Το T-Way προσφέρει εξαιρετική απόδοση και επιδόσεις σε εκτός δρόμου αποστολές, με διαθέτοντας εντυπωσιακή αντοχή και στρεπτική ακαμψία του, έχοντας ταυτόχρονα χαμηλό απόβαρο και μεγάλη ικανότητα φόρτωσης.
Κείμενο: Γιάννης Μπαζαίος
Φωτογραφίες: CNH industrial, IVECO
Η κληρονομιά των σκληρών, αξιόπιστων, στιβαρών και αποδοτικών off-road φορτηγών της Iveco είναι εμφανής στο νέο T-Way, το οποίο ολοκληρώνοντας την ανανέωση της σειράς βαρέων οχημάτων Iveco Way, εστιάζει επιπλέον και σε σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις για την αύξηση της παραγωγικότητας, την ικανότητα φόρτωσης, την ασφάλεια και την άνεση στην οδήγηση.
Η βάση του, το στιβαρό ατσάλινο σασί υψηλής αντοχής διατηρεί τις πλευρικές δοκούς των 10 χιλιοστών που είχαν τα προηγούμενα off-road μοντέλα (όπως το Trakker), με την Iveco να δίνει κορυφαίες τιμές στρεπτικής ακαμψίας, στα 177 kNm.
Ο εμπρόσθιος άξονας αντέχει έως και εννέα τόνους και πλέον ο μειωτήρας είναι στάνταρ και ενσωματωμένος σε ένα ενιαίο κομμάτι στον πίσω άξονα, προκειμένου να βελτιωθεί η αντοχή της μετάδοσης και να μειωθεί το βάρος (η διαφορά φθάνει στα… 300 κιλά). Επιπλέον, ο νέος tandem διπλός άξονας πίσω, έχει αναθεωρηθεί σχεδιαστικά παρέχοντας μεγαλύτερη απόσταση από έδαφος, μεγαλύτερη γωνία διαφυγής και χαμηλότερο βάρος.
Καρδιά του T-Way είναι ο αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας Cursor 13 (χωρητικότητας 13 λίτρων) με αποδόσεις ως 510 ίππους, αν και για ελαφρύτερες εφαρμογές είναι διαθέσιμος και ο Cursor 9.
Σε όλες τις εκδόσεις κινητήρων τοποθετείται αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Hi-Tronix 12 ή 16 σχέσεων, με νέες λειτουργίες που διευκολύνουν την κίνηση εκτός δρόμου, όπως το Hill Holder (για εκκίνηση και κίνηση σε ολισθηρά εδάφη με μεγάλες κλίσεις), η λειτουργία «Rocking» για ανάκτηση πρόσφυσης σε ολισθηρές συνθήκες, το «Boost mode» που βοηθά στην κίνηση με εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα (0-3 χ.α.ω.) ή το «Hi-Cruise» για αποδοτική κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, με αλγόριθμο βέλτιστης αλλαγής ταχυτήτων, προγνωστικό cruise control και λειτουργία eco-roll που εκμεταλλεύεται την αδράνεια για μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα.
Οι επιλογές διαμόρφωσης είναι εντυπωσιακά διευρυμένες, με εκδόσεις τράκτορα (4×4 και 6×6) ή σασί (6×4, 8×4 ή 8×8) και μεταξόνια στα 4,0 μέτρα ή 4,2 και 4,5 μέτρα, υποστηρίζοντας κάθε είδους εργασία.
Το σύστημα κίνησης στη διαμόρφωση 6×4 ή 8χ4 με το υδροστατικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς Hi-Traction έχει περαιτέρω δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης, σε αποστολές που απαιτούν περιστασιακά τη λειτουργία της τετρακίνησης (AWD). Η επιλογή ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες έως 25 χ.α.ω., εμπλέκοντας τους εμπρόσθιους τροχούς μόνο όταν απαιτείται για να ελεγχθεί η πρόσφυση.
Επιπλέον, η νέα σειρά PTO (δυναμολήπτης για μετάδοση κίνησης σε εξωτερικά εργαλεία) έχει βελτιωμένη απόδοση ροπής, έως 2.300 Nm.
ΝΕΕΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ
Για την καμπίνα υπάρχει επιλογή από δύο εκδόσεις, η μικρή AD και η μεγάλη καμπίνα AT, με στάνταρ ή υπερυψωμένη οροφή. Η Iveco έχει εστιάσει στη διευκόλυνση της καθημερινότητας του οδηγού, με δυνατότητες που βελτιώνουν την ορατότητα, προστατεύουν από τη λάσπη και απλοποιούν τις εργασίες συντήρησης και επισκευής. Ο χώρος του οδηγού έχει μελετηθεί περαιτέρω για την πρακτικότητα και την ορατότητα –ξεχωρίζει το άνετο και εργονομικό κάθισμα και το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών.
Οι καμπίνες έχουν πλάτος εσωτερικά 2,3 μέτρα και μήκος 1,7 ή 2,15 μέτρα. Σε όλες τις περιπτώσεις το κεντρικό τούνελ έχει ύψος 34 εκατοστά μέσα στην καμπίνα.
Το T-Way εστιάζει επιπλέον σε λύσεις για αύξηση της παραγωγικότητας και την αποδοτικότητας, με νέες λειτουργίες, τηλεματικές δυνατότητες και ψηφιακές υπηρεσίες, μέσω του στάνταρ Connectivity Box, για απομακρυσμένη διαχείριση, διαγνωστικές πληροφορίες και προειδοποιήσεις συντήρησης.
Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι βελτιωμένα και προωθούν πολλά βήματα τον ανταγωνισμός. Στάνταρ είναι το EBS στο σύστημα φρένων, τα δισκόφρενα στις εκδόσεις PWD και τα νέα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδήγησης (ADAS) που είναι διαθέσιμα σε όλη τη γκάμα T-Way.
Εξωτερικά, το T-Way ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της σειρά Iveco Way, προσαρμοσμένο σε off-road χρήση. Εμπρός έχει μεγάλη γωνία πρόσβασης για δύσκολες διαδρομές, πρόσθετο μεταλλικό αναδιπλούμενο σκαλοπάτι στον προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Τέλος, για την ανάρτηση υπάρχει επιλογή για φύλλα σούστας ή αερανάρτηση.