Σημαντικές ειδήσεις

Νέα γενιά Iveco Daily – Με τεχνητή νοημοσύνη

Μέσα στο φετινό καλοκαίρι η Iveco αναβάθμισε τις δύο βασικές σειρές φορτηγών της, με πολλές καινοτομίες, δυνατότητες επικοινωνίας μέσα από το οικοσύστημα «Iveco ON», ψηφιακό βοηθό και άλλες βελτιώσεις που μειώνουν το συνολικό κόστος χρήσης.

Κείμενο: Γιάννης Κοντογιάννης

Φωτογραφίες: CNH Industrial, IVECO

 

Με πρωταγωνιστή το «IVECO Driver Pal», που «συνομιλούσε» συνεχώς κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης με τους παρουσιαστές, μέσω του Amazon Alexa, η νέα γενιά Daily δείχνει το δρόμο για να γίνει η καθημερινή εργασία πιο έξυπνη, ευκολότερη, πιο ευχάριστη και πολύ πιο παραγωγική, καθώς ο «φωνητικός σύντροφος» επιτρέπει στον οδηγό να αλληλοεπιδρά με το όχημα και συνολικά με την κοινότητα των οδηγών μέσω φωνητικών εντολών, που διευκολύνουν σημαντικά τη νέα τάση αστικών διανομών, στο «τελευταίο μίλι», όπως έχει επικρατήσει και στην καθ΄ημάς ορολογία.

Ο «φωνητικός σύντροφος» έχει πρόσβαση στις συνδεδεμένες υπηρεσίες του IVECO μέσω φωνητικών εντολών. Μπορεί π.χ. με το «MYIVECO» να ελέγχει την κατάσταση του οχήματος (απαιτήσεις συντήρησης, πρόγνωση βλαβών κ.λπ.), να ρυθμίζει και να διαχειρίζεται το σύστημα πλοήγησης, να ζητά βοήθεια αν χρειάζεται ή συμβουλές για τον τρόπο οδήγησης για εξοικονόμηση καυσίμου και ασφαλή ταξίδι.

Ψηλά στο κέντρο του θαλάμου επιβατών είναι η θέση της Alexa, της εφαρμογής επικοινωνίας

 

 

 

 

Το IVECO Driver Pal προσφέρει όλες τις δυνατότητες που επιτρέπουν στους οδηγούς να ενσωματώνουν την ψηφιακή τους ζωή και διευκολύνουν την προσωπική και επαγγελματική τους ζωή: μέσω φωνητικών εντολών μπορούν να εκτελούν κάθε είδους εργασίες, να διαχειρίζονται το ημερολόγιό τους, να επιλέγουν μουσική ή τα αγαπημένα τους podcast, να καλούν άλλες συσκευές με δυνατότητα Alexa, να ελέγξουν τις ειδήσεις, τις καιρικές συνθήκες και αναφορές χρήσης ή ακόμη και να έχουν πρόσβαση στις συσκευές αυτοματισμού του σπιτιού με δυνατότητα Alexa.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται το κέντρο επικοινωνιών, σε δύο εκδόσεις, με μικρή ή μεγάλη οθόνη

Επιπλέον το νέο σύστημα διευκολύνει την πρόσβαση στις συνδεδεμένες υπηρεσίες «Iveco ON» (προγραμματισμός συντήρησης και όχι μόνο) ή μέσα από το «MYCOMMUNITY» να διευκολύνει τον οδηγό στην επικοινωνία του με την κοινότητα των οδηγών που χρησιμοποιούν συμβατά συστήματα επικοινωνίας –για να ανταλλάξουν συμβουλές ή να ζητήσουν βοήθεια για την αποφυγή μη προγραμματισμένων στάσεων και καθυστερήσεων με πληροφορίες σχετικά με κυκλοφοριακή συμφόρηση και άλλες καταστάσεις, όλα με αυτόματη μετάφραση, επιλύοντας τυχόν γλωσσικά εμπόδια! Αρχικά, η αυτόματη μετάφραση αφορά Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ισπανικά, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες γλώσσες προσεχώς –αλλά μην περιμένετε γρήγορα για τα Ελληνικά.

Σημειώστε ότι το οικοσύστημα «Iveco ON» καλύπτει σημαντικές υπηρεσίες, όπως διαχείριση στόλου, πρόληψη βλαβών, αναφορές στόλου, εξειδικευμένη βοήθεια στη συντήρηση ή και προμήθεια-παραγγελίες ανταλλακτικών:

FLEET για τη διαχείριση στόλου λεωφορείων παρακολουθώντας την κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων, καθώς και προγραμματίζοντας αποστολές οδηγών, βελτιστοποιώντας διαδρομές και αποστέλλοντας παραγγελίες.

UPTIME να διατηρείτε τα οχήματα πάντα στο δρόμο, προβλέποντας και αποφεύγοντας απρόβλεπτες βλάβες.

ΠΡΟΣΟΧΗ για την ηρεμία γνωρίζοντας ότι θα φροντίσουμε τους πελάτες, τους οδηγούς και τα οχήματά μας ενώ είμαστε στο δρόμο, με συγκεκριμένη παρακολούθηση και αναφορά οχημάτων.

ΕΠΙΣΚΕΥΗ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ για εξειδικευμένη βοήθεια που σχετίζεται με προσαρμοσμένες συμβάσεις υπηρεσιών.

PARTS για να ολοκληρώσετε την προσφορά IVECO ON επιλέγοντας γνήσια ανταλλακτικά και αξεσουάρ IVECO.

Η αερανάρτηση πίσω ρυθμίζεται αυτόματα ή κατ’ επιλογή του οδηγού από τον περιστροφικό διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού.

ΑΝΕΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Παράλληλα, η Iveco ανοίγει νέους δρόμους στη μεσαία κατηγορία των VAN και ελαφρών φορτηγών με τη νέα τεχνολογία Daily Air-Pro, την έξυπνη πνευματική ανάρτηση με προσαρμοζόμενα ηλεκτρονικά χειριστήρια, η οποία πρακτικά προστατεύει από κακουχίες τόσο τον οδηγό όσο και το φορτίο, προσαρμοζόμενη συνεχώς στις απαιτήσεις του δρόμου και του φορτίου.

Η μονάδα ελέγχου συνεχούς απόσβεσης AIR-PRO (CDC) αντιδρά άμεσα στα σαμαράκια και στις ανωμαλίες του δρόμου, υπολογίζοντας κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου την ιδανική πίεση σε κάθε αμορτισέρ, μειώνοντας στην πράξη τους κραδασμούς τουλάχιστον κατά 25% σε μια τυπική επαρχιακή διαδρομή ή στην πόλη.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει προτεραιότητα στην άνεση (ρύθμιση soft) ή καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του φορτίου, όταν φορτώνει στα όρια το νέο Daily, ή τέλος να επιλέξει από τον περιστροφικό διακόπτη τις προσαρμοζόμενες ρυθμίσεις (auto) –πρακτικά με την προσαρμογή στο φορτίο οι κλίσεις της ανάρτησης μπορεί να είναι μειωμένες ως και 30%.

Η ανάρτηση AIR-PRO καθιστά τις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης εύκολες και αποτελεσματικές, ρυθμίζοντας το ύψος του σασί του οχήματος σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα, ενώ μια λειτουργία μνήμης επιτρέπει επίσης την ευθυγράμμιση του ύψους φόρτωσης με χώρους φόρτωσης που χρησιμοποιεί συχνά.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Iveco στη μελέτη των νέων καθισμάτων, με κεντρική περιοχή στήριξης της σπονδυλικής στήλης, με αφρό μνήμης και ειδικά προσκέφαλα. Με τον αφρό μνήμης το σώμα του οδηγού μοιάζει να αιωρείται στο κάθισμα, κατανέμοντας πιο ομοιόμορφα το βάρος (ως και 30% μείωση στις αιχμές πίεσης) με αποτέλεσμα την καλύτερη άνεση και λιγότερους πόνους, ιδίως στην πλάτη.

Τα πλευρικά τμήματα του καθίσματος έχουν αυξημένο πάχος, με 15 χιλιοστά με αφρό υψηλής πυκνότητας, ενώ μακρύτερο κατά 20 χιλιοστά είναι και το κάτω μαξιλάρι.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, το νέο διπλό σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων SCR εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 6-D Final και τις επερχόμενες Euro VI-E σε πραγματικές συνθήκες και μάλιστα με πιστοποίηση για όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

Μάλιστα σε κάποιες από τις βελτιστοποιημένες εκδόσεις κινητήρων καταγράφεται έως και 6% εξοικονόμηση καυσίμου (σε μετρήσεις WLTP), έχοντας παράλληλα απόθεμα αυξημένης ροπής κατά 15%. Ο βασικός κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων F1A παρέχει ισχύ από 116 ίππους έως 156 ίππους, ενώ ο μεγαλύτερος τρίλιτρος F1C αποδίδει από 160 έως 207 ίππους. Παράλληλα, διατίθεται και με τρίλιτρο κινητήρα CNG (φυσικού αερίου) με ισχύ 136 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm.

Το νέο Daily χρησιμοποιεί ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μεγαλύτερης ακρίβειας, εύκολο στη χρήση και πολύ πιο ανθεκτικό, με απαιτήσεις αλλαγής λαδιού κάθε… 350.000 χλμ.

ΝΕΑ DAILY MINIBUS

Οι καινοτομίες της νέας γενιάς Iveco αφορούν και τα Daily Minibus, ιδίως η νέα πνευματική ανάρτηση AIR-PRO, οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες, η κάλυψη R107 στις προδιαγραφές αντοχής του σασί και οι νέοι κινητήρες που στις συγκεκριμένες εκδόσεις καλύπτουν απευθείας τις προδιαγραφές καυσαερίων Euro VI-E.

Στις επιβατικές εκδόσεις διατίθεται και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Hi-Matic, ιδιαίτερα στις εκδόσεις με κινητήρα CNG.

Για την ιταλική αγορά κυρίως, υπάρχουν εκδόσεις σχολικού λεωφορείου, με επιλογή από τρία μήκη (για 22 έως 32 επιβάτες ή έως 41 για δημοτικά σχολεία), καθώς και εκδόσεις μικρού αστικού λεωφορείου (Daily Line και Daily Access Low Entry για χαμηλές εκπομπές ρύπων).

Κορυφαία όλων η έκδοση Daily Tourys, με χώρο αποσκευών 2,5 κυβικών μέτρων και εσωτερικά ράφια αεροπορικού τύπου, το οποίο είναι συμβατό με το πρότυπο ασφαλείας κατά της ανατροπής (R66.02), το οποίο είναι εξοπλισμένο με πνευματική πίσω ανάρτηση, κλιματισμό, φωτισμό LED, οπτικοακουστικό σύστημα πολυμέσων, βύσματα φόρτισης (USB) για κάθε ζευγάρι καθισμάτων και διαθέτει μακρά λίστα προαιρετικού εξοπλισμού άνεσης.

 

 

Ελέγξτε επίσης

ΟΧ e-Truck – Εργαλείο ανάπτυξης

Η εξέλιξη ενός ελαφρού παγκόσμιου φορτηγού για τις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως το πρόγραμμα «ΟΧ» (βόδι) …

Τα Περιοδικά μας