ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Το νέο σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης BRS της Bosch θα γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στα συστήματα Start & Stop και τα πραγματικά υβριδικά.

BOSCH: 100 ΧΡΟΝΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 07/11/2013

 

Εκατό χρόνια πριν, η Bosch έφερε τον ηλεκτρισμό στο αυτοκίνητο: Η γεννήτρια που δημιουργήθηκε το 1913 αποτέλεσε το θεμέλιο λίθο του «Bosch-Licht», του πρώτου συστήματος φωτισμού αυτοκινήτων στον κόσμο.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, η γεννήτρια εξελίχθηκε σε μια πηγή ισχύος για την αυτοκίνηση. Σήμερα, τροφοδοτεί συστήματα όπως το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το σύστημα κλιματισμού και τα συστήματα ασφαλείας όπως το ESP. Πλέον, το σύστημα Boost Recuperation System (BRS) της Bosch αποδίδει 10kW ισχύος, υποβοηθώντας τον κινητήρα καύσης και επιτρέποντας εξοικονόμηση καυσίμου έως και 15%.
«Η Bosch μετατρέπει τη γεννήτρια σε κινητήρα. Με την πρωτοβουλία αυτή, κάνουμε οικονομικά προσιτή την “υβριδιοποίηση”. Το σύστημα BRS της Bosch είναι ένα υβριδικό σύστημα που όλοι μπορούν να αγοράσουν», δηλώνει ο Δρ. Rolf Bulander, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch GmbH. Αυτό που έκανε εφικτή αυτή την εξέλιξη είναι μια νέα μορφή υβριδικής τεχνολογίας που βασίζεται στα κατάλληλα συστατικά μέρη και σε ένα onboard κύκλωμα 48V.
Μέχρι στιγμής, το βασικό κύκλωμα απέδιδε 12V, με τη γεννήτρια να διαδραματίζει τον δευτερεύοντα ρόλο ενός γκρι κυλίνδρου, κρυμμένου μέσα στο διαμέρισμα του κινητήρα και κινούμενου από τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα μέσω ενός ιμάντα. Ωστόσο, χωρίς τη γεννήτρια, το αυτοκίνητο ως καθημερινό μέσο μεταφοράς θα ήταν μια ασύλληπτη έννοια. Δεν θα υπήρχαν προβολείς για οδήγηση τη νύχτα, υαλοκαθαριστήρες για οδήγηση στη βροχή και ηλεκτρική μίζα. Ο κινητήρας θα έπρεπε να τεθεί σε λειτουργία με μανιβέλα.

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ…
…την κυκλοφορία των ηλεκτρικών προβολέων, η Bosch κάνει ένα ακόμα καθοριστικό βήμα στην εξέλιξη της γεννήτριας: από πηγή παροχής ισχύος τη μετατρέπει σε συστατικό μέρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης του οικονομικά προσιτού βασικού υβριδικού. «Το σύστημα Boost Recuperation System της Bosch κάνει την οικονομική μετάδοση κίνησης του υβριδικού προσιτή ακόμα και στην κατηγορία των μικρών οχημάτων», δηλώνει ο Δρ. Rolf Bulander.
Εκτός από το ότι παρέχει μια ακόμα πιο ισχυρή γεννήτρια, το σύστημα περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου μειωμένης κατανάλωσης με ικανότητα απόδοσης 0,25kWh, και ένα onboard υποκύκλωμα 48V. Αυτό το πρωτοποριακό στοιχείο μετάδοσης κίνησης της Bosch συνδυάζει τέσσερις λειτουργίες σε ένα σύστημα: ανάκτηση ενέργειας, ενίσχυση ροπής, Start & Stop και ελεύθερο ρολάρισμα (coasting).
Η εξοικονόμηση καυσίμου που μπορεί να επιτευχθεί φτάνει το 15%, με τη δυνατότητα ενός επιπλέον 10% σε πραγματική λειτουργία κατά το ρολάρισμα με τον κινητήρα σε αδράνεια. Το onboard κύκλωμα των 48V αποθηκεύει γρήγορα και αποδοτικά την περισσευούμενη ενέργεια που παράγεται κατά την πέδηση στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Όταν ζητηθεί, αυτή η ενέργεια επιστρέφει στη γεννήτρια, η οποία στη συνέχεια λειτουργεί σαν συμπληρωματικός κινητήρας.

Παρακολουθήστε πως δουλεύει το καινοτόμο αυτό σύστημα της Bosch…

 

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

RENAULT KANGOORES ΓΙΑ ΓΡHΓΟΡΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑTIΕΣ

Με ένα σκίτσο για ένα ξεχωριστό Kangoo Van από την Renault Sport, μας ευχήθηκε καλό μήνα η αντιπροσωπεία της Renault στην Ελλάδα, την Κυριακή 1η Απριλίου...

FORD: 4,57 ΜΕΤΡΑ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ

Η Ford ανακοίνωσε πως οι επιβατικές εκδόσεις (mini-bus) του νέου Transit, οι οποίες θα αρχίσουν να κυκλοφορούν μέσα στο 2015, θα εφοδιάζονται με...

4/5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ FORD TOURNEO COURIER

Ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP απέδωσε τη βαθμολογία των 4 αστεριών (με άριστα τα 5 αστέρια) στο νέο Ford Tourneo Courier, ύστερα από τα crash test...

 
Κλείσιμο [X]