ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ CITY LOGISTICS, ΤΩΝ AGROLOGISTICS ΚΑΙ ΤΟΥ CLUSTERING

ΗΜΕΡΊΔΑ ΜΕ ΘΈΜΑ «ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΉΣ»

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 26/09/2016

 

Στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και με τη συμμετοχή εκπροσώπων της κυβέρνησης, του ελληνικού κοινοβουλίου, της επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, καθώς και θεσμικών φορέων πραγματοποιήθηκε η ημερίδα με θέμα «Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής», η οποία συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Logistics και το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών, υπό την αιγίδα του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Κεντρικά θέματα της ημερίδας ήταν τα City Logistics / Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων, τα Logistics Clusters, τα AgroLogistics, καθώς και τα Χρηματοδοτικά Εργαλεία για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

Ανάπτυξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Η Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κα Μαρίνα Χρυσοβελώνη, ανοίγοντας τις εργασίες της ημερίδας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην εθνική οικονομία και τόνισε: «Η δημιουργία του πρώτου στρατηγικού κόμβου εμπορευματικών μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο και η ανάπτυξη δεύτερου εμπορευματικού κόμβου στη Θεσσαλονίκη (πρώην Στρατόπεδο Γκόνου), αποτελούν βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου, με σκοπό τη δημιουργία Εμπορευματικών Κέντρων Διεθνούς Εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων. Ο νόμος 4302/2014 εισήγαγε την έννοια του Επιχειρηματικού/ Εμπορευματικού Πάρκου Εθνικής Εμβέλειας, το οποίο θα πρέπει να εξασφαλίζει υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και για την ανάπτυξη του οποίου όμως ισχύουν ειδικότεροι και ευνοϊκότεροι όροι κάλυψης και δόμησης. Θέλω ωστόσο να επισημάνω ότι το όραμα για την Ελληνική Εφοδιαστική Αλυσίδα και η προώθηση σύγχρονων δράσεων που συνδυάζουν την ανάπτυξη της εφοδιαστικής με την προστασία του περιβάλλοντος, έχει ως προαπαιτούμενο την οικοδόμηση συνεργειών και συνεργασιών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπρόσωποι δημόσιας διοίκησης, διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ και η Παγκόσμια Τράπεζα, επιχειρηματικοί φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα)».  
Η Υφυπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, κα Θεοδώρα Τζάκρη αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ως κεντρικού μοχλού ανάπτυξης της οικονομίας, τονίζοντας τη σημασία που έχει δώσει το Υπουργείο στο συγκεκριμένο τομέα, μέσα από μια σειρά δράσεων που ήδη υλοποιούνται. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε: «Δεν αρκεί απλά η διατύπωση στρατηγικής σε δύο βασικούς πυλώνες οι οποίοι αφορούν α) στο να αναδειχθεί η Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και β) να εκσυγχρονιστεί το σύστημα εμπορευματικών μεταφορών και Logistics της χώρας αλλά και η ανάληψη μιας σειράς ενεργειών για την υλοποίηση αυτής της εθνικής στρατηγικής όπως: Α) Η κατάρτιση συγκεκριμένου Action Plan λεπτομερειακού σχεδιασμού και εξειδίκευσης της Εθνικής Στρατηγικής σε συνεργασία με την SRSS που ήδη ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου. Β) Το έργο του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που αποτελεί ανώτατο γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στο Υπουργείο Μεταφορών το οποίο μέσα σε λιγότερο από 9 μήνες από την σύστασή του έχει πραγματοποιήσει μεγάλο έργο γνωμοδοτήσεων και έχει δώσει απαντήσεις σε καίρια θέματα που αφορούν το χώρο της Εφοδιαστικής, όπως οι Αδειοδοτήσεις Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, τα Πράσινα Logistics, οι συγκοινωνιακοί κόμβοι, τα City  Logistics και τα Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων. Γ) Η έγκριση και εξειδίκευση  του Προγράμματος Ενίσχυσης Επιχειρηματικών Πάρκων Τοπικής Εμβέλειας για τη μεταποίηση και την εφοδιαστική αλυσίδα. Πρόκειται για νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού ύψους 40 εκατ. ευρώ στόχος του οποίου  είναι η δημιουργία σύγχρονων επιχειρηματικών και βιομηχανικών υποδομών και υποδομών logistics στις περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στις τοπικές οικονομίες. Δ) Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει σε δύο μήνες,  στον οποίο η Εφοδιαστική Αλυσίδα αποτελεί έναν από τους εννιά στρατηγικούς τομείς ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Ε) Άλλα προγράμματα  μέσω ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της αγοράς των Logistics όπως  το Πρόγραμμα «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων» και το Πρόγραμμα «Κατάρτιση και πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα» τα οποία ήδη υλοποιούνται. Στ) Επιπλέον μελετώνται στοχευμένες παρεμβάσεις για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Η άποψη των στελεχών της αγοράς

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι παρουσιάσεις των κεντρικών ομιλητών της ημερίδας οι οποίοι μίλησαν εκτενώς για:
• τη στρατηγική και τις προοπτικές ανάπτυξης των αστικών εμπορευματικών μεταφορών,
• τη δημιουργία μεταφορικών εταιρειών μεγάλων όγκων μέσω συνεργειών,
• τα e-Logistics ως πρόκληση της επόμενης δεκαετίας,
• τη στρατηγική ανάπτυξης των αγροτικών εμπορευματικών κέντρων,
• τις προοπτικές ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας στον αγροτικό τομέα,
• τα πράσινα Logistics,  καθώς και
• τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
Οι συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης ήταν αυτές που κέντρισαν το ενδιαφέρον όλων των παρευρισκομένων, στις οποίες συμμετείχαν αξιόλογα στελέχη της αγοράς της Εφοδιαστικής, καθώς και επιχειρηματίες.  Συνολικά έθεσαν επί τάπητος καθοριστικά ζητήματα για το παρόν και τη βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, ως ουσιαστικό παράγοντα για το μέλλον και την πολυπόθητη ανάπτυξη.
Από την πλευρά του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών, η Πρόεδρος κα Άννα Μαρία Γιάντση αναφερόμενη στο θέμα των αγροτικών logistics επισήμανε: «Στην Ελλάδα η ψαλίδα τιμών παραγωγών και τιμών που αγοράζει ο καταναλωτής είναι 1 προς 4 ή 1 προς 5, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 1 προς 2. Η ανάπτυξη του τομέα των Αgrologistics θα έλυνε τα προβλήματα της μη οργανωμένης διακίνησης των προϊόντων των μεμονωμένων παραγωγών ή ακόμα και των συνεταιρισμών τόσο στην Ελλάδα όσο και έξω. Ποια είναι τα οφέλη; Μείωση κόστους, Ποιοτικό προϊόν, Εξασφάλιση ποσότητας. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις; Συνέργειες, Κατάλληλες Υποδομές (Αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών), Εκπαίδευση (συνεχής κατάρτιση των αγροτών), Βάση δεδομένων -οδικός χάρτης παραγωγής, Χρηματοδότηση (στοχευμένη στα πλεονεκτήματα της παραγωγής), Αναζήτηση στοχευμενων αγορών, Καλή οργάνωση αλυσίδας, Πιστοποιημένα προϊόντα-πιστοποιημένες διαδικασίες».
Το κλείσιμο των εργασιών πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, ο οποίος τόνισε, «σε μια εποχή που αποζητούμε ως χώρα τρόπους που θα οδηγήσουν σε νέους δρόμους βιωσιμότητας, γίνεται σαφές πως η μόνη διέξοδος για να επιτευχθεί αυτό είναι η συνεργασία και η υλοποίηση κοινών στόχων. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία και να εφαρμόσουμε κοινές συνεργατικές δράσεις. Ως επιχειρηματίες αυτό που αποζητούμε είναι ξεκάθαρο, εφαρμογή του ήδη υπάρχοντος νομικού πλαισίου, βελτίωση και απλούστευση των διαδικασιών. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που υπάρχουν χρηματοδοτικά προγράμματα στα οποία έχει ενταχθεί και ο κλάδος της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ωστόσο πάνω από όλα χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και πάρα πολύ δουλειά για να κερδίσει η Ελλάδα έδαφος και να πάρει τη θέση που της αρμόζει ως διεθνής παίχτης».
Αναλυτικά τα συμπεράσματα της ημερίδας θα παρουσιαστούν στο 20ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics με τίτλο «Manage The Change» που θα πραγματοποιηθεί στις 14 & 15 Οκτωβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
 

 

 

ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Η ΕΛΛAΔΑ ΑΓΚΑΛΙAΖΕΙ ΤΟ E-CMR

Ένα μεγάλο βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα έγινε την περασμένη Πέμπτη 22/6 στη Θεσσαλονίκη, με την πιλοτική εκκίνηση της ψηφιακής «φορτωτικής»....

ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ

Η Ελληνική Εταιρεία Logistic sπροσέφερε την ευκαιρία σε νέους ηλικίας από 18 έως 35 ετών, να γνωρίσουν τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας...

ΣΤΙΣ 14 ΚΑΙ 15 ΜΑΪΟΥ 2016 ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΟΒΕΣΑ

Με ενδιαφέρον αναμένεται το κρίσιμο συνέδριο της Π.Ο.Β.Ε.Σ.Α....

Κλείσιμο [X]