ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

VOLVO IAA 2012 ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

ΜΕ 10 ΦΟΡΤΗΓΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΕΙΡΑΣ FH, FH16 ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΡΙΓΥΡΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΝΕΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΤΟ I-TORQUE ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ EURO6, ΘΑ «ΚΑΤΕΒΕΙ» ΣΤΟ ΑΝΟΒΕΡΟ Η VOLVO.

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/09/2012

 

Η νέα, πλήρως ανασχεδιασμένη σειρά Volvo FH περιλαμβάνει καινοτομίες σε παγκόσμια πρωτιά που εξοικονομούν καύσιμο και βελτιώνουν παράλληλα την οδική συμπεριφορά, την εργονομία και την ασφάλεια. Όλα τα κορυφαία νέα χαρακτηριστικά θα εκτίθεται σε διαφορετικές θεματικές περιοχές όπως: απόδοση καυσίμου, χώρος εργασίας, σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, χωροταξία, κουκέτα, ασφάλεια, προστασία, φόρτωση και χρόνος διαθεσιμότητας. Οχήματα, συστήματα, εντυπωσιακά βίντεο και διαδραστικά χαρακτηριστικά θα βοηθήσουν όσους επισκεφθούν το περίπτερο του Σουηδού κατασκευαστή να γνωρίσουν με την κάθε λεπτομέρεια τα νέα του  φορτηγά.

Με αφορμή τη συμμετοχή της εταιρεία στην ΙΑΑ 2012, ο Claes Nilsson, πρόεδρος της Volvo Trucks δήλωσε: «Στη Volvo Trucks, εύλογα, είμαστε πολύ περήφανοι και ενθουσιασμένοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε στο κοινό τα νέα μας φορτηγά για πρώτη φορά. Η νέα σειρά Volvo FH αντιπροσωπεύει πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς και καινοτομίας. Το αποτέλεσμα είναι κορυφαία μηχανολογία και σχεδίαση, όλα με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, της οικονομίας καυσίμου και της προσέλκυσης των καλύτερων οδηγών».

 

Κινητήρας Euro6

Ανάμεσα στα εκθέματα θα είναι και ο πρώτος κινητήρας Euro6 της Volvo Trucks. Πρόκειται για τον γνωστό D13 κινητήρα 13λίτρων, απόδοσης 460Ps, που έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές Euro6. Συγκριτικά με τα σημερινά πρότυπα Euro5, τα οξείδια του αζώτου έχουν μειωθεί κατά 80% περίπου, ενώ οι εκπομπές σωματιδίων έχουν μειωθεί στο 50%.

 

Χαμηλά λειτουργικά κόστη

Το νέο Volvo FH είναι σχεδιασμένο για να εξοικονομεί καύσιμο και σ’ αυτό συντελούν αρκετοί παράγοντες. Αξιοσημείωτη καινοτομία είναι το σύστημα κίνησης I-Torque, που διαχειρίζεται τη ροπή των 2.800Nm από τις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα άριστη οδηγική συμπεριφορά και αθόρυβη λειτουργία. Η υψηλή απόδοση ισχύος του συστήματος I-Torque οφείλεται αφενός στο νέο κινητήρα D13 και αφετέρου σε μία νέα έκδοση του αυτοματοποιημένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, I-Shift. Με αυτήν την καινοτομία, η Volvo Trucks γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών που τοποθετεί ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε όχημα βαρέως τύπου.

Το I-Torque μειώνει την κατανάλωση μέχρι 4%. Από την άλλη, το I-See, ένα πακέτο λογισμικού για το σύστημα μετάδοσης  I-Shift, αποθηκεύει πληροφορίες για κυματοειδείς επιφάνειες. Λειτουργώντας ως αυτόματος πιλότος, τα συστήματα I-See και I-Shift ελέγχουν την αλλαγή ταχυτήτων για οικονομία καυσίμου σε κεκλιμένες επιφάνειες. Σε συνεργασία με το I-Torque, το I-See και άλλα στοιχεία εξοικονόμησης καυσίμου όπως ένας συμπιεστής αέρα με συμπλέκτη συντελούν στη μείωση της κατανάλωσης έως 10%, κάτι που αντιστοιχεί σε 4.100lt καυσίμου το χρόνο για ένα μέσο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων.

 

Οδική συμπεριφορά

Από τα πιο ενδιαφέροντα εκθέματα που θα μπορεί να δει κανείς είναι και το FH 4x2 με κινητήρα 13λίτρων 500Ps που θα εξοπλίζεται με τη νέα ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση ή αλλιώς IFS (Individual Front Suspension). Με το IFS η Volvo Trucks θα γραφτεί στην ιστορία ως η πρώτη παγκοσμίως εταιρεία με τράκτορας που οι μπροστινοί του τροχοί θα έχουν ανεξάρτητη ανάρτηση επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη σταθερότητα στο δρόμο. Το IFS συνδυάζεται με κρεμαγιέρα, που σημαίνει ότι οι τροχοί ανταποκρίνονται άμεσα, κάτι που κατ’ επέκταση βελτιώνει την αίσθηση ελέγχου και την επαφή με το δρόμο. Το IFS θα εκτίθεται και σαν ανεξάρτητο σύστημα.

 

Χώροι και ανέσεις

Μία αλλαγή που όλοι θα αντιληφτείτε στην έκθεση του Ανοβέρου είναι το μοναδικό προφίλ της νέας σειράς Volvo FH, με το φορτηγό να αποπνέει την αίσθηση της συνεχούς κίνησης. Αυτή η εντύπωση δημιουργείται από τις γραμμές και τα σχήματα των πάνελ της καμπίνας, όπως το πάνω άκρο των θόλων των τροχών που σχηματίζει μία γωνία. Μία ακόμα καθοριστική σχεδιαστική αλλαγή είναι οι κολόνες «Α», που τώρα είναι πιο κάθετες, αυξάνοντας την ευρυχωρία της καμπίνας του Volvo FH. Το νέο εσωτερικό είναι κατά ένα ολόκληρη κυβικό μέτρο μεγαλύτερο, επιτρέποντας 300lt πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου και αυξημένο ύψος στο εσωτερικό.

Στα νέα φορτηγά της Volvo, οι οδηγοί μπορούν να εργάζονται πιο άνετα και παραγωγικά. Στο περίπτερο της Volvo Trucks, θα έχετε την ευκαιρία να παρατηρήσετε την κάθε λεπτομέρεια του ανασχεδιασμένου εσωτερικού μέσω μιας πρότυπης και να μελετήσετε παράλληλα τα εκατοντάδες τεχνικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που κάνουν το νέο FH να απαστράπτει. 

Θα μπορείτε επίσης να διαπιστώσετε ότι η νέα καμπίνα προσφέρεται για ώρες χαλάρωσης και ξεκούρασης. Η απέριττη λειτουργική σχεδίαση της σειράς FH σε συνδυασμό με τη Σκανδιναβική φινέτσα της καμπίνας σας επιτρέπουν να ξεκουράζεστε και να χαλαρώνετε. Το πλάτος της κουκέτας έχει μεγαλώσει στα 815mm, ενώ χρησιμοποιούνται νέα στρώματα.

 

Για πολύ υψηλές απαιτήσεις

Το FH16, το βαρύ πυροβολικό της Volvo Trucks με κινητήρα 16λίτρων αποδίδει 750Ps και ροπή 3.550Nm θα εκτίθεται σαν στάνταρ τράκτορας 4x2 και σαν φορτηγό βαρέως τύπου 8x4. Το FH16 για πολλά χρόνια ήταν πρώτο στις προτιμήσεις των μεταφορικών εταιρειών με εξαιρετικά υψηλές απαιτήσεις σε επιδόσεις, απόδοση, ισχύ και άνεση πόσο μάλλον τώρα που η νέα έκδοση ανεβάζει τις επιδόσεις σε νέα επίπεδα.

 

Ασφάλεια

Με μία ευρεία γκάμα τεχνικών συστημάτων που ελαχιστοποιούν τα ατυχήματα και μία ισχυρή δομή που προστατεύει τον οδηγό και τους άλλους χρήστες των δρόμων κατά τη διάρκεια μίας σύγκρουσης, το νέο Volvo FH είναι το ισχυρότερο που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία. Το νέο μοντέλο έχει δοκιμαστεί πάνω από 1.000 φορές σε προσομοιώσεις μέσω υπολογιστή και 20 φορές σε δοκιμές πλήρους κλίμακας.

Στην IAA 2012, θα εκτίθεται ένα Volvo FH που έχει υποβληθεί σε crash test αντίστοιχο μιας συνηθισμένης σύγκρουσης στον αυτοκινητόδρομο με στατικό αντικείμενο. Πολλά από τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη ορατότητα και βελτιωμένη εικόνα και έλεγχος για τον οδηγό. Νέα στοιχεία είναι τα μεγαλύτερα παράθυρα, το ανασχεδιασμένο ταμπλό και οι πιο λεπτοί καθρέπτες που συντελούν στη μείωση του κινδύνου ατυχημάτων.

 

Τι θα δείτε στο περίπτερο της Volvo Trucks

Το νέο Volvo FH θα εκτίθεται σε 3 διαφορετικές εκδόσεις τρακτόρων και 2 σασί: 

•  Δύο τράκτορες 4x2 με κινητήρες 13λίτρων 500Ps Euro5, και οι δύο με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση (IFS).

• Δύο τράκτορες 4x2 με κινητήρες 13λίτρων 460Ps, ένας στάνταρ τράκτορας με το νέο κινητήρα Euro6 και ένας τράκτορας με κινητήρα Euro5 πολύ χαμηλό πλαίσιο (x-low).

• Ένας τράκτορας 6x4 με κινητήρα 13λίτρων 460Ps Euro5 και ανατρεπόμενο ημι-ρυμουλκούμενο.

• Ένας τράκτορας 4x2 που έχει υποβληθεί σε crash test με κινητήρα 13λίτρων 500Ps Euro5 εφοδιασμένο με ζώνη ενσωματωμένη στο κάθισμα και αερόσακο.

• Δύο σασί 6x2 με κινητήρες 13λίτρων 460Ps Euro5, ένα με υπερκατασκευή και ένα με γερανό (παπαγαλάκι).

 

Το νέο Volvo FH16 θα εκτίθεται σε 2 διαφορετικές εκδόσεις τράκτορα, και οι 2 με κινητήρα 750ps Euro5:

• Στάνταρ τράκτορας 4x2 

• Φορτηγό βαρέως τύπου 8x4

 

Θα Εκτίθενται 4 φορτηγά της τρέχουσας γκάμας:

• Ένα Volvo FMX για απαιτητικές εργοταξιακές εργασίες, σε ανατρεπόμενο σασί 6x4, με κινητήρα 13λίτρων 460Ps Euro5/ EEV. 

• Ένα Volvo FM για περιαστικές μεταφορές, σε σασί 4x2 με διπλό γερανό και κινητήρα 11λίτρων 370Ps Euro5/ EEV.

• Ένα Volvo FE, το ελαφρύτερο φορτηγό στη βαριά κατηγορία, εκτίθεται σαν σασί 6x2 με κινητήρα 7λίτρων 300Ps Euro5/ EEV και υπερδομή απορριμματοφόρου. Επίσης εφοδιάζεται με Low Entry Cab.

• Ένα στην κατηγορία βάρους 12-18t, το Volvo FL κατατάσσεται στα μεσαία-βαρέα και είναι βελτιστοποιημένο για τοπικές διανομές. Θα εκτίθεται σαν σασί με πλατφόρμα (υπερδομή) και ανυψωτικό στο πίσω τμήμα, και κινητήρα 240Ps 7λίτρων Euro5/ EEV.

Ο νέος Euro6 κινητήρας της εταιρείας αποδίδει 460Ps και Nm ροπής που αν συνδυαστεί μαζί με μία πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, η κατανάλωση του νέου FH πέφτει έως και 10%.

Επίσης θα εκτίθενται και τα εξής συστήματα:

• Σύστημα κίνησης I-Torque με αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη I-Shift 2

• Κινητήρας 13λίτρων 460Ps Euro6

• Αυτοματοποιημένο κιβώτιο I-Shift 2

• IFS – Individual Front Suspension

• Τομή καμπίνας καμπίνα Volvo FH

• Τομή κινητήρα 16λίτρων

• Τομή κινητήρα 13λίτρων

 

 

ΚΟΣΜΟΣ

RENAULT ΚΑΙ NISSAN ΣΥΖΗΤΟΥΝ ΓΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ

Οι εταιρείες Renault και Nissan βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες για συγχώνευση και δημιουργία μιας νέας αυτοκινητοβιομηχανίας...

ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ

Κατά την Toyota και τους ισχυρούς συνεταίρους της, τα έξυπνα οχήματα του κοντινού μέλλοντος θα προσφέρονται ως υπηρεσία μετακίνησης (Mobility as Service - MaaS)...

Η VOLVO TRUCKS ΚΑΝΕΙ ΦΑΡΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΡΚΑΔΟΡΟ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΚΗ ΡΙΒΙΕΡΑ

H Volvo Trucks ξαναχτυπά! Αυτή τη φορά επιστρέφει με μια φάρσα σε έναν παρκαδόρο στην Ιταλική Ριβιέρα, προκειμένου να προωθήσει το νέο...