Υπεγράφη στις 7 Αυγούστου 2013 απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου, με την οποίαν δίδεται δυνατότητα προσωρινής ακινησίας των φορτηγών ΔΧ.
Η προσωρινή ακινησία δε μπορεί να διαρκεί λιγότερο από 3 μήνες, ο δε συνολικός χρόνος ακινησίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 3 έτη.
Με την παραπάνω τροποποίηση ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των Ελλήνων μεταφορέων, οι οποίοι θα μπορούν να διαχειριστούν τα οχήματα τους, ανάλογα με το μεταφορικό τους έργο, αφού πολλοί ιδιοκτήτες δε μπορούσαν να καταβάλουν τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας και τις ασφαλιστικές εισφορές.
Σήμερα, περισσότερα από 33.000 φορτηγά ΔΧ πληρώνουν ακριβά το τίμημα της κρίσης, έχοντας δει τον τζίρο τους να μειώνεται 52% από το 2009, δουλεύοντας πλέον με κόμιστρα κάτω από το 20% του λειτουργικού κόστους, όπως φανέρωσε πρόσφατα μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ). Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 45% των οχημάτων έχει «σηκώσει χειρόφρενο».