ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/12/2012

 

Κείμενο: Ν. Μήττας | Εικόνες: Αρχείο

Η παροχή λύσεων στις επαγγελματικές ανάγκες αστικών κυρίως δρομολογίων είναι το ζητούμενο κάθε επιχειρηματία που δραστηριοποιείται σε πόλεις και νησιά της χώρας. Τόσο οι έντονοι ρυθμοί, όσο και το κυκλοφοριακό αλλά και οι στενοί δρόμοι, αποτελούν καθημερινό πονοκέφαλο για κάθε οδηγό που πρέπει να ξεκινήσει από την εταιρεία του για να παραδώσει ή συλλέξει αντίστοιχα δέματα, πακέτα κλπ. Από την άλλη, ο αυστηρός Κ.Ο.Κ που δεν σου επιτρέπει να σταθμεύεις όπου θέλεις, αλλά και η τσιμπημένη τιμή του καυσίμου, προστίθενται στη λίστα με τα προβλήματα που ακόμα και με ισχυρό αναβράζον δισκίο θα δυσκολευόταν κανείς να τα βγάλει εις πέρας.

Αυτά όλα μέχρι να οδηγήσει κανείς το νέο Porter της Piaggio, το «μανιτζέβελο» επαγγελματικό όχημα πόλης που με τις συμπαγείς διαστάσεις, την ευελιξία (3,7m ακτίνα στροφής), το υψηλό ωφέλιμο φορτίο (550-750kg) και την ευαισθητοποιημένη του συμπεριφορά προς το περιβάλλον κερδίζει κάθε απαιτητικό πελάτη που μετράει μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Καινούργια δεδομένα

Η έκδοση που οδηγούμε είναι με τον εντελώς νέο 2κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα D120, 1.200cc, Euro 5, common rail turbodiesel, με σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR), που αποδίδει 64Ps και 140Nm ροπής. Η σταθερή ροπή από τις 1.800 έως τις 2.800rpm οδηγεί σε μια εξαιρετική ευελιξία ταχυτήτων, που σε συνδυασμό με την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο μπορούν να χαρίσουν εξαιρετική επίδοση σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση, ακόμα και με πλήρες φορτίο, συνδυάζοντας οικονομία καυσίμων και χαμηλό κόστος λειτουργίας. Ο κινητήρας συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο χρησιμοποιεί ξηρού τύπου συμπλέκτη για αξιοπιστία μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η θέση του επιλογέα ίσως δυσανασχετήσει τους ψηλούς, αλλά σίγουρα θα ανταμειφτούν από την καλή διαδρομή των σχέσεων.

Στις χαμηλές στροφές παρατηρείται χαρακτηριστικό τρέμουλο από τον κινητήρα, και ίσως ορισμένους τους ενοχλήσει και η θορυβώδης λειτουργία του. Να υπενθυμίσουμε όμως σ’ αυτό το σημείο πως το Porter κατασκευάστηκε για δουλειά και μόνο για δουλειά, χωρίς να ζηλεύει σε τίποτα τα πρωτοκλασάτα ονόματα της αγοράς με τα κατά πολλές χιλιάδες ευρώ ακριβότερα μοντέλα. Η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται κάτω από τα 5lt/100km, ενώ αν το πόδι του οδηγού είναι βαρύ, τότε μπορεί να «κάψει» και 7,5lt/100km. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση κάνει τις διαδρομές «παιχνιδάκι» ακόμα και στα δύσκολα, ενώ είναι έτσι τοποθετημένο ώστε ακόμα και ένας εύσωμος οδηγός να αισθάνεται άνετα. Στα τεχνολογικά του κομπλιμέντα συναντάμε και το ABS με EBD, χρήσιμο εργαλείο κυρίως για τα νησιά όπου οι δρόμοι είναι... μπανανόφλουδες.

Το εσωτερικό είναι λιτό, άνετο και αρκετά λειτουργικό.

Μόνο τα απαραίτητα

Το εσωτερικό μπορεί να είναι λιτό αλλά κατά βάση περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τη συμβίωση μαζί του άνετη και όχι με «φρου - φρου και αρώματα». Το ζητούμενο είναι να καθαρίζει εύκολα και να χωράει όλα εκείνα που απαιτούνται. Δηλαδή να έχει εργονομικά καθίσματα με ανθεκτικές και πλενόμενες ταπετσαρίες, καθώς και με θήκες για μικροαντικείμενα έξυπνα τοποθετημένες. Και για όσους βιαστούν, το A/C ναι, ανήκει στον πρόσθετο εργοστασιακό εξοπλισμό. Αλλά ποιος ο λόγος να υπάρχει, όταν κατά τη διάρκεια των μεταφορών ή των διανομών οι πόρτες ανοιγοκλείνουν με τρελούς ρυθμούς αλλοιώνοντας συνέχεια τη θερμοκρασία της καμπίνας;

Οδηγός και συνοδηγός έχουν ακριβώς από πίσω τους κάγκελα για τη συγκράτηση των φορτίων ώστε κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων να μην ενοχλούν τους επιβάτες. Το πίσω μέρος –με τρεις πόρτες (δύο πλάγιες και μια οπίσθια)– κάνει την εισαγωγή και εξαγωγή των εμπορευμάτων εύκολη, ενώ η απόσταση του χώρου φόρτωσης από το έδαφος είναι μόλις 54mm, κάτι που μεταφράζεται σε ήπιες κινήσεις για το χρήστη χωρίς μελλοντικά προβλήματα στη μέση.

Ο εντυπωσιακός όγκος φόρτωσης των τριών κυβικών μέτρων με ωφέλιμο φορτίο 550kg για την έκδοση 1,5t και 750kg για την 1,7t θα αποτελέσει σίγουρα ισχυρό κίνητρο για την αγορά του από εταιρείες ταχυμεταφορών, καθαρισμού κτιρίων και τεχνικών υπηρεσιών. Το επίπεδο πάτωμα –με τους θόλους να είναι ίσως οι μικρότεροι που προβάλουν στο εσωτερικό– κυριαρχεί έναντι του ανταγωνισμού προσφέροντας ακόμη περισσότερο ωφέλιμο. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που έχει μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη κατά μέσο όρο ακόμα και μεγαλύτερων van.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Το νέο Porter είναι ιδανικό για πολυσύχναστους δρόμους, ιστορικά κέντρα και περιοχές που σπάνια είναι προσπελάσιμες από επαγγελματικά οχήματα. Εκμεταλλεύεται στο έπακρον κάθε του πιθαμή έχοντας χαμηλά έξοδα κίνησης, ενώ η ευελιξία του εξασφαλίζει τη γρήγορη μεταφορά ακόμα και των πιο ευαίσθητων εμπορευμάτων.

 

 

VAN

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ VAN ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ Η MERCEDES

Τη συνεργασία της με την γερμανική εταιρεία ταχυμεταφορών Hermes ανακοίνωσε η Mercedes-Benz, για την εξέλιξη νέων ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών...

ΝΕΟ NISSAN NV300

NV300 ονομάζεται ο διάδοχος του Primastar, της μεσαίας σειράς ελαφρών φορτηγών της Nissan. Διαθέτει 4 μεγέθη καρότσας (L1H1, L1H2, L2H1, L2H2), δύο εκδόσεις των έξι θέσεων για επιβάτες (L1H1, L2H1) κα...

FORD TOURNEO COURIER

Σχεδιάστηκε για να προσφέρει -τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε οικογένειες που ζουν κάτω από τους έντονους ρυθμούς της πόλης- την καλύτερη...