ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

Η ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/12/2012

 

Κείμενο: Ν. Μήττας | Εικόνες: Daimler

Όπως πάντα, σε συνεργασία με τη Daimler, η οποία έχει και την τελευταία γνώμη στα επαγγελματικά μοντέλα της Mitsubishi, γεννήθηκε το νέο Fuso το οποίο είναι εδώ για να ανταπεξέλθει στο σύνολο των απαιτήσεων ενός επαγγελματία, είτε αυτές αφορούν τη μεταφορά, είτε σχετίζονται με τη σκληρή και «βρόμικη» δουλειά του εργοταξίου. Το Fuso, παρέχοντας μια ποικιλία επιλογών συγκεντρωμένες σε ένα μοντέλο, δεν θα πει «όχι» πουθενά.

Με γερές βάσεις

Το προηγούμενο μοντέλο αναθεωρήθηκε εκ βάθρων, και έγιναν πολλές αλλαγές όσον αφορά την τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί αλλά και το styling. Κατ’ αρχήν, το συμβατικό πισωκίνητο Fuso απέκτησε κατ’ επιλογή τετρακίνηση, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπου κριθεί απαραίτητο, ενώ το προαιρετικό Start & Stop σύστημα εξοικονομεί χρήμα από τον ιδιοκτήτη του. Οι δυνατότητές του σε ανώμαλες επιφάνειες είναι υπερικανοποιητικές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εργοτάξια, υπερπηδώντας όλες τις δυσκολίες του εδάφους, αλλά και σαν εκχιονιστικό για παράδειγμα. Επίσης το πλάτος του, που μόλις φτάνει τα 2 μέτρα, του επιτρέπει να κινείται με άνεση σε στενά περάσματα. Οι πρόβολοι των 35 μοιρών εμπρός και 25 μοιρών πίσω (για το δικίνητο μοντέλο τα αντίστοιχα νούμερα είναι 18 και 11 μοίρες αντίστοιχα) και η απόσταση των 320mm από το έδαφος τού δίνουν ένα ακόμη πλεονέκτημα απέναντι στα εμπόδια που θα συναντήσει.

Στο χειρισμό παραμένει εξίσου πρακτικό με τον προκάτοχό του, όντας ιδιαίτερα ευέλικτο, με 13,5m διάμετρο κύκλου και με διάταξη που εξοικονομεί χρήσιμο χώρο, καθώς η καμπίνα είναι τοποθετημένη επάνω από τον κινητήρα. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι μικρός και εύχρηστος, τοποθετημένος ψηλά στην κεντρική κονσόλα, έχοντας σαν γνώμονα την καλή εργονομία. Παρέχεται πολύ καλή ορατότητα χάρη στα χαμηλά κρύσταλλα, και για επιπλέον ευκολία έχει μικρή εμπρός προεξοχή του ρύγχους.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από μια γκάμα εκδόσεων. Διατίθεται μονοκάμπινο (single cab) ή διπλοκάμπινιο (crewcab), με τρεις και επτά θέσεις αντίστοιχα και μεταξόνιο 3.415mm και 3.865mm. Το ωφέλιμο βάρος είναι από 3.500kg έως 3.735kg. Το Fuso Canter 4x4 με κωδικό μοντέλου 6C18 θα παράγεται με μεικτό βάρος 6,5 τόνων, άνετη καμπίνα πλάτους 2 μέτρων και κινητήρα Euro 5 ισχύος 175Ps. Η τετρακίνηση μπορεί να εμπλακεί και να απεμπλακεί οποιαδήποτε στιγμή από τον οδηγό, ώστε να ταξιδεύει άνετα και οικονομικά ως δικίνητο, και να χρησιμοποιεί και τους τέσσερις τροχούς όπου χρειαστεί. Σαν στάνταρ επίσης προσφέρεται και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.

Όπως και το δικίνητο, έτσι και το 4x4 έχει πλήρως επανασχεδιασμένη καμπίνα. Αυτό που το ξεχωρίζει είναι ο δυναμικός σχεδιασμός του εμπρός μέρους, ο οποίος τονίζει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του οχήματος. Οι γρίλιες του ψυγείου σε σχήμα «V» είναι το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει και τραβάει την προσοχή, καθώς εκτείνονται πάνω από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και καταλήγουν ακριβώς μπροστά από τις πόρτες, ενώ στη μέση δεσπόζει το λογότυπο της εταιρείας. Ο ατσάλινος προφυλακτήρας είναι εξοπλισμένος στις δύο γωνίες με πλαστικά σε ανθρακί χρώμα, τα οποία αποδεικνύονται και άκρως πρακτικά καθώς προστατεύουν από γρατσουνιές. Οι λαμπτήρες ημέρας έχουν τοποθετηθεί στη θέση των προβολέων ομίχλης και είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε 100 χρώματα που παρέχονται για την καμπίνα, ενώ υπάρχουν και πολλές επιλογές σε μεταλλικό χρώμα ή πέρλα. Για τους ιδιαίτερα απαιτητικούς υπάρχει και η επιλογή του κατά παραγγελία χρωματισμού. Έτσι η εταιρεία εξασφαλίζει ότι κάθε Canter που φεύγει από το εργοστάσιο είναι μοναδικό και ιδανικό για τον πελάτη ως την τελευταία λεπτομέρεια.

Μπαίνοντας στην καμπίνα του Fuso Canter 4x4 αυτό που τραβάει αμέσως τη προσοχή είναι το δίχρωμο cockpit, για την κατασκευή του οποίου έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά υψηλής ποιότητας που δίνουν αίσθηση πολυτελείας και στιβαρότητας. Επίσης είναι αρκετά ευρύχωρο, προσφέροντας άνεση στις κινήσεις των επιβατών.

Η διχρωμία στην κονσόλα και η «έξυπνη» τοποθέτηση επιλογέα ταχυτήτων τύπου joystick σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητα.

Ο πίνακας οργάνων είναι περικυκλωμένος από αεραγωγούς, μια λεπτομέρεια που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών παρέχει πληθώρα πληροφοριών, όπως τη διανυθείσα απόσταση, τον αντίστοιχο χρόνο και την υπολογιζόμενη κατανάλωση καυσίμου, την κατάσταση του φίλτρου σωματιδίων, όπως φυσικά και τη στάθμη του καυσίμου. Όλα τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα γύρω από το τιμόνι, κάτι που κάνει εύκολη τη χρήση τους.

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι επαρκείς. Υπάρχει κεντρικό ντουλάπι χωριζόμενο στα δύο, καθώς και χώροι αποθήκευσης στη μεριά του συνοδηγού, ενώ στο ταμπλό βρίσκονται χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων και εγγράφων, καθώς και ειδική υποδοχή για κινητό τηλέφωνο. Φυσικά δεν λείπει η διπλή θήκη στήριξης ποτηριών, η οποία τραβιέται προς τα έξω και αναδιπλώνεται. Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν ακόμη και στην οροφή αλλά και πίσω από τα καθίσματα, και φυσικά στις πόρτες οδηγού - συνοδηγού.

Στην άνεση των επιβατών συμβάλλουν και τα καθίσματα, που στον στάνταρ εξοπλισμό παρέχουν ρυθμιζόμενη υποστήριξη για τη μέση στον οδηγό, ενώ σαν έξτρα έρχεται ο «τεμπέλης». Με αρκετή έμφαση να δίνεται στην άνεση, ο χώρος για τα πόδια ακόμα και του μεσαίου επιβάτη είναι ίδιος με αυτόν του συνοδηγού.

Τέλος, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει air condition, ενώ υπάρχει η επιλογή αυτόματου κλιματισμού ως έξτρα.

Κινητήρας διαμάντι

Ο κινητήρας (4P10) είναι ένας τετρακύλινδρος turbo diesel κατηγορίας Euro V με πιστοποίηση EEV. Στο τετρακίνητο μοντέλο μοναδική επιλογή κινητήρα είναι αυτή του 3λιτρου με απόδοση 175Ps στις 3.500rpm και άπλετη ροπή, που αγγίζει τα 430Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.600 έως τις 2.900rpm. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω έχουν εφαρμοστεί λύσεις τελευταίας τεχνολογίας, που περιλαμβάνουν 2 εκκεντροφόρους (οι οποίοι κινούνται με αλυσίδα), τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, υπερτροφοδότη εξαγωγής με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και injection με πιεζοηλεκτρικά μπεκ για ακριβή μέτρηση του ψεκασμού του καυσίμου.

Επίσης στον κινητήρα έχει εφαρμοστεί η τεχνολογία SCR (Selective Catalytic Reduction) με ψεκασμό AdBlue, σαν αυτή που χρησιμοποιείται στα φορτηγά Daimler. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιεί διοξείδιο του αζώτου για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων. Αυτός ο συνδυασμός επιτυγχάνει περισσότερη δύναμη με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου. Το δοχείο AdBlue στο Canter βρίσκεται στ’ αριστερά, προσαρμοσμένο απευθείας στο ρεζερβουάρ του καυσίμου, και έχει χωρητικότητα 12 λίτρων. Χάρη στην χαμηλή κατανάλωση, αυτό αρκεί για 8.000km.

Παράλληλα με το SCR, ένας συνδυασμός ανακύκλωσης των καυσαερίων κι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο φίλτρο αναπαραγωγής σωματιδίων εξασφαλίζουν την όσο το δυνατόν χαμηλότερη εκπομπή ρύπων. Αν το όχημα χρησιμοποιείται κυρίως για μικρές διαδρομές, κατά τις οποίες οι θερμοκρασίες στον κινητήρα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, ίσως χρειαστεί η επέμβαση του οδηγού για την ενεργοποίηση του φίλτρου αναπαραγωγής σωματιδίων. Μία ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών χρήσεων ενημερώνει τον οδηγό για το πότε χρειάζεται να ενεργοποιηθεί το φίλτρο, κάτι που γίνεται απλά, μέσω ενός διακόπτη.

Έμφαση στην ασφάλεια

Με την ασφάλεια να κατέχει εξέχουσα θέση στην κατασκευή του Canter 4x4, οι πόρτες είναι εφοδιασμένες με πλαϊνές προστατευτικές μπάρες, ενώ οι αερόσακοι οδηγού - συνοδηγού ανήκουν στον πρόσθετο εξοπλισμό. Επίσης είναι εξοπλισμένο με το σύστημα παθητικής ασφάλειας Fuso RISE και με το σύστημα παράκαμψης του φρένου αν αντιληφθεί ακούσια ταυτόχρονη άσκηση πίεσης στο πεντάλ του φρένου και του γκαζιού. Τέλος, είναι εφοδιασμένο με το σύστημα φρένου εξαγωγής. Λειτουργεί μ’ έναν διακόπτη στην κολόνα του τιμονιού και παράγει 50kW δύναμης πέδησης. Έτσι ασκείται λιγότερη πίεση στο φρένο, με αποτέλεσμα –πέρα από την ασφάλεια–χαμηλό κόστος συντήρησης των φρένων.

Δε ζητάει πολλά

Μιλώντας για χαμηλό κόστος αλλά και αντοχή, το Canter απαιτεί την προγραμματισμένη συντήρηση μόνο κάθε 40.000km, ενώ το ειδικό αστάρωμα CDP (που παρουσιάστηκε πρώτα στο δικίνητο μοντέλο) και το επιστρωμένο με ειδική σκόνη πλαίσιο παρέχουν εξαίρετη μακροχρόνια προστασία έναντι στη σκουριά. Έτσι παρέχεται στον επαγγελματία μια οικονομική και εργονομική λύση για τις κάθε είδους μετακινήσεις.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Το τετρακίνητο Fuso Canter συμπληρώνει την γκάμα της οικογένειας ενώ είναι αναμφισβήτητη η εμπορική του επιτυχία, αν κρίνουμε τη μέχρι τώρα πορεία του δικίνητου μοντέλου. Πρόκειται για ένα φορτηγό το οποίο θα διαπρέψει κυρίως στην επαρχία, εκεί όπου οι δρόμοι είναι πιο δύσβατοι και οι ανάγκες αυξημένες. Φυσικά η ευρύχωρη καμπίνα, η εργονομία και οι κομψές διαστάσεις για την κατηγορία είναι κριτήρια που δεν πρόκειται να παραλείψει κανένας υποψήφιος αγοραστής. Επίσης, η δυνατότητα εκ κατασκευής της προετοιμασίας του πλαισίου απλοποιεί ακόμα περισσότερο την τοποθέτηση υπερκατασκευής, κάνοντας το μοντέλο περισσότερο ανταγωνιστικό.

 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ

ΝΕΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ MERCEDES-BENZ AROCS

Μια πρώτη γνωριμία με την ανανεωμένη γκάμα των εργοταξιακών Mercedes-Benz Arocs, ένα λασπωμένο και κρύο πρωινό στο Woerth, στο παλιό λατομείο του Ötigheim που έχει γίνει πίστα δοκιμών και στο Gaggenau...

ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ!

Σχεδόν 20 χρόνια χωρίζουν την τέταρτη από την σημερινή πέμπτη γενιά Scania που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες. H ανανέωση δεν είναι μόνο στην εμφάνιση, αλλά αφορούν ολόκληρο το φορτηγό, σασί, ανά...

IVECO Z TRUCK CONCEPT

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα της έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων στο Αννόβερο IAA 2016...