G-H7E76SPKL2

Έφθασαν στην Αθήνα τα νέα Alstom Citadis

Ατμοπλοϊκώς, μέσω Πειραιά έφθασαν από τη Βαρκελώνη οι δύο πρώτοι νέοι συρμοί Alstom Citadis και η παραλαβή τους έγινε στα τέλη Αυγούστου στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, παρουσία της πολιτικής ηγεσία των υπουργείων Μεταφορών και Ανάπτυξης, του Περιφερειάρχη Αττικής, των επικεφαλής των εποπτευόμενων εταιρειών «Αττικό Μετρό» και «ΣΤΑ.ΣΥ.» και εκπροσώπων της κατασκευάστριας εταιρείας. Σταδιακά μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα παραληφθούν 25 νέοι συρμοί.

Είναι βαμμένοι σε πορτοκαλί χρώμα, έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 214 επιβατών, με 54 καθίσματα επιβατών και χώρους για 160 όρθιους, μεγάλα παράθυρα, μεγάλες διπλές πόρτες, LED φωτισμό, ισχυρά κλιματιστικά και προβλέπουν χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα.

Η χρηματοδότηση των έργων και των νέων συρμών του τραμ έγινε από το ΠΕΠ Αττικής, της Περιφέρειας και το ΕΣΠΑ, με το κόστος να ξεπερνά τα 150 εκατ. ευρώ για το σύνολο των έργων, τα οποία ξεκίνησαν πριν από 5 χρόνια.

Στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού θα φιλοξενηθεί και θα συντηρείται το σύνολο των συρμών του τραμ, περίπου 60 (παλαιοί και νέοι) μόλις ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης κατά 5 στρέμματα και οι βελτιώσεις στο υπάρχον αμαξοστάσιο –το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί τις επόμενες ημέρες με προϋπολογισμό 15 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ξεκινά άμεσα η εγκατάσταση αισθητήρων για να διαπιστωθεί η κατάσταση του αγωγού στον Ιλισό, πάνω από τον οποίο διέρχονται οι γραμμές του τραμ στο τμήμα Κασομούλη – Σύνταγμα το οποίο είναι ανενεργό τα τελευταία δυο χρόνια. Η αποκατάσταση της λειτουργίας του τμήματος αυτού θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα των μετρήσεων και από τα έργα που θα απαιτηθούν ώστε να κινηθούν οι συρμοί με ασφάλεια –προς το παρόν όμως δεν έχουν ανακοινωθεί σαφή χρονοδιαγράμματα και δεν αναμένεται «επανεκκίνηση» μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Οι νέοι συρμοί θα καλύψουν και τις ανάγκες της υπό κατασκευή (ακόμη) επέκτασης του δικτύου τραμ και στον Πειραιά, το οποίο στο τελευταίο τμήμα του μέσα στον Πειραιά (μήκους 3,1 χλμ. προς το λιμάνι και 2,3 χλμ. προς το νέο Φάληρο) είναι μεν έτοιμο, αλλά αναμένει την ολοκλήρωση των έργων της Περιφέρειας Αττική στον φαληρικό όρμο για τη νέα όδευση, καθώς και την κατεδάφιση ενός ετοιμόρροπου ακινήτου δίπλα στις γραμμές, στο κέντρο του Πειραιά (στην Ομηρίδου Σκυλίτση).

Η ολοκλήρωση της σύνδεσης πιέζει καθώς έχει υπολογιστεί ότι η λειτουργία της επέκτασης θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό τη χρήση αυτοκινήτων για τοπικές και υπερτοπικές μετακινήσεις (περίπου 15.000 λιγότερες μετακινήσεις ημερησίως προβλέπει η μελέτη), δεν αναμένεται όμως πριν τη νέα χρονιά και αφορά τη διαδρομή από Νέο Φάληρο (γήπεδο Καραϊσκάκη), μέσω Μικράς Ασίας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Βασ. Γεωργίου Α’, Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) και επιστροφή από Εθν. Αντιστάσεως, Ομ. Σκυλίτση, προς Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Εχουν ήδη κατασκευαστεί 12 νέες στάσεις με μεγάλες αποβάθρες 60-65 μέτρων, από τις οποίες επτά στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη – Μικράς Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλατεία Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος) και πέντε στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα – Πλατεία Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση).

Παράλληλα, η Αττικό Μετρό έχει ολοκληρώσει αρκετές αναπλάσεις στον Πειραιά, σε υφιστάμενα πάρκα και πλατείες (Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και Ευαγγελίστριας) και έχει κατασκευάσει ειδικές λωρίδες και πεζοδρόμια κατά μήκος της διαδρομής, στα οποία έχει εγκαταστήσει υπόγεια συστήματα αποκομιδής απορριμμάτων.

Ελέγξτε επίσης

Υδροφόρα πόσιμου νερού από την ERGOTRAK και τη Ford Trucks για τον Δήμο Κιλκίς

Ένα υψηλών προδιαγραφών υδροφόρο φορτηγό για πόσιμο νερό, παρέδωσε στο Δήμο Κιλκίς στις αρχές Μαΐου …

Τα Περιοδικά μας