ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Το Doblo Cargo διαθέτει κορυφαία χαρακτηριστικά φόρτωσης, πρακτικότητας, δυναμικής συμπεριφοράς, ασφάλειας, άνεσης και οικονομίας.

Η FIAT PROFESSIONAL ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΣΤΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ CNG

Η FIAT PROFESSIONAL ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΓΚΑΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (CNG/ ΒΕΝΖΙΝΗΣ), ΙΚΑΝΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΟΛΛΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997 ΕΩΣ ΤΟ 2012 ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 560.000 ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΕ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/07/2013

 

Τις τελευταίες δεκαετίες το φυσικό αέριο (CNG) αύξησε το μερίδιο του στην ενεργειακή αγορά, με εφαρμογές σε οικιακές, βιομηχανικές, εμπορικές χρήσεις και παραγωγή ενέργειας, χάρη στην ευρεία διαθεσιμότητά του και στα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε σχέση με προστασία του περιβάλλοντος. Το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται επίσης όλο και περισσότερο ως καύσιμο στους κινητήρες οχημάτων. Η σχετική τεχνολογία αναπτύχθηκε αρχικά στην Ιταλία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ‘30 και ο σχετικός βιομηχανικός τομέας της χώρας είναι για πολλά χρόνια ένας από τους πρωτοπόρους του χώρου.

Σήμερα, η Ιταλία έχει το μεγαλύτερο αριθμό σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου στην Ευρώπη, με περισσότερες από 930 εγκαταστάσεις και ετήσιες πωλήσεις φυσικού αερίου που ξεπερνούν τα 900 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Το φυσικό αέριο, χάρη στα χημικά και φυσικά χαρακτηριστικά του, είναι ένα καύσιμο υψηλής απόδοσης για τον τομέα των μεταφορών. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η μεγάλη αντοχή του στο «χτύπημα» (στην πράξη έχει αριθμό οκτανίου υψηλότερο από 130) και οι σύγχρονες τεχνολογίες των κινητήρων επωφελούνται από αυτό. Επιπλέον, η χαμηλή περιεκτικότητα ρυπογόνων ουσιών στα καυσαέρια που προέρχονται από την καύση φυσικού αερίου εξασφαλίζει μειωμένες εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα.

 

Το φυσικό αέριο είναι ένα καθαρό καύσιμο

Η χρησιμοποίηση του φυσικού αερίου ως καυσίμου για τα οχήματα βοηθάει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ενός αερίου που συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Χάρη στην χαμηλότερη περιεκτικότητα του μορίου του σε άνθρακα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την καύση φυσικού αερίου είναι 30% χαμηλότερες σε σύγκριση με το πετρέλαιο, 22% χαμηλότερες σε σύγκριση με την βενζίνη και 12% χαμηλότερες σε σύγκριση με το υγραέριο, λαμβάνοντας υπ’ όψη την ενεργειακή απόδοση πριν τον υπολογισμό της απόδοσης του κινητήρα.

Ακόμα και αν η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την καύση μπορεί εν μέρει να αντισταθμίζεται από την διαφορά της ενεργειακής απόδοσης ανάμεσα στον κινητήρα με κύκλο λειτουργίας Otto (οι κινητήρες που λειτουργούν με βενζίνη και φυσικό αέριο) και στον Diesel, ο δείκτης GWI (Global Warming Index), που προσδιορίζει την επίδραση των εκπομπών καυσαερίων στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, είναι για τα οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο χαμηλότερος κατά 18% σε σύγκριση με την βενζίνη. Επίσης, αν ληφθούν υπ’ όψη οι εκπομπές άκαυτου μεθανίου, το οποίο είναι αέριο που επίσης συμμετέχει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, ο δείκτης GWI των κινητήρων που λειτουργούν με φυσικό αέριο εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος κατά 14% σε σύγκριση με το πετρέλαιο, παρά την υψηλότερη ενεργειακή απόδοση του πετρελαιοκινητήρα.

Ο 8–βάλβιδος κινητήρας του Fiat Punto Van εξασφαλίζει χαμηλές εκπομπές CO2, ευκολία οδήγησης και καλές επιδόσεις.

Επίσης η χρησιμοποίηση φυσικού αερίου ως καυσίμου στα οχήματα μειώνει τις εκπομπές και άλλων σημαντικών ρύπων όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα σωματίδια. Ένα παράδειγμα του περιβαλλοντικού οφέλους από την χρήση φυσικού αερίου είναι η περίπτωση ενός στόλου 200 λεωφορείων αστικών συγκοινωνιών με καύσιμο φυσικό αέριο, που διανύουν κατά μέσο όρο κάθε βδομάδα 500.000km. Το όφελος στις εβδομαδιαίες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με έναν αντίστοιχο στόλο λεωφορείων με diesel είναι:

- Περίπου 13,3t NOx

- Περίπου 12kg σωματιδίων

Σε ετήσια βάση η μείωση των εκπομπών είναι αντίστοιχα περίπου 640t οξειδίων του αζώτου και 580kg σωματιδίων.

 

Σύγχρονες και αποτελεσματικές λύσεις

O Όμιλος Fiat είναι για περισσότερα από 15 χρόνια ο μεγαλύτερος παραγωγός στην Ευρώπη –Original Equipment Manufacturer (OEM)– οχημάτων φυσικού αερίου.

Η Fiat Group Automobiles συμμετείχε στα μέσα του μήνα στην έκθεση οχημάτων φυσικού αερίου και βιοαερίου «NGV 2013» στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, παρουσιάζοντας στο περίπτερό της δύο αυτοκίνητα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/ βενζίνη): το Fiat Punto Van και το Fiat Doblο Cargo. Το πρώτο, χρησιμοποιεί έναν 8–βάλβιδο κινητήρα Fire 1,4lt απόδοσης 77Ps, ο οποίος όταν λειτουργεί με φυσικό αέριο αποδίδει 70Ps στις 6.000rpm και ροπή 104Nm στις 3.000rpm. Αυτός ο κινητήρας στο Fiat Punto Van Natural Power εξασφαλίζει χαμηλές εκπομπές CO2 (115g/km), ευκολία οδήγησης και καλές επιδόσεις, αφού η μέγιστη ταχύτητά του είναι 162km/h. Τον ίδιο κινητήρα χρησιμοποιεί επίσης και το Qubo Natural Power, με εκπομπές CO2 μόλις 114g/km.

Το Fiat Doblo Cargo Natural Power είναι εφοδιασμένο στην έκδοση διπλού καυσίμου με τον ισχυρό 16–βάλβιδο κινητήρα τούρμπο 1,4lt Fire T-Jet, ένα πολύ καλό συνδυασμό φιλικότητας προς το περιβάλλον και χαμηλού κόστους χρήσης χωρίς θυσία των επιδόσεων. Προσφέρει πολύ μεγάλη ευελιξία στην οδήγηση, υψηλά επίπεδα ισχύος (120Ps στις 5.000rpm) και ροπής (106Nm στις 5.000rpm) και άμεση απόκριση χάρη στη μικρή αδράνεια του υπερσυμπιεστή του. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης. Οι εκπομπές CO2 είναι 134g/km και η κατανάλωση φυσικού αερίου είναι 4,9kg/100km στο συνδυασμένο κύκλο δοκιμών. Στη γκάμα των επαγγελματικών Fiat που προσφέρονται σε εκδόσεις διπλού καυσίμου και κινούνται με φυσικό αέριο, υπάρχει επίσης και το Fiorino Natural Power, με τον κινητήρα 1,4lt των 70Ps, κατανάλωση φυσικού αερίου 4,4kg/100km στο συνδυασμένο κύκλο και εκπομπές CO2 119g/km.

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

FORD: 4,57 ΜΕΤΡΑ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ

Η Ford ανακοίνωσε πως οι επιβατικές εκδόσεις (mini-bus) του νέου Transit, οι οποίες θα αρχίσουν να κυκλοφορούν μέσα στο 2015, θα εφοδιάζονται με...

4/5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ FORD TOURNEO COURIER

Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP απέδωσε τη βαθμολογία των 4 αστεριών (με άριστα τα 5 αστέρια) στο νέο Ford Tourneo Courier, ύστερα από τα crash test...

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Την Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014 η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε στον αυτοκινητόδρομο A14, κοντά στο Μαγδεμβούργο (Γερμανία), σε παγκόσμια...