ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

AITIK ΚΑΙ GOLIATH

ΜΙΑ ΓΙΓΑΝΤΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ VOLVO FH16

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 30/04/2012

 

Σύμφωνα με τις περιγραφές της Βίβλου, ο πανίσχυρος πολεμιστής που ακούει στο όνομα Γολιάθ είχε ύψος έξι πήχες και… μία σπιθαμή. Αλλά αυτό δεν είναι τίποτα συγκριτικά με το Goliath, που είναι ο «κυρίαρχος του παιχνιδιού» στο επιφανειακό ορυχείο χαλκού του Aitik στη Β. Σουηδία –ένα Volvo FH16 που ανασύρει καθημερινά από τα βάθη του βουνού 500 τόνους  μεταλλεύματος χαλκού.

Και μόνο να οδηγείς στις γκρίζες εκτάσεις του τεράστιου επιφανειακού ορυχείου Aitik στη Σουηδία είναι μία συναρπαστική εμπειρία. Με μήκος 3km, πλάτος 1,1km και βάθος 425m, το Aitik είναι από τα μεγαλύτερα ορυχεία χαλκού στην Ευρώπη –και συνεχίζει να επεκτείνεται. «Είμαι πραγματικά τυχερός που μπορώ να εργάζομαι εδώ και να βιώνω αυτή την εμπειρία. Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο περιβάλλον» σχολιάζει ο οδηγός του φορτηγού Gustav Nilsson.

Η πρόσφατη επέκταση του εργοστασίου απαίτησε ένα νέο τρόπο μεταφοράς του μεταλλεύματος χαλκού, κάτι που ανέλαβε η Gallivare Frakt, εταιρεία logistics των Ingemar και Kurt Nilsson, πατέρα και θείου της οικογένειας Nilsson. Για τη διαχείριση αυτού του τεράστιου έργου, η εταιρεία επένδυσε στο Goliath, ένα ειδικά προσαρμοσμένο 540Ps Volvo FH16. Πλήρως φορτωμένο, το Goliath ζυγίζει 144 τόνους. «Το φορτηγό λειτουργεί αθόρυβα και αποδοτικά, και η οδήγησή του είναι απολαυστική» σχολιάζει ο Gustav.

Η καθημερινή διαδρομή του Goliath είναι μία ευθεία μήκους 8km μεταξύ της μονάδας εξόρυξης - επεξεργασίας και του τερματικού σταθμού όπου γίνεται η εκφόρτωση του χαλκού. Ο οδηγός Gustav Nilsson ζυγίζει το άδειο όχημα και μετά το οδηγεί μέσα στο μακρύ, στενό διάδρομο όπου φορτώνεται το μετάλλευμα του χαλκού. Οι πόρτες των βαγονιών ανοίγουν και ο χαλκός ρέει μέσα στο φορτηγό από πάνω. Μέσω τηλεχειρισμού, ο Gustav μετακινεί το όχημα για να κατανείμει ομοιόμορφα το φορτίο. «Είναι απίστευτα απλή διαδικασία, σαν παιχνίδι σε υπολογιστή» αναφέρει χαμογελώντας.

Αφού ολοκληρωθεί η φόρτωση, ο οδηγός επιστρέφει στην καμπίνα του, ακουμπά το μοχλό ελέγχου I-Shift και βάζει σε λειτουργία το όχημα. Γέρνει στην πλάτη του καθίσματος και εξηγεί πόσο απλή έχει γίνει η δουλειά του με το νέο FH16 και τις δυνατότητες που προσφέρει. «Δεν νιώθεις καν ότι μεταφέρεις 100 τόνους. Ο δρόμος είναι φαρδύς και μόνο εμείς χρησιμοποιούμε αυτή τη διαδρομή» δηλώνει.

Για να ξεφορτώσει, ο Gustav οδηγεί το φορτηγό στην αποθήκη (τερματικός σταθμός), κατεβάζει τους πρόσθετους βραχίονες έδρασης και ανατρέπει το φορτίο, πρώτα από το τρέιλερ και μετά από το φορτηγό. Στη συνέχεια, ισχυροί δονητές καθαρίζουν πλήρως το χώρο φόρτωσης.

Το νέο φορτηγό, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα φόρτωσης και ανατροπής, έχει βοηθήσει την ιδιοκτήτρια εταιρεία του ορυχείου Boliden να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή. Πέρυσι, η παραγωγή ήταν 31,5 τόνοι μεταλλεύματος. «Επιλέξαμε έναν κινητήρα με ιπποδύναμη 540Ps, κατάλληλο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής» δηλώνει ο Ingemar Nilsson. «Η κλίση είναι μικρή μεταξύ μονάδας εξόρυξης-επεξεργασίας και τερματικού σταθμού, ενώ προφανώς επιστρέφουμε με άδειο φορτηγό».

 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ

IVECO X-WAY: ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ

Μια νέα σειρά εργοταξιακών φορτηγών, για χρήση σε αστικό περιβάλλον και περιστασιακές μετακινήσεις εκτός δρόμου παρουσίασε η Iveco...

ΝΕΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ MERCEDES-BENZ AROCS

Μια πρώτη γνωριμία με την ανανεωμένη γκάμα των εργοταξιακών Mercedes-Benz Arocs, ένα λασπωμένο και κρύο πρωινό στο Woerth, στο παλιό λατομείο του Ötigheim που έχει γίνει πίστα δοκιμών και στο Gaggenau...

ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ!

Σχεδόν 20 χρόνια χωρίζουν την τέταρτη από την σημερινή πέμπτη γενιά Scania που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες. H ανανέωση δεν είναι μόνο στην εμφάνιση, αλλά αφορούν ολόκληρο το φορτηγό, σασί, ανά...

 
Κλείσιμο [X]