ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Για να αντιληφθείτε το μέγεθος και τις δραστηριότητες της Van Hool NV, μπορείτε να ανατρέξετε στο τεύχος Μαΐου 2013 του Car & Truck, όταν και τότε ο υπογράφων είχε επισκεφθεί την έδρα της εταιρείας, ή μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το σύνδεσμο www.car-truck.gr/news/385.

ΣΤΟ ΑΒΑΤΟ ΤΗΣ VAN HOOL

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 03/06/2014

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΠΓΔΜ ΝΙΚΟΛΑ ΓΚΡΟΥΕΒΣΚΙ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΤΗΣ VAN HOOL ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ, ΚΑΙ ΤΟ CAR & TRUCK ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ.

Τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2014 πλήθος επίτιμων καλεσμένων –μεταξύ των οποίων ο πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ Νίκολα Γκρουέφσκι, καθώς και αρμόδιοι υπουργοί σε τομείς ανάπτυξης, εξαγωγών, ξένων επενδύσεων, εμπορίου, μεταφορών, επικοινωνιών και οικονομίας, όπως επίσης η πρέσβης του Βελγίου και δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο (την Ελλάδα εκπροσώπησε αποκλειστικά το Car & Truck)– ήταν συγκεντρωμένο από νωρίς το πρωί στις νέες εγκαταστάσεις της Van Hool στα Σκόπια, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επίσημη τελετή εγκαινίων. Η επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ της 100% οικογενειακής επιχείρησης με έδρα το Βέλγιο επιβεβαιώνει την ισχυρή θέση της Van Hool NV στη διεθνή αγορά πούλμαν και λεωφορείων, και ταυτόχρονα δείχνει το δρόμο για ένα λαμπρό μέλλον. Ο διευθύνων σύμβουλος της Van Hool NV κ. Filip Van Hool, μεταξύ των άλλων αποκάλυψε και την κατασκευή ενός νέου πούλμαν για την ευρωπαϊκή αγορά καθώς και για άλλες νέες αγορές (Ισραήλ, Μέση Ανατολή και βόρεια Αφρική) με την κωδική ονομασία EX (με κύριους ανταγωνιστές τα MAN Lion’s Coach και Mercedes-Benz Turismo), το οποίο αυτή τη φορά δε θα κατασκευάζεται στο Βέλγιο αλλά στα Σκόπια. Αυτή η είδηση αποτέλεσε και τη μεγαλύτερη έκπληξη της ημέρας, καθώς –όπως όλοι γνωρίζαμε μέχρι το πρωί εκείνης της ημέρας– το εργοστάσιο των Σκοπίων εξυπηρετούσε μόνο την αγορά των ΗΠΑ.

ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΓΔΜ
Όταν το 2012 η Van Hool NV ανακοίνωσε ότι έλαβε μια πολύ μεγάλη παραγγελία για την κατασκευή 500 πούλμαν (300 στάνταρ εκδόσεις και 200 ειδικές εκδόσεις) για τη βόρεια Αμερική, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται το 2015, έπρεπε αμέσως να επενδύσει σε εγκαταστάσεις οι οποίες να συνδυάζουν από τη μια την κορυφαία βέλγικη ποιότητα και από την άλλη ένα χαμηλότερο κόστος κατασκευής, κυρίως ως προς τα λειτουργικά έξοδα της γραμμής παραγωγής. Για να εξασφαλιστεί το παραπάνω και ύστερα από πολλές μελέτες και επικοινωνίες με διάφορα κράτη, η απάντηση ήρθε από την ΠΓΔΜ, καθώς τα πλεονεκτήματα έναντι της Τουρκίας και της Σερβίας (χώρες που επίσης έχουν μια μακρά παράδοση στο ικανό εργατικό δυναμικό) ήταν πολύ περισσότερα ως προς τη γεωγραφική θέση και τη γραφειοκρατία. Έτσι, λοιπόν, επένδυσε από τον Ιούλιο του 2012 έως και το Σεπτέμβρη του 2013 το αστρονομικό ποσό των 25 εκατ. ευρώ σε μία έκταση 180.000m2 για την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου με τέσσερις ολοκληρωμένες γραμμές παραγωγής.
Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως το πρώτο πούλμαν που εξήλθε από τη γραμμή παραγωγής ήταν στις 15 Οκτωβρίου του 2013. Στο εργοστάσιο απασχολούνται 431 εργαζόμενοι, από τους οποίους οι 410 είναι άνδρες και οι 21 γυναίκες. Για την ώρα έχουν ήδη κατασκευαστεί 125 πούλμαν, και μέχρι το τέλος του έτους ο αριθμός αυτός θα ξεπεράσει τα 300. Ο κ. Filip Van Hool μάς εξήγησε πως η εν λόγω επένδυση όχι μόνο παίζει ρόλο στρατηγικής σημασίας στην εδραίωση της εταιρείας στον κλάδο, αλλά έρχεται να ενισχύσει την ήδη πολύ καλή συνεργασία που έχει με την αμερικανική αγορά, η οποία θα αυξήσει και τη ζήτηση των πούλμαν. Ήταν σαφές πως από την αρχή της παραγγελίας το εργοστάσιο στο Βέλγιο δε θα μπορούσε να αντεπεξέλθει στο χρονοδιάγραμμα που έθεσαν οι άνθρωποι από τη Δύση, ενώ ακόμα και αν μπορούσαν, αυτό θα είχε αρνητικές συνέπειες για τις ευρωπαϊκές παραγγελίες που «έτρεχαν» εκείνη την περίοδο.
Επίσης, η υψηλή αξία της εργατοώρας που έχουν οι Βέλγοι εργάτες δεν θα μπορούσε να επιφέρει τα αναμενόμενα κέρδη στην εταιρεία. Οπότε, ποιος ο λόγος να δεχθείς μια παραγγελία αν αυτή δεν αφήνει κέρδη σε μια επιχείρηση προκειμένου να επενδύσει πίσω σε νέες τεχνολογίες και παράλληλα να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία της; «Αν και η ΠΓΔΜ δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο λειτουργεί με εξαιρετικά καλό ευρωπαϊκό προσανατολισμό, είπε ο κ. Filip Van Hool στη συνέντευξη Τύπου. Το ευνοϊκό επενδυτικό κλίμα, σε συνδυασμό με τις συνθήκες εργασίας και τις ικανότητες του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού αποδείχθηκε ως η καταλληλότερη λύση για την επίτευξη της συμφωνίας των 500 πούλμαν».
Καταλήγοντας ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ανέφερε πως αν δεν είχαν προχωρήσει στη συγκεκριμένη επένδυση από την πρώτη κιόλας στιγμή της παραγγελιοληψίας, δεν θα μπορούσαν σήμερα να μας αποκαλύψουν τα σχέδια του νέου τους πούλμαν (προκειμένου το EX να είναι ανταγωνιστικό, έχουν οικοδομηθεί οι κατάλληλες προδιαγραφές σχέση κόστους - αποδοτικότητας, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ποιότητα που ξέρουν σήμερα οι πελάτες των Van Hool made in Belgium). Μάλιστα, το νέο λεωφορείο θα αποκαλυφθεί και επίσημα κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων ΙΑΑ, που θα λάβει χώρα στο Αννόβερο της Γερμανίας σε λίγους μήνες.
Τέλος, το εργοστάσιο στο Koningshooikt (Βέλγιο) θα εξακολουθήσει να είναι η ιδανική επιλογή των πελατών που αναζητούν εξειδικευμένα πούλμαν και λεωφορεία με υψηλή προστιθέμενη αξία.

MADE IN FYROM
Την Τρίτη 13 Μαΐου 2014 ο Τύπος είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από πρώτο χέρι τα μοντέλα που προορίζονται για τις ΗΠΑ. Πρόκειται για δύο διαφορετικές εκδόσεις του CX45, οι οποίες –όπως και εσείς θα παρατηρήσετε από τις εικόνες– είναι λίγο διαφορετικές από αυτές που σας έχουμε συνηθίσει να βλέπετε, μια και οι προδιαγραφές των ΗΠΑ είναι διαφορετικές από αυτές που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα πούλμαν έχουν μήκος 13.895mm, πλάτος 2.590mm και ύψος 3.505mm, και μπορούν να φιλοξενήσουν 54+1 ή 56+1 επιβάτες. Το μεταξόνιο ορίζεται στα 7.735mm (1ος - 2ος άξονας) / 1.300mm (2ος - 3ος άξονας) και ο πρόβολος στα 1.890mm (εμπρός) / 2.800mm (πίσω). Την κίνηση αναλαμβάνει να δώσει ή ο Cummins ISX 12 (EPA 2013) με ισχύ 425Ps ή εναλλακτικά ο Detroit Diesel DD13 (EPA13) με ισχύ 450Ps.
Και τα δύο μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με το πέμπτης γενιάς αυτόματο κιβώτιο WT B500 της Allison. Οι δεξαμενές καυσίμων και AdBlue έχουν χωρητικότητα 813lt και 72lt αντίστοιχα. Σε επίπεδο εξοπλισμού συναντάμε όλα τα σύγχρονα ασφάλειας και άνεσης, όπως: ABS, TCS, ESP, Lane Assist, ασανσέρ για αμαξίδιο ΑΜΕΑ (και όλες τις αντίστοιχες παροχές τοποθέτησής του στο χώρο των επιβατών), τουαλέτα, πλαϊνές κάμερες επιτήρησης εισόδου - εξόδου, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ISRI κάθισμα οδηγού, ζώνες τριών σημείων και ατομικά service sets με φωτισμό, ήχο και ακροφύσια κλιματισμού.
 

Το ΕΧ θα κατασκευάζεται στην ΠΓΔΜ, θα πωλείται στην Ευρώπη και σκοπό έχει να «χτυπήσει» τα Turismo και Lion’s Coach.

O κ. Filip Van Hool (δεξιά) ξεναγεί τον κ. Νίκολα Γκρουέφσκι (αριστερά) στη νέα γραμμή παραγωγής της εταιρείας.

Σύμφωνα με την αμερικάνικη νομοθεσία, το μπροστινό παρμπρίζ δεν είναι μονοκόμματο αλλά χωρίζεται σε δύο μέρη, τα πλαϊνά παράθυρα έχουν ειδικό μηχανισμό και ανοίγουν χειροκίνητα σε περίπτωση ανάγκης (αντί να είναι φιξ με το σασί και να υπάρχει το ειδικό σφυράκι) και, τέλος, η ύπαρξη αναβατορίου στο πίσω μέρος για αμαξίδιο ΑΜΕΑ είναι υποχρεωτική.

Οι Σκοπιανοί εργαζόμενοι έπιασαν αμέσως τον παλμό και αντεπεξήλθαν και με το παραπάνω στις απαιτήσεις της μητρικής Van Hool NV, θέτοντας γερά θεμέλια για την κατασκευή και άλλων μονάδων, σύμφωνα με τα γνώριμα υψηλά πρότυπα ποιότητας των Βέλγων.

 

 

 

 

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Η «ΠΑΡΕΑ» ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ

Με την προσθήκη τεσσάρων νέων εκδόσεων η οικογένεια του ComfortClass S 500 ολοκληρώθηκε τουλάχιστον από πλευράς αμαξωμάτων....

IRIZAR I2E

Ο όμιλος Irizar, μια παγκόσμια μπράντα στον τομέα των τουριστικών και υπεραστικών λεωφορείων, ο οποίος παρεμπιπτόντως γιορτάζει τα 125 χρόνια από...

VAN HOOL ASTROMEGA TDX27 SLEEPER COACH

Τα πρώτα κινητά πολυτελή ξενοδοχεία είναι γεγονός! Η βέλγικη Van Hool NV, ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους κατασκευαστές λεωφορείων, έχει το ταλέντο να...

Κλείσιμο [X]