Βασισμένο στο Vivaro-e, έχει σύστημα παραγωγής ηλεκτρισμού με κυψέλες καυσίμου στο χώρο του παραδοσιακού κινητήρα εμπρός και ρεζερβουάρ υδρογόνου στη θέση των κύριων μπαταριών, επιτρέποντας ανεφοδιασμό σε 3 λεπτά για αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Η Opel αποκάλυψε ένα νέο, ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που θα προσφέρει άμεσα την κινητικότητα μηδενικών ρύπων σε επαγγελματίες οι οποίοι χρειάζονται γρήγορο ανεφοδιασμό για μεγάλη αυτονομία κίνησης, καθώς η φόρτωση υδρογόνου στις δεξαμενές του χρειάζεται μόνο τρία λεπτά, δηλαδή περίπου ίδιο χρόνο με τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου ή βενζινοκίνητου μοντέλου.
Το ενδιαφέρον είναι ότι οι παραδόσεις των πρώτων οχημάτων σε στόλους εταιρικών πελατών θα ξεκινήσουν αυτό το φθινόπωρο.
Το Opel Vivaro-e HYDROGEN είναι ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) με χώρο φόρτωσης έως 6,1 κυβικά μέτρα (θα είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη, στα 4,95 και 5,30 μέτρα) και αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP. Έχει δηλαδή και πρόσθετες μπαταρίες ιόντων λιθίου μικρής χωρητικότητας.
Το νέο ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e με δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Η plug-in φιλοσοφία κυψελών καυσίμου του Vivaro-e HYDROGEN επιτρέπει την ενσωμάτωση ολόκληρου του υπάρχοντος συστήματος κυψελών καυσίμου με τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το καπό του οχήματος παραγωγής.
Επιπλέον, η μπαταρία του Vivaro-e BEV (battery electric vehicle) αντικαθίσταται από τρεις δεξαμενές υδρογόνου 700 bar, με κυλίνδρους από ανθρακονήματα οι οποίοι μπορούν να γεμίσουν μέσα σε τρία λεπτά, προσφέροντας αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα.

Με αυτή τη διάταξη, η ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία γίνεται ένα ηλεκτρικό LCV κυψελών καυσίμου (με μικρότερο απόβαρο) χωρίς μετατροπές στο αμάξωμα ούτε επιπτώσεις στο χώρο φόρτωσης των 5,3 – 6,1 κυβικά μέτρα, ενώ το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται στα 1.100 κιλά.
Το Opel Vivaro-e HYDROGEN με την μονάδα υδρογόνου ισχύος 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η μπαταρία των 10,5 kWh που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα υποστηρίζει τη μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα στην εκκίνηση και κατά τη επιτάχυνση.
Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες σε ενέργεια σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες. Επιπλέον, η μπαταρία επιτρέπει ανατροφοδοτική πέδηση για ανάκτηση ενέργειας σε αστικό περιβάλλον κίνησης, ενώ η ‘plug-in’ δυνατότητα επιτρέπει την επαναφόρτιση εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς «μπαταριακή» αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
Το Vivaro-e HYDROGEN ξεκινά την κατασκευή του μέσα στο καλοκαίρι, από την Opel Special Vehicles (OSV) στο Rüsselsheim, συην έδρα της Opel, όπου στεγάζεται και το παγκόσμιο Κέντρο Εξειδίκευσης για το Υδρογόνο & τις Κυψέλες Καυσίμου της μητρικής εταιρείας Stellantis.
Το Vivaro-e HYDROGEN συμπληρώνει την ηλεκτρική γκάμα ελαφρών επαγγελματικών, των Vivaro-e και Combo-e –μέσα στο 2021 αναμένεται και το νέο ηλεκτρικό Movano-e, ολοκληρώνοντας μέσα στη χρονιά τον εξηλεκτρισμό των ελαφρών επαγγελματικών Opel.
Γ.Κ.
