Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝέα μοντέλαFord Maverick my2022 - Εναλλακτικό pickup

Ford Maverick my2022 – Εναλλακτικό pickup

Η Ford επιχειρεί να ξανα-εφεύρει το pickup, αλλά προς το παρόν εστιάζει μόνο στην αμερικανική αγορά και σε επαγγελματίες ή ιδιώτες αγοραστές που… δεν ξέρουν ακόμη ότι χρειάζονται ένα pickup.

Το νέο Maverick είναι ο «βενιαμίν» της γκάμας των αμερικανικών utility pickup της Ford, το πέμπτο και μικρότερο μοντέλο –μικρότερο σχεδόν 30 εκατοστά σε μήκος και περίπου 10 εκατοστά σε ύψος από το Ranger- το οποίο κατά πάσα πιθανότητα… δεν θα δούμε στην Ευρώπη, παρά την ενδιαφέρουσα υβριδική τεχνολογία του και τις πιο βολικές διαστάσεις του (τουλάχιστον σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες) αν και ένα από τα εργοστάσια που θα κατασκευάζει κινητήρες βρίσκεται στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Οι λόγοι για την αρχική απροθυμία της Ford μάλλον πρέπει να αναζητηθούν στη συρρίκνωση της σχετικής αγοράς στην Ευρώπη και στην πρόθεση παρουσίασης αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στα μέρη μας –αλλά όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν την επόμενη χρονιά.

Το νέο pickup είναι αποκλειστικά διπλοκάμπινο, μαζεμένο σε διαστάσεις και τεχνολογικά προηγμένο, με υβριδικό κινητήρα FHEV SMFi χωρητικότητας 2,5 λίτρων ισχύος 162 ίππων (κατασκευάζεται στο Μεξικό) και ηλεκτροκινητήρα 94 kW -για συνολική συνδυασμένη ισχύ 191 ίππων- που συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων PowerSplit, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, με μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς και εντυπωσιακές εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης, μόλις 6,4 λίτρα ανά 100 χ.α.ω., με βασικό κόστος προ φόρων στις ΗΠΑ από 20.000 δολάρια.

Κατά παραγγελία θα είναι διαθέσιμο εναλλακτικά με μια βελτιωμένη έκδοση του ευρωπαϊκού δίλιτρου Ecoboost GTDi με ισχύ 250 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (με πρόσθετη προαιρετική δυνατότητα τετρακίνησης) που μας δίνει μια πρόγευση για τις δυνατότητες των επόμενων Ford Ranger και… Volkswagen Amarok.

Οι αναρτήσεις είναι ανεξάρτητες, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σε όλες τις εκδόσεις, τροχούς 17 ή 18 ιντσών και σχετικά μικρές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (περίπου 21ο) σε σχέση με το Ranger, μικρότερες συγκριτικά δυνατότητες φόρτωσης και ρυμούλκησης (αλλά με πολλές ευκολίες διαμόρφωσης του χώρου φόρτωσης), φυσικά πολύ πιο ευέλικτο, με διάμετρο στροφής μόλις στα 12 μέτρα.

Η Ford έχει σχεδιάσει το Maverick περισσότερο ως όχημα γενικής χρήσης, με πολλές επιβατικές ανέσεις και ευκολίες, χωρίς να ξεχνά τις περιστασιακές ανάγκες φόρτωσης, π.χ. για βασικά εργαλεία ή για εκδρομικές αποδράσεις και μεταφορά προϊόντων –χρησιμοποιεί το πατενταρισμένο σύστημα Flexbed για διαχωρισμό και στήριξη στον χώρο φόρτωσης με έναν ευφυή τρόπο και προσφέρει επίσης στάνταρ παροχές ρεύματος πίσω, τόσο στα 12V 20A, όσο και παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (110V 400W) για εργαλεία ή τροφοδοσία π.χ. ενός laptop.

Πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους έχει επίσης μέσα στην καμπίνα, κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η σχεδιαστική του ταυτότητα θυμίζει έντονα τα μεγαλύτερα pickup, αλλά με πιο παιχνιδιάρικη διάθεση, με μεγάλα φωτιστικά σώματα LED, αεραγωγούς και μεγάλες καμπύλες. Η Ford έχει ανοίξει ήδη τις παραγγελίες και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις ΗΠΑ αμέσως μετά το καλοκαίρι.

Γ.Μ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ