ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

100 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ SCANIA

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 15/05/2012

 

Η Scania... έσβησε τα 100 κεράκια της όσον αφορά την κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων. Η σουηδική φίρμα, που έχει ειδικό τμήμα εξέλιξης στρατιωτικών προγραμμάτων, είναι ήδη αγαπητή στο χώρο, διαθέτοντας στα σώματα ασφαλείας αυτό που ζητάνε: δύναμη και αξιοπιστία. Παρακάτω ακολουθούν τα χρόνια που σημάδεψαν τη στρατιωτική ιστορία της Scania:

1912: Όλα ξεκίνησαν στις 2 Απριλίου, όταν ο σουηδικός στρατός ξεκίνησε μακροπρόθεσμες δοκιμές ενός φορτηγού Scania-Vabis. Η ετυμηγορία των σουηδών αξιωματικών ήταν πέρα για πέρα ικανοποιητική, αφού το όχημα ήταν πράγματι ιδανικό για στρατιωτική χρήση.

1916-24: Ο Στρατός κάνει την πρώτη παραγγελία οχημάτων 4x4 στη Scania-Vabis. Την ίδια χρονιά η εταιρεία δοκιμάζει εναλλακτικά καύσιμα για λογαριασμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Σουηδίας. Οι δοκιμές κράτησαν έως και το 1924.

1936: Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας Scania-Vabis είναι γεγονός.

1939-45: Κατά τη διάρκεια του ΄ Παγκοσμίου πολέμου, η Scania-Vabis –όπως άλλωστε και όλες οι βαριές βιομηχανίες της χώρας– αλλάζει πλάνο και εστιάζει μόνο στην κατασκευή στρατιωτικού υλικού.

1943-46: Η Scania άρχισε την παραγωγή του 262 SKPF m/42, ενός τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού για τον εγχώριο στρατό. Ένα όχημα που χρησιμοποιήθηκε ακόμα και από τα Ηνωμένα Έθνη στα τέλη του 2000.

1960-62: Η Scania-Vabis παραδίδει στο σουηδικό στρατό 440 LA82 6x6 με 10lt κινητήρα απόδοσης 200-200Ps. Την ίδια χρονιά, ο στρατός παραγγέλνει 400 γεννήτριες με κινητήρες Scania-Vabis.

1965-71: Σχεδόν 1.000 Scania L36/L50 μεσαίου τύπου παραδίδονται στη Σουηδική Υπηρεσία Αμυντικού Υλικού (FMV) για χρήση ανεφοδιασμού.

1971: Εξελίσσονται σε συνεργασία με την FMV τα νέας γενιάς εκτός δρόμου οχήματα, τα πρωτότυπα SBA111 4x4 και SBAT111 6x6. Ήταν ιδιαίτερα ευέλικτα, με κορυφαίες για την εποχή δυνατότητες στις εκτός δρόμου αποστολές.

1974: Στρατηγική συμφωνία μεταξύ της FMV και της Saab-Scania.

1975: Πήρε πράσινο φως η συνολική παραγωγή περίπου 3.500 SBA111 4x4 και SBAT111 6x6 οχημάτων. Τα 2.700 πήραν το δρόμο για την ενίσχυση της σουηδικής άμυνας.

1985: Με 25 χρόνια στην πλάτη, τα Scania-Vabis LA82 παραμένουν σε εξαιρετική κατάσταση. Περισσότερα από 300 οχήματα ανακατασκευάζονται για να εξυπηρετήσουν κατασκευαστικά έργα, για περισσότερα από 15 χρόνια χρήσης.

1986: Φορτηγά της Scania αποστέλλονται στο Λίβανο για να χρησιμοποιηθούν από ειρηνευτικές δυνάμεις των Ηνωμένων Εθνών.

1996: Η Scania συνάπτει για πρώτη φορά συμφωνία με το Γαλλικό Στρατό.

1999: Φορτηγά της Scania συμμετέχουν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στο Κοσσυφοπέδιο.

2002: Η Scania παραδίδει για πρώτη φορά οχήματα στον αυστραλιανό στρατό, την ίδια στιγμή που «συνταξιοδοτούνται» στα 60 τα SKPF m/42.

2003: Ο Ολλανδικός Στρατός αποκτά 555 φορτηγά Scania 8x8.

2004: Η Scania παραδίδει στον Ιρλανδικό Στρατό για πρώτη φορά φορτηγά.

2007: Τα φορτηγά Scania παίρνουν μέρος στις επιχειρήσεις των ευρωπαϊκών δυνάμεων (EUFOR) στο Τσαντ.

2009: Η Scania προμηθεύει το φινλανδικό στρατό με φορτηγά της σειράς G. Η σύμβαση περιλάμβανε τη συντήρηση, την επισκευή και την εκπαίδευση. Την ίδια χρονιά παραδίδει για πρώτη φορά φορτηγά στο Γερμανικό Στρατό.

2012: Μετά από 35 χρόνια χρήσης στο σουηδικό στρατό, περίπου 1.500 Scania SBA111 4x4 και SBAT111 6x6 παραμένουν σε λειτουργία.

 

 

ΙΣΤΟΡΙΚΑ

LANCIA: ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΕ ΣΤΥΛ

Καταγόμενος από πλούσια οικογένεια, ο Vincenzo Lancia γεννήθηκε στις 24 Αυγούστου του 1881. Ο πατέρας του, Cavalier Giuseppe Lancia, είχε πλουτίσει από την βιομηχανία κονσερβοποιημένων τροφίμων και επ...

60 ΧΡΟΝΙΑ SETRA - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΤΙΖΑΙΝ: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ

100 χρόνια Kässbohrer, 60 χρόνια Setra, εργαστήρι δημιουργίας λεωφορείων σε 3D περιβάλλον, οδήγηση των πιο σπάνιων μοντέλων της Ευρώπης και special edition επετειακά μοντέλα: Ένας ονειρικός συνδυασμός...

Κλείσιμο [X]