Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήLogisticsΜε το βλέμμα στα στρατιωτικά οχήματα

Με το βλέμμα στα στρατιωτικά οχήματα

Την κατασκευή εργοστασίου όπου θα γίνεται συναρμολόγηση στρατιωτικών οχημάτων μελετά ο όμιλος Σαρακάκη για τα επόμενα χρόνια, αξιοποιώντας και εξαρτήματα που μπορούν να παραγάγουν ελληνικές εταιρείες.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο κ. Γιάννης Σαρακάκης, ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις με τη γαλλική Arquus (θυγατρική της Volvo Trucks), μία εταιρεία που δραστηριοποιείται για περισσότερα από 100 χρόνια στον στρατιωτικό τομέα, για την παραγωγή στην Ελλάδα του τετρακίνητου φορτηγού πολλαπλών ρόλων VLRA, εφόσον υπάρξει σχετικό ενδιαφέρον από την πλευρά του Υπουργείου Άμυνας μέσα στους επόμενους μήνες για την αντικατάσταση των Stayer.

«Οικονομικά έχει νόημα μία τέτοια επένδυση για την ελληνική οικονομία αλλά έχει ενδιαφέρον και για το στρατό, αφού θα προκύψει ασφάλεια εφοδιασμού» δήλωσε ο κ. Σαρακάκης, σημειώνοντας ότι έχουν ήδη ξεκινήσει επίσημες συζητήσεις και με άλλη ενδιαφερόμενη χώρα για να συνδυαστούν οι άμεσες ανάγκες προμηθειών.

Κατασκευασμένο με απλότητα, το VLRA είναι εύκολο στη συντήρηση και στην επισκευή. Μπορεί έτσι να λειτουργεί αυτόνομα χωρίς να απαιτεί μονάδες υποστήριξης, μακρά εκπαίδευση ή βαρύ εξοπλισμό συντήρησης. Αυτή η ιδέα έχει πείσει αρκετούς στρατούς σε όλο τον κόσμο, καθώς και ορισμένες ευρωπαϊκές ειδικές δυνάμεις, στο να το αποκτήσουν.

Η ελληνική διαμόρφωση του VLRA είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2021, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στα στελέχη του στρατού. Εάν η Ελλάδα προχωρήσει στην απόκτηση μερικών εκατοντάδων VLRA, τα οχήματα μπορούν να κατασκευαστούν από την εγχώρια βιομηχανία.

Το VLRA στη βασική έκδοση έχει μήκος 5,7 μέτρων, ύψος 2,4 μέτρων και πλάτος 2,2 μέτρων, με δυνατότητα για πλήρωμα 3 ατόμων στην καμπίνα του. Έχει πετρελαιοκινητήρα ισχύος 175 ίππων με τα ελάχιστα δυνατά ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε να μην επηρεάζεται από τον ηλεκτρονικό πόλεμο, και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 110 χ.α.ώ. Επίσης έχει αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κλίση έως 30%.

Μπορεί να κατασκευαστεί σε διάφορες διαμορφώσεις, να υποστηρίξει μεταφορά και επιχειρησιακή δράση, καθώς και να χρησιμοποιηθεί ως πυροσβεστικό ή θωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού (VBL Ultima ή Fortress).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ