ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ

ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ... ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/03/2020

 

«Βαλτώνει» και απομακρύνεται από τον ορίζοντα η αγορά μερικών εκατοντάδων αστικών λεωφορείων – από μήνα σε μήνα οι ανακοινώσεις – εξετάζονται και εναλλακτικές λύσεις.

Νέα αναβολή «σε 4-5 μήνες» για την ανακοίνωση της «αγοράς του αιώνα», για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς την περσινή δέσμευση του ΠΔΕ την κατευθύναμε στην στήριξη των πρωτογενών πλεονασμάτων μετά την ακύρωση του διαγωνισμού πέρυσι το καλοκαίρι και πλέον απαιτείται νέος «δημοσιονομικός χώρος» αφού δια του... εξαερισμού «δεν βάφονται αβγά».

Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός δηλώνει ότι έρχονται ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (έστω και από το 2023), αλλά ο γενικός γραμματέας (χαμηλόφωνα πάντα…) εκτιμά ότι θα καθυστερήσουν, αφού προτεραιότητα δίδεται στην εξομάλυνση των δρομολογίων και στην μερική αποκατάσταση των ελλείψεων οχημάτων.

Όπως φαίνεται, προσπαθούν να διαλέξουν μεταξύ της αγοράς μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων ή έστω μέσω διαδικασίας Leasing (έχει ήδη ψηφιστεί σχετική διάταξη) για να αποκατασταθεί η έλλειψη λεωφορείων του ΟΑΣΑ στην Αθήνα. Οριακή λύση θα είναι η αναδιάταξη γραμμών, τουλάχιστον για την καλοκαιρινή περίοδο.

Εξετάζεται πάντως και το μοντέλο της Θεσσαλονίκης, με μερική ιδιωτικοποίηση και ανάθεση περιφερειακών δρομολογίων στο τοπικό ΚΤΕΛ όπου δρομολογούνται περίπου 120 λεωφορεία που προμηθεύεται σταδιακά το τοπικό ΚΤΕΛ -κι όπως όλοι γνωρίζουμε, ο ιδιώτης μπορεί να επιλέγει οχήματα με τους δικούς του όρους…

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, η ανακοίνωση του διαγωνισμού αναβλήθηκε για τον Σεπτέμβριο και θα περιλαμβάνει… 750 πετρελαιοκίνητα και φυσικού αερίου, σε πρώτη φάση και ίσως αργότερα προκηρυχθεί διαγωνισμός για άλλα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν μέσα στο 2022 εάν όλα δρομολογηθούν σωστά.

Σημαντικό ρόλο στις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για τον αριθμό των ηλεκτρικών λεωφορείων που θα προμηθευτεί το Δημόσιο, αναμένεται να παίξει το εθνικό σχέδιο για την ηλεκτρική κινητικότητα. Την εκπόνησή του έχει αναλάβει η διυπουργική επιτροπή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα πρέπει έως τις 30 Ιουνίου να έχει παρουσιάσει τα συμπεράσματά της.

Παράλληλα, εξετάζεται η ανάθεση της συντήρησης των νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη και για την προμήθεια ανταλλακτικών, σε μια λογική σύμπραξης δημόσιου - ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αλλά με δεδομένο ότι οι εργασίες συντήρησης θα εκτελούνται από τους 800 τεχνικούς της «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ).

 

 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΚΡΟΥΣΗΣ «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΨΥΧΟΥΣ & LOGISTICS

Η ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΨΥΧΟΥΣ & LOGISTICS κατόπιν των εξελίξεων των τελευταίων ημερών σχετικά με τον κορωνοϊό (COVID -19), υλοποιεί Σχέδιο Δράσης προκειμένου να υποστηρίξει τους Επαγγελματίες της Εφοδια...

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ

Μια ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης με διάφορων τύπων ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήπιας κίνησης, παρουσίασε στο Ζάππειο η Automotive Solutions ΕΠΕ, μόλις λίγες ημέρες πριν από την ανακοίνωση των ενιαίων ...

ΕΙΠΑΝ…

«Προσβλέπουμε να συνεργαστούμε στενά με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για να διασφαλίσουμε την επίτευξη των στόχων της πράσινης συμφωνίας....

 
Κλείσιμο [X]