ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Το Koningshooikt και το εργοστάσιο της Van Hool από ψηλά.

ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΤΗΣ VAN HOOL NV

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 03/05/2013

 

Η Van Hool, κοιτάζοντας τα δελτία παραγγελιών της, διασχίζει αναμφισβήτητα μια απ’ τις καλύτερες χρονιές της, καθώς μόνο στην Ευρώπη ευρωπαϊκή αγορά ετοιμάζονται ετοιμάζεται να μπει ένας μεγάλος αριθμός λεωφορείων.
Εκεί, μας καλωσόρισε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Filip Van Hool και ημε την ομάδα του, δίνοντάας μας απεριόριστη πρόσβαση στις εγκαταστάσεις και όντας ιδιαίτερα ανοιχτός σε θέματα σχετικά με τις μελλοντικές προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπιστούν μελλοντικά.

Ο Filip Van Hool, διευθύνων σύμβουλος της Van Hool NV.

66 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Έχοντας Η Van Hool ιδρυθεί ιδρύθηκε το 1947 από τον Bernard Van Hool, και η εταιρεία παραμένει μέχρι σήμερα μια 100% οικογενειακή επιχείρηση, κάτι πρωτοφανές για τα ευρωπαϊκά δεδομένα στη σύγχρονη εποχή. Η εταιρεία έχει δυο τμήματα, τα οποία στεγάζονται μέσα στο ίδιες εγκαταστάσεις: το ένα αφορά την κατασκευή αστικών και τουριστικών λεωφορείων και το άλλο την κατασκευή τρέιλερ και δεξαμενών για καύσιμα και αέρια (το τελευταίο και για τον κλάδο των κοντέινερ). Από την πλευρά των λεωφορείων, η την αγορά με τη μεγαλύτερη ζήτηση, η εταιρεία κατασκευάζει ολοκληρωμένα οχήματα αλλά και σασί, προσφέροντας ένα μεγάλο εύρος λεωφορείων μοντέλων από 10.,5m έως 15m με διπλό πάτωμα, για τα οποία υπάρχουν αρκετές διαφορετικές επιλογές κινητήρων (από πετρελαιοκινητήρες σε αερίου, μέχρι ηλεκτρικούς, υβριδικούς και κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου).

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ
Από το σύνολο των εργαζομένων στην Van Hool που ήταν 4.069 άτομα στο τέλος του 2012 (με υψηλότερο αριθμό εργαζομένων τους 4.439 ανθρώπους το 2008), οι 2.747 είναι εργάτες. Μέσα στην εταιρεία ασκούνται 120 επαγγέλματα συνδυάζοντας τις ειδικεύσεις, ώστε να δημιουργηθεί το απαιτούμενο ποιοτικό προϊόν με οδηγό το μότο «Η Van Hool δεν κάνει συμβιβασμούς».

Υπάρχουν παράξενες ειδικότητες σε αυτό το εργοστάσιο: μαραγκοί, δερματάδες, ράφτες, άνθρωποι που ελέγχουν την ποιότητα του ξύλου, που ψάχνουν να βρουν ίχνη από γρατσουνιές και άλλοι που περνούν με λάκα την ξύλινη επένδυση.

Η μέθοδος της παραγωγής δεν έχει αλλάξει κατά πολύ από την τελευταία φορά που το εργοστάσιο άνοιξε τις πόρτες του στον Τύπο. Όλοι οι διαφορετικοί τύποι οχημάτων μπαίνουν στις ίδιες γραμμές παραγωγής. Αυτές οι γραμμές είναι κάπως περίπλοκες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διακόπτονται από απαιτείται να διασχίσουν δημόσιους δρόμους που περνούν μέσα από το εργοστάσιο σε πολλές περιπτώσεις μέχρι να ολοκληρωθούν τα διάφορα στάδια κατασκευής. Για παράδειγμα, η ένωση των πλαισίων είναι σε μία περιοχή του εργοστασίου, αλλά οι μηχανολόγοι είναι στην απέναντι μεριά του δρόμου, ενώ  και η τοποθέτηση των μερών γίνεται πίσω στην ίδια μεριά.

Όλοι οι διαφορετικοί τύποι οχημάτων κατασκευάζονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής. Εδώ βλέπετε ένα όχημα για την Αμερική και ένα διώροφο Astromega.

Για να ολοκληρωθεί η ένωση των πλαισίων απαιτείται οι τεχνικοί να διασχίσουν δημόσιο δρόμο, αφού οι γραμμές παραγωγής δεν βρίσκονται στις ίδιες εγκαταστάσεις.

Επίσης στο εργοστάσιο γίνονται εργασίες συναρμολόγησης, και είναι πραγματικά ασυνήθιστο να βλέπει κανείς σήμερα τόσο μεγάλα εργαστήρια ξύλου και τμήματα παραγωγής θέσεων. Διότι για πολλά εξαρτήματα που άλλοι παράγουν χρησιμοποιώντας συνθετικά υλικά Η η Van Hool εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ξύλο για πολλά εξαρτήματα που άλλοι παράγουν χρησιμοποιώντας συνθετικά υλικά, λόγω της καλής μόνωσης που παρέχει και της ζεστασιάς που προσδίδει στο εσωτερικό. Από τη σκοπιά των καθισμάτων, η παραγωγή τους μέσα στο εργοστάσιο έχει πλεονεκτήματα για τον πελάτη.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησής μας σε ένα σύγχρονο εξοπλισμένο εργοστάσιο μας εντυπωσίασε η παράταιρη για εργοστάσιο ηρεμία.

Αν η κάθετη παραγωγή ακούγεται παλιομοδίτικη, δεν υπάρχει τίποτα παρωχημένο στον τρόπο με τον οποίο η Van Hool αγκαλιάζει τον αυτοματισμό, όπου είναι δυνατό. Ακόμα και σε δύσκολες εποχές συνέχιζε να επενδύει σε νέο αυτοματοποιημένο εξοπλισμό που μπορούσε να παράγει γρήγορα και με ακρίβεια. Ανάμεσα σε αυτόν τον εξοπλισμό υπάρχουν ρομπότ για τη συναρμολόγηση, ένα μηχάνημα κοπής με λέιζερ και ρομπότ για το ζύγισμα των αξόνων. Πέρυσι ξοδεύτηκαν 750.000 ευρώ σε νέο μηχάνημα κοπής λέιζερ που μπορεί να δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο ανεπιτήρητο, παράγοντας αυτόματα αυτά που έχουν προγραμματιστεί.
Υπάρχει επίσης ένα αυτοματοποιημένο σύστημα επιλογής υλικών το οποίο θέτει σε λειτουργία οποιοδήποτε από τα 1.306 υλικά που χρειάζονται για την παραγωγή των διαφορετικών εκδόσεων. Αυτό, κάτι που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τους ίδιους τους Βέλγους.

Μέσα στο εργοστάσιο απασχολούνται εργαζόμενοι 120 ειδικοτήτων προκειμένου να καλυφθούν in house –σχεδόν– όλες οι ανάγκες.

Ένα ExquiCity (ένα όχημα με χαρακτηριστικά λεωφορείου και αποδοτικότητα τραμ) υπό κατασκευή.

ΠΛΟΥΣΙΑ ΓΚΑΜΑ
Την τελευταία φορά που η Van Hool άνοιξε τις πόρτες της ήταν κατά την περίοδο που το εργοστάσιο δούλευε πυρετωδώς για την εξέλιξη της νέας οικογένειας τουριστικών λεωφορείων ΤΧ. Η μετάβαση από τη σειρά Τ9 στην TX θα χαρακτηριζόταν μάλλον ως εξέλιξη παρά ως επανάσταση, γιατί αυτό ακριβώς ήθελαν οι πελάτες. Αυτό επετεύχθη επιτεύχθηκε με μια άμεση κίνηση για όλα τα οχήματα. Μια ενέργεια που απαιτεί πολύ και καλό προγραμματισμό, προετοιμασία και σχεδιασμό, όταν μάλιστα έχεις να κάνεις με 20 διαφορετικά μοντέλα.
Η γκάμα τουριστικών λεωφορείων, που είναι ήδη στην αγορά, ξεκινά από το Alicron (ύψους 3.470mm) και περιλαμβάνει:α) το 2--αξονικό TX11 (41+1+1 θέσεις), μήκους 10.500mm, το όποιο οποίο είναι προς το παρόν το μικρότερο λεωφορείο που προσφέρει ο κατασκευαστής. Αυτό συνοδεύεται από τα, β) το 2-αξονικά αξονικό Alicron ΤΧ15 μήκους 12.200mm και γ) το Alicron ΤΧ16 μήκους 13.050mm μήκους Alicron ΤΧ15 και ΤΧ16 αντίστοιχα.

TX11 Alicron (41+1+1 θέσεις).

Αμέσως μετά σε μέγεθος είναι τα: το 2-αξονικό Acron ΤΧ15 (51+1+1 θέσεις), το 3-αξονικό ΤΧ16 (55+1+1 θέσεις), το 3-αξονικό ΤΧ17 (59+1+1 θέσεις) και το 3-αξονικό ΤΧ18 (63+1+1 θέσεις), τα οποία έχουν ύψος 3.600mm και μήκος 12.200mm, 13.200mm, 14.040mm και 14.960mm αντίστοιχα.

ΤΧ15 Acron (51+1+1 θέσεις).

Άλλο ένα βήμα προς τα πάνω στο ύψος είναι τα 3-αξονικά Astron ΤΧ16 (55+1+1 θέσεις) και ΤΧ17 (59+1+1 θέσεις) με ύψος 3.730mm. Στο ίδιο ύψος στα των 3.730mm είναι βρίσκονται και η 3-αξονική σειρά Astronef TX15 (49+1+1 θέσεις), ΤΧ16 (55+1+1 θέσεις) και ΤΧ17 (59+1+1 θέσεις,) με μήκος 12.300mm, 13.200mm και 14.040mm αντίστοιχα.

TX16 Astron (55+1+1 θέσεις).

TX16 Astronef (55+1+1 θέσεις).

Τα 3-αξονικά Altano βγαίνουν μονό μονά με υπερυψωμένο πάτωμα. Τα ΤΧ17 (59+1+1 θέσεις), ΤΧ18 (63+1+1 θέσεις) και ΤΧ19 (67+1+1 θέσεις) είναι μονού πατώματος, ενώ τα TDX20 (63+3+2+1 θέσεις) και TDX21 (67+3+2+1 θέσεις) είναι με διπλό πάτωμα.

TX17 Altano (59+1+1 θέσεις).

Τέλος, στο μέγιστο επιτρεπόμενο όριο των 4m ύψους (και σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις πάνω απ’ αυτό), διατίθενται τα διπλού πατώματος 3-αξονικά Astromega TDX25 και TDX27. Η Van Hool κατασκευάζει διώροφα τουριστικά λεωφορεία από τη δεκαετία του ‘’90 κι έχει κατασκευάσει συνολικά 1.636 Astromega. Στα TDX25 (59+22+1+1 θέσεις) των 13.145mm και τα TDX27 (63+26+1+1 θέσεις) των 14.100mm πρόκειται να προστεθεί μια νέα έκδοση 15m, η TDX29, και θα αποτελεί το μεγαλύτερο διώροφο που έχει παραγάγει ποτέ η Van Hool.

TDX27 Astromega (63+26+1+1 θέσεις).

Άποψη από το εσωτερικό ενός TDX27Astromega. Οι Βέλγοι έχουν εμμονή στην κορυφαία ποιότητα!

Κάπου εδώ ανακαλύπτεις τη μαγεία του χειροποίητου και την επιδεξιότητα του τεχνίτη, στοιχεία που συμβάλλουν στο να νιώθουν κάθε στιγμή οι επιβάτες ενός Van Hool VIP ότι βρίσκονται σε κάτι ξεχωριστό.

Εκτός από τη σειρά ολοκληρωμένων κατασκευών, η Van Hool συνεχίζει να διαθέτει συνδυασμούς αμαξωμάτων σε συνεργασία με τη VDL, τη Volvo και τη Scania. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, όλα έδειχναν πως το κομμάτι που αφορά τα αμαξώματα έμενε πίσω στην παραγωγή και ότι ίσως κάποια στιγμή θα έπαυε να υπάρχει, αλλά τελικά βρήκε την απαιτούμενη ώθηση για να συνεχιστούν οι εργασίες σε συνεργασία με τη Scania. Έτσι οι δύο κατασκευαστές δουλεύουν μαζί στη Σκανδιναβία και σε άλλες αγορές όπου δεν ανταγωνίζονται η μία την άλλη με κάποιον άλλο τρόπο. Κάποια από τα παραγόμενα αμαξώματα διαφέρουν ως προς τις διαστάσεις, καθώς στη Σουηδία το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος είναι 4,2m.
Για μεγαλύτερη ποικιλία, παράγεται μία σειρά από λεωφορεία που προορίζονται για την αγορά της βόρειας Αμερικής και του Καναδά, η οποία σειρά κατασκευάζεται με βάση τους τοπικούς κανονισμούς στις διαστάσεις και περιλαμβάνει οχήματα με πλάτος στα 2,6m. Σ’ αυτές τις αγορές κυριαρχούν τα μοντέλα C2045 και Τ2140, Τ2145 που προέρχονται από το Τ9, αλλά και το TD925 Astromega που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Αμερική το 2006.

Τα αμερικάνικα Van Hool (Στη φωτό το μοντέλο C2045).

Περισσότερα από 300 TD925 Astromega έχουν πουληθεί στις ΗΠΑ από το 2006 οπότε και πρωτολανσαρίστηκαν.

Εκμεταλλευόμενη το πλεονέκτημά της να κατασκευάζει εξαίσια προϊόντα, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να βγάζει από το εργοστάσιο και μια σειρά από ειδικά οχήματα που βασίζονται στο πλαίσιο των λεωφορείων της. Αυτά περιλαμβάνουν κινητές βιβλιοθήκες, κινητά ξενοδοχεία, πυροσβεστικά αρχηγεία, μονάδες φιλοξενίας, VIP πούλμαν και συνοδευτικά αγωνιστικών ομάδων. Ανάμεσα στα παραπάνω είναι και μια ασυνήθιστη παραγγελία για μία κινητή φυλακή για έναν Γερμανό πελάτη.
Η σειρά των χαμηλοδάπεδων –αστικών– λεωφορείων προσφέρετε προσφέρεται σχεδόν στην ίδια ποικιλία. Η Ευρωπαϊκή ευρωπαϊκή πετρελαιοκίνητη σειρά ξεκινά με το Α308 των 9.495mm και συνεχίζει με το Α309 των 9.990mm Α309, το Α330 των 11.995mm Α330, το Α360 των 12.055mm, το αρθρωτό AG300 των 18.390mm και, τέλος, με το επίσης αρθρωτό AGG300 των 24.785mm. Στα λεωφορεία με εναλλακτικά καύσιμα διατίθενται κινητήρες φυσικού αερίου όπως το Α330, καθώς και υβριδικές εκδόσεις του A308, του Α300 και του ΑG300.
Κι εδώ συναντάμε μια σειρά προορισμένη για την αμερικάνικη αγορά και που περιλαμβάνει τo 9.345mm Α300Κ, το 12.420mm Α300L και το αρθρωτό AG300 των 18.455mm, καθώς και το Α330 με εναλλακτικά καύσιμα –(κυψέλες υδρογόνου)– το Α330.

Α330FC Hybrid Fuel Cell για τις ευρωπαϊκές αγορές. Η Van Hool επενδύει στα «πράσινα» λεωφορεία από το 1980.

To αστικό AG300 Hybrid συνδυάζει κινητήρα πετρελαίου και ηλεκτρικό.

Η Van Hool είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τρόλεϊ στην Ευρώπη. (Στη φωτό το μοντέλο Α330Τ).

Την γκάμα ολοκληρώνουν τα ExcuiCity, λεωφορεία BRT (bus rapid transit), τα οποία γεφυρώνουν το κενό μεταξύ των λεωφορείων και των τραμ. Παράγονται είτε σε αρθρωτές και διπλά αρθρωτές εκδόσεις με μια σειρά εναλλακτικών και υβριδικών συστημάτων καύσης, περιλαμβάνοντας τρόλεϊ, πετρελαιοκίνητα υβριδικά ή φυσικού αερίου. Μια περαιτέρω εξέλιξη που φανερώνει την πρόθεση για εξαίσια projects είναι το ExcuiCity Mettis με νέο εξωτερικό σχεδιασμό, σχεδιασμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αγοραστή, της Γαλλικής γαλλικής πόλης Metz.

Δύο ολοκληρωμένα ExquiCity (ΒΡΤ). Το αριστερό όχημα, Mettis, είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αγοραστή της γαλλικής πόλης Metz, ενώ το δεξιό αποτελεί τη στάνταρ έκδοση, σαν και αυτά που κυκλοφορούν σε Βαρκελώνη (Ισπανία) και Πάρμα (Ιταλία).

ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ
Τα οικονομικά προβλήματα του 2008 είχαν ως αποτέλεσμα μία μεγάλη πτώση των κερδών της Van Hool, από 525 εκατ. ευρώ που ήταν το 2008 σε 375 εκατ. ευρώ το 2009. Από τότε παρατηρείται μια σταθερή ανάκαμψη, με τα κέρδη να φτάνουν τα 475 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Η Van Hool Ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους κατασκευαστές λεωφορείων στην Ευρώπη, η Van Hool αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις με όλους τους κατασκευαστές λεωφορείων όσον αφορά το κόστος της παραγωγής νέων μοντέλων, την παροχή μερών σε ανταγωνιστικές τιμές και την ικανότητα να πουλά προϊόντα σε τιμή που να επιτρέπει στην εταιρεία να έχει κέρδη.
Πέρα από το κυρίως εργοστάσιο στο Lier (Koningshooikt), υπάρχει κι ένα δεύτερο, αρκετά μικρότερο, στο Bree, το οποίο παράγει 100 οχήματα το χρόνο. Αυτό το εργοστάσιο κληρονομήθηκε προσαρτήθηκε με την απόκτηση της LAG. Και τα δύο εργοστάσια εδρεύουν στο Βέλγιο, μία χώρα που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά το κόστος των εργατικών. Ο Filip Van Hool ισχυρίζεται ότι η εταιρεία ήταν ο μόνος κατασκευαστής που είχε όλη τη γραμμή παραγωγής αποκλειστικά στη Δυτική δυτική Ευρώπη. Μας έδειξε ένα γράφημα με το κόστος των εργατικών ανά την Ευρώπη σε σύγκριση με αυτά της Γερμανίας. Θ, και θέτοντας σαν σημείο αναφοράς τη Γερμανία με 100%, το Βέλγιο βρίσκεται στο 114% και μόνο, η Σουηδία (στο 126%) και η Νορβηγία (στο 148%) είναι πιο ακριβές. Αντίθετα, η Τουρκία βρίσκεται στο 13% και η Πολωνία στο 18%, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο στο 65%.
Αφού ο κυρίως κύριος όγκος των εργασιών μεταφέρθηκε στα «απλά» λεωφορεία κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, η Van Hool ξεκίνησε σταδιακά να βασίζεται και στον τομέα των premium οχημάτων. Σχεδιασμοί όπως του Atlon και του Atlino δεν μπορούν πλέον να είναι βιώσιμοι ενώ παράγονται στο Βέλγιο, αφήνοντας τη Van Hool χωρίς ουσιαστική προσφορά σ’ έναν τομέα που κάποτε ήταν από τους κυριότερους στη Γαλλική γαλλική αγορά. Οι Γάλλοι, ενώ απορροφούσαν περίπου 250 κομμάτια οχήματα ετησίως, τώρα παίρνουν μόλις 20. Τα φθηνότερα πούλμαν είναι συγκριτικά πιο σημαντικά στην αγορά, καθώς συχνά κατασκευάζονται σε χώρες με χαμηλούς μισθούς όπως είναι η Τουρκία ή ακόμα και η Κίνα. Δεν γίνεται όμως να παράγονται στο Βέλγιο και να είναι βιώσιμα. Πέρα απ’ αυτό, η υψηλών προδιαγραφών –πλέον– αγορά των λεωφορείων θα περιοριστεί, καθώς η ζήτηση αναμένεται να μετατοπιστεί στα λεωφορεία προδιαγραφών Euro6.
Το 2000 η παραγωγή ήταν κοντά στις 1.700 μονάδες ενώ το 2008 μειώθηκε στις 1.300. Για να διατηρηθεί η βιωσιμότητα, η Van Hool αύξησε τον όγκο του παραγόμενου έργου συμπεριλαμβανομένου του υψηλού επιπέδου πολυπλοκότητας, και η προστιθέμενη αξία αυτής της δουλειάς μεγάλωσε θεαματικά. Το 2000 παράχθηκαν περίπου 200 λεωφορεία πολυτελείας, ενώ το 2012 παράχθηκαν 450 - 500.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΓΔΜ
Εν συνεχεία, μΜια πολύ σημαντική εξέλιξη, με προφανείς επιπτώσεις στο μέλλον της εταιρείας, είναι το project των 25 εκατ. ευρώ που δεν είναι άλλο απόαφορά την κατασκευή ενός εργοστασίου στα Σκόπια. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον περασμένο Ιούλιο και ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Στόχος είναι το εργοστάσιο να ξεκινήσει τη παραγωγή μέσα στο δεύτερο μισό της χρονιάς που διανύουμε. Θα παράγει προϊόντα με σκοπό την εξαγωγή τους στη βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη, και αναμένεται να δημιουργήσει ευκαιρίες εξαγωγών στο Ισραήλ, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια βόρεια Αφρική.
Η απόφαση να ανοιχτεί το νέο εργοστάσιο στα Σκόπια ήρθε ύστερα από προσεκτική μελέτη και άλλων χωρών, όπως η Τουρκία ( που δεν προτιμήθηκε γιατί η συμφωνία περιελάμβανε την παραχώρηση του 50% σε τοπικό συνέταιρο) και η Σερβία, (όπου η γραφειοκρατία στάθηκε εμπόδιο). Άλλα πλεονεκτήματα που προσέφεραν τα Σκόπια ήταν οι σύνδεσμοι μεταφοράς των προϊόντων και ένα προϋπάρχον, ικανό εργατικό δυναμικό στην περιοχή.
Το νέο αυτό εργοστάσιο θα ανήκει και θα ελέγχεται κατά 100% στην από τη Van Hool. Πρόκειται για μια έκταση 180.000m2 (απ’ την οποία το εργοστάσιο θα καταλαμβάνει 40.000m2) που έχει μισθωθεί για 99 χρόνια. Το εργοστάσιο θα καταλαμβάνει 40.000m2 από αυτήν την έκταση. Θα υπάρχουν τέσσερις γραμμές παραγωγής και η δυναμική του θα είναι στις 500 συν μονάδες το χρόνο. Η, ενώ η Van Hool θα προσλάβει περίπου 500 ανθρώπους, για δύο βάρδιες, επτά ημέρες την εβδομάδα. Η σειρά κατασκευής θα είναι πολύ πιο απλουστευμένη από τις μεθόδους που ακολουθούνται στο Βέλγιο, όπου οι διεργασίες έχουν εξελιχθεί με τα χρόνια. Πρώτα θα κατασκευάζεται το σασί, ? ύστερα το αμάξωμα θα δένεται επάνω στο σασί προτού ξεκινήσει η διαδικασία για την αποφυγή της διάβρωσης, και θα ακολουθεί η συναρμολόγηση, η τοποθέτηση των διαφόρων μερών, το βάψιμο και ο τελικός έλεγχος.
Με την αποπεράτωση του νέου εργοστασίου, οι πωλήσεις, η μηχανολογική εξέλιξη και η εξυπηρέτηση των πελατών θα εξακολουθήσουν να ελέγχονται από το Βέλγιο. Στο Βέλγιο θα παραμείνει και η παραγωγή του ΤΧ, του ExquiCity και όλων των οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.
Τα πρώτα οχήματα που θα κατασκευαστούν στο νέο εργοστάσιο, θα είναι μια νέα οικογένεια λεωφορείων υπεραστικής μεταφοράς για την Αμερική, 550 απ’ τα οποία έχουν ήδη παραγγελθεί για τα επόμενα τρία χρόνια. Τα πρώτα 50 θα πρέπει να έχουν παραδοθεί πριν το τέλος του χρόνου. Τα οχήματα αυτά θα εφοδιάζονται με κινητήρες Cummins και Detroit Diesel, και θα συνδυάζονται είτε με τη μετάδοση ZF AS-Tronic είτε με την Allison B500. Η Allison συμφώνησε να παράγει την Β500 στην Ουγγαρία, ώστε να ελαχιστοποιηθεί το κόστος μεταφοράς στα Σκόπια.
Θα ακολουθήσουν λεωφορεία για διάθεση στην Ευρωπαϊκή ευρωπαϊκή αγορά που θα είναι σχεδιασμένα να ανταγωνιστούν τα Man Lion’s Coach και τα Mercedes–Benz Tourismo. Αυτή η σειρά θα προωθηθεί ως μια νέα, ξεχωριστή σειρά της Van Hool. Τ, αλλά τα πρώτα λεωφορεία δεν αναμένονται να κάνουν την εμφάνισή τους πριν τις αρχές του 2015. Η Σειρά σειρά θα είναι συμπληρωματική της ΤΧ, η οποία θα εξακολουθήσει να παράγεται στο Βέλγιο. Προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για κλείσιμο του εργοστασίου στο Bree με την έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου στα Σκόπια.
Ατενίζοντας στο απώτερο μέλλον, υπάρχουν σχέδια στα σκαριά να παραχθεί μία σειρά αστικών λεωφορείων στο νέο εργοστάσιο. Ένα άλλο σημείο στο οποίο η Van Hool ήταν δυνατή και διαφαίνονται ευκαιρίες να κερδίσουν ξανά έδαφος είναι τα λεωφορεία αεροδρομίων.
Μια πιθανότητα είναι το να κατασκευάζονται στα Σκόπια. Κάποια ακόμη παράγονται στο Βέλγιο και υπάρχει ήδη μία παραγγελία για τρία από αυτά για την Αλγερία, αλλά έχοντας με χαμηλότερο το κόστος παραγωγής οι ευκαιρίες θα ήταν σαφώς περισσότερες.
Ο κ. Filip Van Hool ανέφερε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει βήμα προς βήμα ώστε να διασφαλιστεί ότι η ποιότητα θα είναι κορυφαία, οπότε θα χρειαστεί χρόνος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.

Οι εργασίες του εργοστασίου στην ΠΓΔΜ θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ μέχρι τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν κατασκευαστεί 50 λεωφορεία για πελάτη της Αμερικής.

EURO6
Μια μεγάλου βεληνεκούς επένδυση απαιτείται πλεόνπλέον απ’ όλους τους κατασκευαστές, ώστε να είναι έτοιμοι να προσφέρουν τους νέους κινητήρες που θα συμφωνούν με τις προδιαγραφές Euro6 όταν αυτό αυτές θα γίνει γίνουν υποχρεωτικό υποχρεωτικές με την έλευση του νέου χρόνου. Για την Van Hool που χρησιμοποιεί έναν αριθμό διαφορετικών τύπων κινητήρων από διαφορετικούς κατασκευαστές, αυτό απαιτεί πολλή πολύ περισσότερη δουλειά.
Ο κ. Filip Van Hool είπε με μια δόση υπερηφάνιας «Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις εξελίξεις μας , και νομίζω πως λίγοι μπορούν να το πουν αυτό. Πολλοί από τους συναδέλφους μας δεν είναι ακόμα έτοιμοι να κάνουν το ίδιο, οπότε είμαστε από τους πρώτους που είμαστε ήδη σχεδόν 100% έτοιμοι για παράδοση». , είπε με μια δόση υπερηφάνειας ο κ. Filip Van Hool.
Στόχος είναι να αρχίσουν να παραδίδουν στις αρχές του 2014. Α, αλλά αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί από τους προμηθευτές των διαφόρων μερών και από τη ζήτηση από τους πελάτες.

Το TDX27 Astromega Euro6 με κινητήρα DAF MX-13.375 είναι ένας από τους φετινούς διεκδικητές για τον τίτλο «Τουριστικό Λεωφορείο της Χρονιάς», διαγωνισμός που θα λάβει χώρα το καλοκαίρι στην Αυστρία.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Η Van Hool είναι επί μακρόν ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων. Μαζί με τους απλούς πετρελαιοκινητήρες, προσφέρει κινητήρες φυσικού αερίου, υβριδικούς (ηλεκτρικούς - πετρελαίου και ηλεκτρικούς - αερίου), υβριδικούς αερίου και ηλεκτρικούς, ηλεκτροκινητήρες για τρόλεϊ καθώς και κινητήρες με κυψέλες υδρογόνου. Όλες οι παραπάνω επιλογές θα κατασκευάζονται στις ίδιες γραμμές όπως και οι τωρινοί κινητήρες, με τη διαφορά ότι η πολυπλοκότητά τους θα σημαίνει συνεπάγεται περισσότερο χρόνο για την παραγωγή.
Η Van Hool όμως δεν έχει επενδύσει μόνο στις «πράσινες» τεχνολογίες. Καθώς αναμένεται ότι έως το 2050, πάνω από το 50% του συνολικού πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα, η Van Hool πιστεύει ότι θα υπάρξει μια αύξηση στην ζήτηση για αστικές μεταφορές. Ωστόσο, αναγνωρίζουν αναγνωρίζει επίσης ότι τα χρήματα για λύσεις όπως το τραμ και τα τρένα δεν θα είναι αρκετά κι έτσι έχουν έχει σχεδιάσει ένα λεωφορείο που μοιάζει με τραμ, το ExcuiCity. Στιλάτο μέσα κι έξω, μοιάζει με τραμ αλλά είναι πολύ πιο ευέλικτο.,  Θα παράγεται σε δύο αρθρωτές εκδόσεις των 18m και 24m, θα φέρει ηλεκτροκινητήρα που θα συνδυάζεται με οποιοδήποτε σύστημα καυσίμου (συμπεριλαμβανομένων των κυψελών υδρογόνου) και θα μπορεί να μεταφέρει πολλούς επιβάτες και δεν χωρίς να χρειάζεται την ίδια υποδομή με αυτή του τραμ. Θα παράγεται σε δύο αρθρωτές εκδόσεις των 18m και 24m. Από άποψη χρημάτων, είναι μια λύση που μειώνει το κόστος περίπου στο 1/3 ενός τραμ και πιθανόν κάτω από το 1/10 του κόστους της επιλογής του τρένου. Θα φέρουν ηλεκτροκινητήρα που θα συνδυάζεται με οποιοδήποτε σύστημα καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών υδρογόνου.

Ο Νίκος Μήττας είχε την ευκαιρία να οδηγήσει σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο ένα από τα ExquiCity Mettis,  λίγο πριν παραδοθούν στην πόλη Metz.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Η Van Hool πρέπει να διατηρήσει την ισορροπία ανάμεσα στα λεωφορεία και την κατασκευή των αστικών συγκοινωνιών, για να έχει και ισορροπημένες πωλήσεις. Προς το παρόν η παραγωγή είναι ανάμεσα στις 1.000 με 1.350 μονάδες το χρόνο, ανάλογα με τη χρήση και το μοντέλο. Ο κ. Filip Van Hool παραδέχτηκε ότι 1.000 μονάδες το χρόνο δεν είναι αρκετές. «Μαζί με το εργοστάσιο στη ΠΓΔΜ, είπε, θα πρέπει να παράγουμε 1.500 με 1.600 οχήματα το χρόνο ώστε να έχουμε κέρδη. Α, κι αυτό είναι μία μεγάλη πρόκληση». Ιδανικά, η παραγωγή θα έπρεπε να είναι κατά 70% τουριστικά λεωφορεία και 30% μέσα συγκοινωνίας, αλλά πέρυσι ο διαχωρισμός ήταν στο 89% με 11% αντίστοιχα.
Τα σχέδια για να πάει ο Βέλγος κατασκευαστής μπροστά υπάρχουν, και μόλις τεθούν σε εφαρμογή, το μέλλον θα δείχνει λαμπρό για την εταιρεία.

Αριστερά: Το τελικό στάδιο. Εδώ τοποθετούνται τα λογότυπα του πελάτη, και φυσικά είναι το σημείο που παραδίδονται τα κλειδιά. Δεξιά: Ο Euro6 εκπρόσωπος που θα λάβει μέρος για την ανάδειξη του «Τουριστικού Λεωφορείου της Χρονιάς».

 

 

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Η «ΠΑΡΕΑ» ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ

Με την προσθήκη τεσσάρων νέων εκδόσεων η οικογένεια του ComfortClass S 500 ολοκληρώθηκε τουλάχιστον από πλευράς αμαξωμάτων....

IRIZAR I2E

Ο όμιλος Irizar, μια παγκόσμια μπράντα στον τομέα των τουριστικών και υπεραστικών λεωφορείων, ο οποίος παρεμπιπτόντως γιορτάζει τα 125 χρόνια από...

ΣΤΟ ΑΒΑΤΟ ΤΗΣ VAN HOOL

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2014 πλήθος επίτιμων καλεσμένων –μεταξύ των οποίων ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Νίκολα Γκρουέφσκι, καθώς και αρμόδιοι υπουργοί σε...

Κλείσιμο [X]