Η αυξάνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών 2* στα φορτηγά της. Αυτός ο χάλυβας παράγεται με ανακυκλωμένα υλικά και ενέργεια χωρίς ορυκτά και θα χρησιμοποιείται σε δεκάδες χιλιάδες φορτηγά της από το επόμενο έτος.
Η αυξάνει τώρα τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών 2 στα φορτηγά της. Ήδη από το 2022, η Volvo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που εισήγαγε αυτόν τον τύπο χάλυβα στα ηλεκτρικά της φορτηγά το 2022. Τώρα η εταιρεία επεκτείνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών 2 σε όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Ο νέος χάλυβας παράγεται από τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB και ονομάζεται SSAB Zero. Κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα υλικά και παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και βιοαερίου χωρίς ορυκτά. Ως αποτέλεσμα, το CO2 μειώνεται κατά περίπου 80% σε σύγκριση με την παραγωγή συμβατικού χάλυβα με χρήση ορυκτής ενέργειας.
Το επόμενο έτος, οι δοκοί του πλαισίου σε περίπου 12.000 φορτηγά και θα είναι κατασκευασμένες από χάλυβα με χαμηλές εκπομπές 2. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 6.600 τόνων ισοδύναμου 2**. Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα του χάλυβα χαμηλών εκπομπών 2, θα εισαχθεί σε περισσότερα μοντέλα φορτηγών καθώς και σε άλλα μέρη του φορτηγού.
Η Volvo σχεδιάζει επίσης να αντικαταστήσει κι άλλα υλικά στα φορτηγά με εναλλακτικές λύσεις που έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
«Αυτό είναι ένα επιπλέον βήμα προς το όραμά μας για μηδενικές εκπομπές. Ο χάλυβας είναι ένα από τα κύρια υλικά των φορτηγών μας. Προσπαθούμε επίσης να ανταλλάξουμε κι άλλα υλικά, όπως το αλουμίνιο και το πλαστικό, με εναλλακτικές λύσεις με χαμηλές εκπομπές. Είμαστε υπερήφανοι που πρωτοπορούμε στον κλάδο όσον αφορά τα βιώσιμα υλικά στα φορτηγά μας», λέει ο Jan Hjelmgren, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Διαχείρισης Προϊόντων και Ποιότητας της Volvo Trucks.
Το μισό φορτηγό αποτελείται από χάλυβα
Η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών 2 είναι μεγάλη, καθώς σχεδόν το μισό φορτηγό αποτελείται από χάλυβα (47% ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού ) και αντιπροσωπεύει περίπου το 44% των
εκπομπών 2 από την παραγωγή (από το αρχικό έως το τελικόστάδιο) από τους συνολικά 21 τόνους ισοδύναμου 2 για το πετρελαιοκίνητο .
Ο όμιλος της Volvo συνεργάζεται με πολλούς προμηθευτές σχετικά με το ότι ο χάλυβας με χαμηλές εκπομπές CO2 θα αποτελέσει σημαντικό συμπλήρωμα του παραδοσιακού και ανακυκλωμένου χάλυβα που χρησιμοποιείται στα φορτηγά της Volvo.
Η έχει δεσμευτεί στη συμφωνία του Παρισιού και στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην αλυσίδα εφοδιασμού το αργότερο μέχρι το 2040.
«Προσπαθούμε συνεχώς να ελαχιστοποιούμε περαιτέρω το κλιματικό μας αποτύπωμα. Προχωράμε επίσης σε μεγαλύτερη κυκλικότητα τόσο στις δραστηριότητές μας όσο και στα φορτηγά μας. Πολλά από τα εργοστάσια, τις μεταφορές και τους αντιπροσώπους μας λειτουργούν σήμερα με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», λέει ο Jan Hjelmgren.
Γεγονότα:
Τα κύρια υλικά ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού Volvo FH είναι χάλυβας (47%), χυτοσίδηρος (26%), πολυμερή (11%) και αλουμίνιο (8%). Αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου το 44%, το 26%, το 14% και το 8% των εκπομπών CO2 από την παραγωγή (από το αρχικό έως το τελικό στάδιο) από τους συνολικά 21 τόνους ισοδύναμου CO2 για το πετρελαιοκίνητο Volvo .
* Ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών CO2 είναι ένας χάλυβας με σημαντική μείωση του CO2 (80% ή περισσότερο)
** Τα ισοδύναμα CO2 περιλαμβάνουν όλες τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, συμπεριλαμβανομένου π.χ. του μεθανίου.