ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ SETRA TOPCLASS 500

ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΤΟ CAR & TRUCK ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΣΠΤΙ ΤΗΣ SETRA ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΤHΣ NEAΣ TOPCLASS 500

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/07/2013

 

Το Car & Τruck, μέλος του οργανισμού κρίσεως για την ανάδειξη του «Λεωφορείου της Χρονιάς», ταξίδεψε στο Ulm της Γερμανίας προσκεκλημένο από την Daimler AG, προκειμένου να γνωρίσει πρώτο τη νέα σειρά TopClass 500.

Με τα επίσημα αποκαλυπτήρια να έχουν οριστεί για το φθινόπωρο και με το εμπάργκο που ισχύει σε τέτοιες περιπτώσεις, θα μείνουμε μόνο στα όσα επιτρέπονται να παρουσιαστούν, παρατείνοντας δυστυχώς την αγωνία σας για λίγες εβδομάδες ακόμα.

Με τη νέα TopClass οι Γερμανοί θέλουν να περάσουν το εξής μήνυμα: «Υπάρχει η Setra και μετά όλοι οι υπόλοιποι», καλώς ή κακώς. Και για να δείτε πόσο μπροστά είναι οι ιθύνοντες της Daimler, μπορούν και το διαχωρίζουν αυτό ακόμα και όταν τίθεται ερώτημα σύγκρισης με αντίστοιχα προϊόντα με έμβλημα το αστέρι.

Η νέα TopClass 500 είναι πιο άνετη, πιο πολυτελής, πιο ασφαλής, πιο ισχυρή, πιο αθόρυβη, πιο οικονομική, πιο σύγχρονη και πιο «πράσινη» από ποτέ.

Σε μία λαμπερή εκδήλωση, αποκλειστικά για τα μέλη του οργανισμού κρίσεως για την ανάδειξη του «Λεωφορείου της Χρονιάς», οι υπεύθυνοι της Daimler AG αποκάλυψαν χθες (3/7/2013) στο σπίτι της Setra τη νέα TopClass 500.

Πιο συγκεκριμένα, θα διατίθεται προς το παρόν σε τρεις εκδόσεις: S 515 HDΗ, S 516 HDH και S 517 HDH με μήκος 12,5m, 13,3m και 14,2m αντίστοιχα. Το συνολικό ύψος του οχήματος είναι στα 3,88m. Οι εκδόσεις με το διπλό πάτωμα βρίσκονται για την ώρα σε «λευκό χαρτί», ενώ θέλουμε να πιστεύουμε –σύμφωνα και με τα λεγόμενα των Γερμανών– ότι μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε τις πρώτες εικόνες.

Η καρδιά της νέας TopClass ακούει στο όνομα OM 471 LA και είναι ο γνωστός 6-κύλινδρος κινητήρας της εταιρείας, τεχνολογίας Euro6, ο οποίος συνδυάζεται με το κορυφαίο κιβώτιο ταχυτήτων Powershift GO 250-8.

Οπτικά, η TopClass ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του εργοστασίου, όπως συμβαίνει και με την ComfortClass 500, με τη μόνη διαφορά ότι το έμβλημα στη μάσκα είναι πλέον «ολυμπιακών διαστάσεων» και πεταχτό προς τα έξω, οι οριζόντιες γραμμές –σήμα κατατεθέν της εταιρείας– διατηρούνται, τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, η πόρτα του οδηγού έχει καταργηθεί, στους τροχούς έχουν τοποθετηθεί διακοσμητικά τάσια με χρωμιωμένη διακοσμητική στεφάνη, ώστε να ακολουθεί αισθητικά την εξίσου χρωμιωμένη πλαϊνή «La Linea» λωρίδα, ενώ στην ουρά ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί στο καπό του κινητήρα, τα φωτιστικά σώματα και τα νεύρα στο τελείωμα του παρμπρίζ.

Με απλά ελληνικά, είτε ως οδηγός είτε ως επιβάτης, η σειρά TopClass θα σας ικανοποιήσει, τιμώντας την παράδοση που απορρέει τόσο από την ιστορία της Setra όσο και από την ιστορικότητα της ονομασίας της, δηλαδή σαν το κορυφαίο πολυτελές λεωφορείο.

Φυσικά, όλη η έκπληξη βρίσκεται στο τελείωμα της «La Linea» γραμμής, όπου υπάρχουν τοποθετημένα φώτα πορείας (θυμίζοντας κάτι από Cadillac της δεκαετίας του ’60 –για να σας βοηθήσω, αφού δεν μας επιτρέπεται να δημοσιεύσουμε φωτογραφία από το πίσω μέρος). Η σχεδίαση, εκτός από εντυπωσιακή, προσφέρει και έναν κορυφαίο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή: Cd 0,33, που βοηθάει και στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, περιορίζοντας ταυτόχρονα τους αεροδυναμικούς θορύβους.

Οι γνώστες, θα διαπιστώσατε πως οι εξωτερικοί καθρέφτες παραμένουν ίδιοι με της προηγούμενης σειράς. Σε ερώτησή μας σχετικά με αυτό, δεν υπήρχε λόγος περαιτέρω εξέλιξής τους, αφού συνεργάζονται τέλεια, κυρίως στην αεροδυναμική του λεωφορείου, με το νέο –ελαφρύτερο– πλαίσιο.

Εσωτερικά, ο χώρος εργασίας είναι ακόμα πιο αναβαθμισμένος από αυτόν της ComfortClass: Η κεντρική κονσόλα βρίσκεται 40mm πιο κοντά προς τη μεριά του οδηγού, το σύστημα κλιματισμού είναι πλέον διζωνικό και διαθέτει νέο πάνελ διαχείρισης (ο αέρας διαχέεται και κάτω από τα καθίσματα), υπάρχουν περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα, το κλασικό κλειδί τύπου κάρτας που γνωρίσαμε στην CC500 αποτελεί το δεύτερο κλειδί (με το πρώτο να διαθέτει οθόνη και ένα σωρό από απομακρυσμένες λειτουργίες) και, τέλος, στον πίνακα οργάνων έχει ενσωματωθεί και το σύστημα εκμάθησης του οδηγού που τον συμβουλεύει για πιο οικονομική οδήγηση.

Η Setra δε έχει λόγους να ανησυχεί για τον ανταγωνισμό, καθώς η νέα TopClass είναι ένα τουριστικό λεωφορείο που ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, την προηγμένη τεχνολογία και την άνεση των επιβατών.

Στο χώρο των επιβατών τα επίπεδα άνεσης είναι εξίσου αναβαθμισμένα, ενώ τα φώτα της δημοσιότητας κλέβει η πανοραμική οροφή και ο φωτισμός τεχνολογίας LED.

Αυτά προς το παρόν…

 

 

ΠΡΩΤΕΣ ΦΩΤΟ

MAN TGE VAN

Το πρώτο VAN με το λιοντάρι στη μάσκα ονομάζεται TGE, μοιράζεται κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη με τη Mercedes και τη Volkswagen και έχει εκδόσεις μικτού βάρους από 3 έως 5,5 τόνους....

SETRA MULTICLASS S 400 LE BUSINESS

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας σειράς UL business (διαβάστε σχετικά στο τεύχος Ιανουάριος 2014), οι ιθύνοντες της Setra μάς επιφύλασσαν μια μεγάλη...

IVECO DAILY 2014

Σύμφωνα με την εικόνα που μας έστειλε ένας απ’ τους «κατασκόπους» μας, έχουμε να κάνουμε με τη νέα –facelift– γενιά του δημοφιλούς Iveco Daily, το οποίο πραγματοποιεί...

Κλείσιμο [X]