ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΝΕΟΣ VOLVO EURO 6 ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

H VOLVO TRUCKS ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ EURO 6.

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/06/2012

 

Οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) πρέπει να μειωθούν κατά 77% και εκείνες των σωματιδίων να πέσουν στο μισό. Ο πρώτος κινητήρας της Volvo Trucks που μπορεί να το επιτύχει αυτό είναι ο γνωστός D13 460Ps, ο οποίος σήμερα εξοπλίζει το 1/3 και παραπάνω των φορτηγών Volvo.

«Το Volvo FH αποκτά ένα νέο Euro 6  κινητήρα 460Ps βελτιστοποιημένο, για γρήγορες και αποδοτικές μεταφορές στους αυτοκινητοδρόμους. Τα πρώτα φορτηγά με το νέο κινητήρα θα παραδοθούν το προσεχές φθινόπωρο», λέει χαρακτηριστικά ο Mats Franzen, Manager of Engine Strategy & Planning της Volvo Trucks.

Για την ώρα η ζήτηση φορτηγών με προδιαγραφές κινητήρων Euro 6  είναι σχετικά μικρή έως ανύπαρκτη σε Ευρώπη, πόσο μάλλον στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις οδηγίες, η πιστοποίηση οχημάτων με τέτοιας τεχνολογίας κινητήρες θα είναι δυνατή από την άνοιξη του 2013, αλλά θα χρειαστεί σίγουρα περισσότερος χρόνος (1-2 χρόνια) μέχρι οι νέες προδιαγραφές να γίνουν υποχρεωτικές για όλα τα νέας παραγωγής φορτηγά.

Οι αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές εμπεριέχουν προηγμένες λύσεις για τους κινητήρες, όπως πολλά νέα εξαρτήματα, κάτι που σημαίνει υψηλότερο κόστος για τον πελάτη. Αυτό ωστόσο το αυξημένο κόστος μπορεί να αντισταθμιστεί εν μέρει από διάφορα οικονομικά κίνητρα, κυρίως στις περιφερειακές μεταφορές και στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη.

«Προς το παρόν είναι δύσκολο να διακρίνουμε πόση θα είναι η ζήτηση. Με τη διάθεση του δημοφιλέστερου κινητήρα μας στην Ευρώπη με προδιαγραφές Euro 6, καλύπτουμε τις ανάγκες ενός μεγάλου ποσοστού των πελατών μας. Η υπόλοιπη σειρά με αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6  θα παρουσιαστεί πολύ πριν γίνουν υποχρεωτικές, την 1η Ιανουαρίου του 2014», επισημαίνει ο Mats Franzen.

Δοκιμασμένη τεχνολογία

Ο κινητήρας D13 Euro 6  της Volvo βασίζεται στο δοκιμασμένο κινητήρα της εταιρείας με προδιαγραφές Euro 5. Όπως ακριβώς αυτός, έτσι και ο νέος κινητήρας είναι 6κύλινδρος εν σειρά με αυτόνομα μπεκ ψεκασμού και επιλεκτική κατάλυση (εν συντομία SCR). Για να καλυφθούν οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές, χρησιμοποιείται επίσης και το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (το γνωστό EGR), καθώς και φίλτρο παρακράτησης αιωρούμενων σωματιδίων πετρελαίου (το DPF), συστήματα τα οποία η Volvo Trucks ήδη χρησιμοποιεί εδώ και αρκετά χρόνια σε Αμερική και Ιαπωνία. Σε σύγκριση με τους Euro 5, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου από τους κινητήρες Euro 6 έχουν μειωθεί –όπως ειπώθηκε παραπάνω– κατά 77%, ενώ εκείνες των σωματιδίων έχουν πέσει στο μισό.

Οικονομία καυσίμου και αξιοπιστία στο επίκεντρο

Το σύστημα SCR, το οποίο μετατρέπει το οξείδιο του αζώτου στα καυσαέρια σε αβλαβές αέριο αζώτου και υδρατμούς, είναι ενοποιημένο με το φίλτρο αιωρούμενων σωματιδίων πετρελαίου σε μία μικρή μονάδα που καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο. Το φίλτρο αιωρούμενων σωματιδίων, το οποίο συλλέγει και αποτεφρώνει τα μικροσκοπικά σωματίδια που υπάρχουν μέσα στα καυσαέρια, αναγεννάται αυτόματα κατά τη λειτουργία. Το EGR χρησιμοποιείται κυρίως για την αύξηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων όταν ο κινητήρας είναι κρύος, δηλαδή για τη θέρμανση των καυσαερίων, τα οποία θα πρέπει να φτάσουν τουλάχιστον τους 250 βαθμούς Κελσίου προκειμένου να λειτουργεί ιδανικά το σύστημα SCR. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα EGR, που ψύχουν τα ανακυκλοφορούμενα καυσαέρια προκειμένου να μειωθεί η θερμοκρασία του κινητήρα και έτσι ελαττώνουν τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, το σύστημα EGR του κινητήρα Euro 6  είναι ουσιαστικά ανενεργό κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, έτσι ώστε να μην επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου σε τέτοιες συνθήκες.

«Έχουμε αναπτύξει μία αξιόπιστη λύση η οποία όχι μόνο καλύπτει τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές αλλά προσφέρει και πλεονεκτήματα στους πελάτες όσον αφορά την καλή οικονομία καυσίμου και την απροβλημάτιστη χρήση» λέει ο Mats Franzen.

Mats Franzen, Manager of Engine Strategy & Planning της Volvo Trucks

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo Euro 6  D13 460Ps

- 13lt, 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας, 460Ps

- 338kW @ 1.400-1.900rpm

- 2.300Nm @ 1.000-1.400rpm

- Volvo I-Shift αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

- 375kW VEB+ μηχανόφρενο @ 2.300rpm

- Διαθέσιμος για Volvo FH (4x2/ 6x2), ελκυστήρα και πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR)

- Διαθέσιμος για δεξιοτίμονα και αριστεροτίμονα φορτηγά

Χαρακτηριστικά Euro 6

- Το 20% των εκπομπών οξειδίων του αζώτου από κινητήρα Euro 5.

- Οι μισές εκπομπές σωματιδίων από κινητήρα Euro 5.

- Θα είναι υποχρεωτική η συμμόρφωση με τη νομοθεσία για τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές μέχρι θερμοκρασία περιβάλλοντος τουλάχιστον -7 βαθμούς Κελσίου.

- Η νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων περιλαμβάνει τα οξείδια του αζώτου (NOx), την αμμωνία (NH3), το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC)

Γνωρίστε τον νέο Euro 6  κινητήρα της Volvo Trucks μέσα από το επίσημο κανάλι της στο YouTube: http://youtu.be/UbBsYbNj2GA

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

RENAULT KANGOORES ΓΙΑ ΓΡHΓΟΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑTIΕΣ

Με ένα σκίτσο για ένα ξεχωριστό Kangoo Van από την Renault Sport, μας ευχήθηκε καλό μήνα η αντιπροσωπεία της Renault στην Ελλάδα, την Κυριακή 1η Απριλίου...

FORD: 4,57 ΜΕΤΡΑ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ

Η Ford ανακοίνωσε πως οι επιβατικές εκδόσεις (mini-bus) του νέου Transit, οι οποίες θα αρχίσουν να κυκλοφορούν μέσα στο 2015, θα εφοδιάζονται με...

4/5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ FORD TOURNEO COURIER

Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP απέδωσε τη βαθμολογία των 4 αστεριών (με άριστα τα 5 αστέρια) στο νέο Ford Tourneo Courier, ύστερα από τα crash test...

 
Κλείσιμο [X]