ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

IVECO X-WAY: ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΥ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 05/02/2018

 

Συνδυάζοντας δοκιμασμένες τεχνολογίες της, η Iveco παρουσίασε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου στην έκθεση Solutrans, στη Λυών, μια νέα σειρά φορτηγών, η οποία παράγεται στο εργοστάσιο της Iveco στη Μαδρίτη. Τα Stralis X-Way ενσωματώνουν το υψηλής αντοχής σασί της σειράς Trakker και τους νέους οικονομικούς κινητήρες και συστήματα ασφαλείας του Stralis XP. Δηλαδή ένα συνδυασμό επιδόσεων, παραγωγικότητας, οικονομίας, άνεσης, ασφάλειας και αντοχής για εργοτάξια, με εντυπωσιακά υψηλό ωφέλιμο φορτίο για τα δεδομένα της κατηγορίας, παρότι όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών ανταγωνίζονται για το χαμηλότερο απόβαρο στα ειδικά εργοταξιακά μηχανήματα.

Το χαμηλό βάρος του οχήματος προέρχεται από μια σειρά επιλογών, όπως η χρήση ανασχεδιασμένης πίσω ανάρτησης, η νέα μελέτη των εγκάρσιων ενισχύσεων του σασί, η χρήση του ελαφρού 9λιτρου κινητήρα Cursor με τους 400 ίππους, οι τροποποιήσεις στην ανάρτηση (μονόφυλλη σούστα εμπρός, δίφυλλη πίσω) και ειδική αρχιτεκτονική που εξασφαλίζει μειωμένο βάρος κατά 200 κιλά, χρήση υψηλής απόδοσης PTO 800 Nm χωρίς συμπλέκτη, δισκόφρενα, αλουμινένια τεπόζιτα, ζάντες ελαφρού κράματος, ελαφρύτεροι άξονες και μια σειρά από άλλες βελτιώσεις στο βάρος της καμπίνας, το σύνολο των οποίων στη ζυγαριά δεν ξεπερνά τα 8.845 κιλά και εξασφαλίζει σημαντικό πλεονέκτημα στη φόρτωση όταν «κάθε κιλό μετράει». Σύμφωνα με την Iveco το Stralis X-Way έχει πλεονέκτημα 355 κιλών στο ωφέλιμο φορτίο σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Σε εξειδικευμένες εργασίες όπου το μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο κάνει τη διαφορά στο κέρδος, όπως π.χ. στην έκδοση μπετονιέρας 8x4 Super Loader, το χαμηλό απόβαρο είναι καθοριστικός παράγοντας και μπορεί να εξασφαλίσει κέρδος μεγαλύτερο από 20.000 ευρώ ετησίως σε σχέση με μια συμβατική μπετονιέρα.

Κέρδη υπάρχουν και από τον εξελιγμένο κινητήρα, ο οποίος στο Stralis XP καταγράφει πιστοποιημένη μείωση της κατανάλωσης κατά 11,2% (TÜV), αλλά και μειωμένα καυσαέρια (-97% σε οξείδια του Αζώτου ΝΟχ) με ιδιόκτητη τεχνολογία μετεπεξεργασίας καυσαερίων Hi-SCR, η οποία δεν απαιτεί ογκώδεις διατάξεις «αναγέννησης», ακριβά φίλτρα και άσκοπη κατανάλωση καυσίμου ή πρόσθετη συντήρηση, εξασφαλίζοντας έτσι μειωμένα κόστη και μεγαλύτερο ωφέλιμο χρόνο του οχήματος στο εργοτάξιο.

Σημειώνουμε ότι οι ελαφρύτερες αποστολές του X-Way δεν απαιτούν εξειδικευμένες λύσεις υψηλής αντοχής στη μετάδοση, επιτρέποντας την τοποθέτηση του κιβωτίου ταχυτήτων ZF Hi-Tronix σε εκδόσεις 12 ή 16 σχέσεων και αυτοματισμούς όπως το «eco-roll» (περιστασιακή απεμπλοκή της μετάδοσης στο αυτοκινητόδρομο), «predictive gear shifting» και «predictive cruise control» με ενεργή χρήση της τοπογραφίας για διατήρηση υψηλής μέσης ταχύτητας επιλέγοντας αυτόματα τη βέλτιστη σχέση μετάδοσης.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Κάθε φορτηγό της σειρά X-Way μπορεί να «χτιστεί» με επιλογές από ένα ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου, από υπερκατασκευές και ελαφριά ή βαρέως τύπου ανατροπή, μέχρι γερανό ή μπετονιέρα, ανάλογα με τις εφαρμογές που προορίζεται να καλύψει. Υπάρχουν π.χ. διαθέσιμες επιλογές αξόνων 4x2, 4x4, τράκτορες ή πλαίσια φορτηγού με διάφορες υπερκατασκευές, αλλά και διατάξεις 6x4 ή 8x4, τρεις επιλογές κινητήρων Cursor 9, 11 ή 13, τρεις επιλογές μετάδοσης της κίνησης (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο Allison ή ZF Hi-Tronix σε εκδόσεις 12 ή 16 σχέσεων με αυτοματοποιημένες αλλαγές), επιλογές PTO υψηλής ροπής εξόδου κ.α.. Κι ακόμη, ανάλογα με το ποσοστό χρήσης εκτός δρόμου, οι επιλογές της καμπίνας, του σασί και των αξόνων μπορεί να είναι «ON», «ON+» ή «OFF».

Επιπλέον, υπάρχει διαθέσιμη επιλογή υδραυλικής μετάδοσης της κίνησης στον εμπρός άξονα (Hi-Traction), μια διάταξη που έχει αυξημένη αξιοπιστία, χαμηλή κατανάλωση και μικρό πρόσθετο βάρος, προσφέροντας την απαραίτητη πρόσθετη έλξη, όπου και όταν απαιτείται, σε σαθρά και δύσκολα εδάφη.

ΚΑΜΠΙΝΕΣ

Ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό, κάθε X-Way μπορεί να έχει καμπίνα «Active Day» (μικρό μήκος καμπίνας με χαμηλό ύψος οροφής) ή «Active Time» (καμπίνα με κρεβάτι, μεσαίας ή υψηλής οροφής) για μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό της, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τοποθέτησης που εξασφαλίζουν μεγάλη γωνία προσέγγισης της τάξης των 25 μοιρών, ιδανική για ένα εργοταξιακό φορτηγό.

Για ακόμη μεγαλύτερη άνεση υπάρχει διαθέσιμη και η Hi-Way sleeper καμπίνα, η οποία προέρχεται από τα φορτηγά διεθνών μεταφορών και έχει αποσπάσει βραβείο το 2013 για τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό της και την άνεση που παρέχει.

Όλες οι επιλογές καμπίνας παρέχουν υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας για τον οδηγό.

ΕΙΔΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

Το Stralis-X-Way παραδίδεται από το εργοστάσιο με ελαστικά Michelin X Works χαμηλής αντίστασης κύλισης και υψηλής αντοχής σε εργοτάξια και βαριές μεταφορές. Τα ελαστικά αυτά έχουν διαστάσεις 315/80 Ρ 22.5 και 13 R 22.5, για τους οδηγούντες και κινητήριους άξονες αντίστοιχα, είναι προδιαγραφών χαμηλής αντίστασης κύλισης (σήμανση ECE / R117 C για αντοχή σε κύλιση). Σε σύγκριση με τα προηγούμενης γενιάς ελαστικά Michelin X Works XYZ (σήμανση ECE / R117 D για αντοχή σε κύλιση) επιτρέπουν στους μεταφορείς να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου, χωρίς συμβιβασμούς σε άλλες πτυχές της απόδοσής τους, όπως αντοχή, ικανότητα αναγόμωσης.

Επιπλέον, από τις αρχές του 2018 το Stralis X-Way θα διατίθεται με τα ολοκαίνουργια ελαστικά Michelin X Multi Energy (σε εκδόσεις Z και D), τα οποία έχουν ακόμη μικρότερη αντίσταση κύλισης, είναι ανθεκτικά, ασφαλή και το πέλμα τους μπορεί να υποστεί επαναχάραξη ή και αναγόμωση. Αυτά τα νέα ελαστικά παρέχουν ακόμη μεγαλύτερα οφέλη στην κατανάλωση (μείωση ως και κατά 0,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, σε σχέση με απλά ελαστικά υψηλής αντοχής) και σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που αντιστοιχεί σε περίπου 2,4 τόνους διοξειδίου του Άνθρακα CO2 για κάθε 100.000 χιλιόμετρα κίνησης.

 

 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ

ΝΕΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΑ MERCEDES-BENZ AROCS

Μια πρώτη γνωριμία με την ανανεωμένη γκάμα των εργοταξιακών Mercedes-Benz Arocs, ένα λασπωμένο και κρύο πρωινό στο Woerth, στο παλιό λατομείο του Ötigheim που έχει γίνει πίστα δοκιμών και στο Gaggenau...

ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ!

Σχεδόν 20 χρόνια χωρίζουν την τέταρτη από την σημερινή πέμπτη γενιά Scania που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες. H ανανέωση δεν είναι μόνο στην εμφάνιση, αλλά αφορούν ολόκληρο το φορτηγό, σασί, ανά...

IVECO Z TRUCK CONCEPT

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα της έκθεσης επαγγελματικών οχημάτων στο Αννόβερο IAA 2016...