Η Scania… έσβησε τα 100 κεράκια της όσον αφορά την κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων. Η σουηδική φίρμα, που έχει ειδικό τμήμα εξέλιξης στρατιωτικών προγραμμάτων, είναι ήδη αγαπητή στο χώρο, διαθέτοντας στα σώματα ασφαλείας αυτό που ζητάνε: δύναμη και αξιοπιστία. Παρακάτω ακολουθούν τα χρόνια που σημάδεψαν τη στρατιωτική ιστορία της Scania:
1912: Όλα ξεκίνησαν στις 2 Απριλίου, όταν ο σουηδικός στρατός ξεκίνησε μακροπρόθεσμες δοκιμές ενός φορτηγού Scania-Vabis. Η ετυμηγορία των σουηδών αξιωματικών ήταν πέρα για πέρα ικανοποιητική, αφού το όχημα ήταν πράγματι ιδανικό για στρατιωτική χρήση.
1916-24: Ο Στρατός κάνει την πρώτη παραγγελία οχημάτων 4×4 στη Scania-Vabis. Την ίδια χρονιά η εταιρεία δοκιμάζει εναλλακτικά καύσιμα για λογαριασμό του Υπουργείου Εθνικής ʼμυνας της Σουηδίας. Οι δοκιμές κράτησαν έως και το 1924.
1936: Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας Scania-Vabis είναι γεγονός.
1939-45: Κατά τη διάρκεια του ΄ Παγκοσμίου πολέμου, η Scania-Vabis –όπως άλλωστε και όλες οι βαριές βιομηχανίες της χώρας– αλλάζει πλάνο και εστιάζει μόνο στην κατασκευή στρατιωτικού υλικού.
1943-46: Η Scania άρχισε την παραγωγή του 262 SKPF m/42, ενός τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού για τον εγχώριο στρατό. Ένα όχημα που χρησιμοποιήθηκε ακόμα και από τα Ηνωμένα Έθνη στα τέλη του 2000.
1960-62: Η Scania-Vabis παραδίδει στο σουηδικό στρατό 440 LA82 6×6 με 10lt κινητήρα απόδοσης 200-200Ps. Την ίδια χρονιά, ο στρατός παραγγέλνει 400 γεννήτριες με κινητήρες Scania-Vabis.
1965-71: Σχεδόν 1.000 Scania L36/L50 μεσαίου τύπου παραδίδονται στη Σουηδική Υπηρεσία Αμυντικού Υλικού (FMV) για χρήση ανεφοδιασμού.
1971: Εξελίσσονται σε συνεργασία με την FMV τα νέας γενιάς εκτός δρόμου οχήματα, τα πρωτότυπα SBA111 4×4 και SBAT111 6×6. Ήταν ιδιαίτερα ευέλικτα, με κορυφαίες για την εποχή δυνατότητες στις εκτός δρόμου αποστολές.
1974: Στρατηγική συμφωνία μεταξύ της FMV και της Saab-Scania.
1975: Πήρε πράσινο φως η συνολική παραγωγή περίπου 3.500 SBA111 4×4 και SBAT111 6×6 οχημάτων. Τα 2.700 πήραν το δρόμο για την ενίσχυση της σουηδικής άμυνας.
1985: Με 25 χρόνια στην πλάτη, τα Scania-Vabis LA82 παραμένουν σε εξαιρετική κατάσταση. Περισσότερα από 300 οχήματα ανακατασκευάζονται για να εξυπηρετήσουν κατασκευαστικά έργα, για περισσότερα από 15 χρόνια χρήσης.
1986: Φορτηγά της Scania αποστέλλονται στο Λίβανο για να χρησιμοποιηθούν από ειρηνευτικές δυνάμεις των Ηνωμένων Εθνών.
1996: Η Scania συνάπτει για πρώτη φορά συμφωνία με το Γαλλικό Στρατό.
1999: Φορτηγά της Scania συμμετέχουν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στο Κοσσυφοπέδιο.
2002: Η Scania παραδίδει για πρώτη φορά οχήματα στον αυστραλιανό στρατό, την ίδια στιγμή που «συνταξιοδοτούνται» στα 60 τα SKPF m/42.
2003: Ο Ολλανδικός Στρατός αποκτά 555 φορτηγά Scania 8×8.
2004: Η Scania παραδίδει στον Ιρλανδικό Στρατό για πρώτη φορά φορτηγά.
2007: Τα φορτηγά Scania παίρνουν μέρος στις επιχειρήσεις των ευρωπαϊκών δυνάμεων (EUFOR) στο Τσαντ.
2009: Η Scania προμηθεύει το φινλανδικό στρατό με φορτηγά της σειράς G. Η σύμβαση περιλάμβανε τη συντήρηση, την επισκευή και την εκπαίδευση. Την ίδια χρονιά παραδίδει για πρώτη φορά φορτηγά στο Γερμανικό Στρατό.
2012: Μετά από 35 χρόνια χρήσης στο σουηδικό στρατό, περίπου 1.500 Scania SBA111 4×4 και SBAT111 6×6 παραμένουν σε λειτουργία.