ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

SCANIA ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ

Η SCANIA ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/06/2012

 

Οι δοκιμές σε φορτηγά και λεωφορεία σε διαφορετικά κλίματα είναι χρονοβόρα και απαιτεί σημαντικούς πόρους από πλευράς σχεδιασμού και μεταφοράς του οχήματος, εκτός εάν αυτές οι δοκιμές μπορούν να διεξαχθούν σε εσωτερικό χώρο. Ως εκ τούτου, η Scania επένδυσε σε μια κλιματική αεροδυναμική σήραγγα, η οποία θα καταστήσει δυνατή την εκτέλεση εσωτερικών δοκιμών δρόμου κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες και η οποία τώρα είναι σε στάδιο ολοκλήρωσης.

Η νέα state of the art σήραγγα μπορεί να προσομοιώσει ρεαλιστικά περιβάλλοντα, από το ξηρό κρύο της Αρκτικής μέχρι υγρά τροπικά θερμά κλίματα, καθώς και διάφορες συνθήκες ανέμου. «Αυτή είναι η μόνη κλιματική αεροδυναμική σήραγγα στην Ευρώπη που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τον έλεγχο βαρέων οχημάτων» λέει ο Lars Hult, Project Manager στο Εργαστήριο Τεχνολογίας της Scania.

Η νέα αεροδυναμική σήραγγα, που βρίσκεται στο Τεχνικό Κέντρο της Scania στο Sodertalje της Σουηδίας, στεγάζεται σε μια έκταση 4.300m2 σε ένα πολυώροφο κτίριο. Ένα από τα πιο αξιόλογα χαρακτηριστικά της κλιματικής αεροδυναμικής σήραγγας είναι το τεράστιο ακροφύσιο, το οποίο είναι 13m2, σε σύγκριση με το ακροφύσιο 4,2m2 της υφιστάμενης θερμικής αεροδυναμικής σήραγγας της Scania. «Αυτό μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε μια ρεαλιστική ροή του αέρα κατά μήκος όλων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και λεωφορείων, με ταχύτητες ανέμου έως και 100km/h», λέει ο Lars Hult.

Εκτός από το μέγεθος του ακροφυσίου-φτερωτής, η αεροδυναμική σήραγγα μπορεί να υπερηφανεύεται για πολλά εντυπωσιακά στοιχεία: για το μεγάλο φάσμα θερμοκρασιών (από -35 έως 50οC), για την υγρασία που μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 10 και 95%, καθώς και για την ισχύ εξόδου του δυναμόμετρου που ανέρχεται στα 800kW. Το γεγονός μάλιστα ότι μπορούν να περιστρέφονται τόσο οι εμπρός όσο και οι πίσω τροχοί, επιτρέπει την προσομοίωση σε συνθήκες που είναι παρόμοιες με την οδήγηση στο δρόμο.

Η κλιματική αεροδυναμική σήραγγα θα είναι εξοπλισμένη με ένα πλήρες σύνολο συσκευών για τη μέτρηση των εκπομπών και σχεδόν με τις ίδιες δυνατότητες ανάλυσης καυσαερίων που έχει ένας θάλαμος δοκιμής κινητήρα. Έτσι θα μπορούν να μετρηθούν οι εκπομπές σε πλήρη οχήματα κάτω από συνθήκες παρόμοιες με αυτές του δρόμου και σε διαφορετικά κλίματα. Μάλιστα το σύστημα παροχής καυσίμου θα περιλαμβάνει τα περισσότερα από τα διαφορετικά είδη καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα εργαστήρια δοκιμών των κινητήρων της Scania.

Ένα συνδυασμένο σύστημα για την προσομοίωση βροχής και χιονιού θα καταστήσει δυνατή την παρακολούθηση του πώς η βροχή και η βρομιά κατανέμονται επί της επιφάνειας του οχήματος. Η παρουσία ενός ηλιακού πάνελ προσομοίωσης θα καθιστά  δυνατό να δημιουργηθεί μια μεγάλη ποικιλία κλιματικών συνθηκών στην καμπίνα.

Η κατασκευή της σήραγγας ολοκληρώνεται οσονούπω, και τα εγκαίνια της είναι προγραμματισμένα για το Μάρτιο του 2013.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΣΥΡΑΓΓΑΣ

  • Μέγεθος ακροφυσίου: 13m2
  • Ταχύτητες ανέμου: έως και 100km/h
  • Ισχύς δυναμόμετρου: 800kW
  • Υγρασία αέρα: 10-95%
  • Εύρος θερμοκρασίας: από -35 έως 50 βαθμούς Κελσίου

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

FORD: 4,57 ΜΕΤΡΑ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ

Η Ford ανακοίνωσε πως οι επιβατικές εκδόσεις (mini-bus) του νέου Transit, οι οποίες θα αρχίσουν να κυκλοφορούν μέσα στο 2015, θα εφοδιάζονται με...

4/5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ FORD TOURNEO COURIER

Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP απέδωσε τη βαθμολογία των 4 αστεριών (με άριστα τα 5 αστέρια) στο νέο Ford Tourneo Courier, ύστερα από τα crash test...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Την Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014 η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε στον αυτοκινητόδρομο A14, κοντά στο Μαγδεμβούργο (Γερμανία), σε παγκόσμια...