Βελτίωση κατέγραψε το 2015 η αγορά των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα που δημοσίευσε πριν από μερικές εβδομάδες η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται αύξηση του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα, ταξινομημένα στην Ελλάδα, το 2015, σε σχέση με το 2014.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2015 με φορτηγά εθνικών μεταφορών ιδιωτικής χρήσεως ήταν 332.442,05 χιλιάδες τόνοι και τα τονοχιλιόμετρα ήταν 6.770.076,26 χιλ., σημειώνοντας αύξηση κατά 7,47% και 2,30% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2014.
Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ήταν 84.159,41 χιλ. τόνοι και τα τονοχιλιόμετρα 8.213.743,44 χιλ., σημειώνοντας μείωση 7,64% και 3,34% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2014.
Τέλος, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά διεθνών μεταφορών δημοσίας χρήσεως ήταν 3.403,78 χιλ. τόνοι και τα τονοχιλιόμετρα 4.779.820,30 χιλ., καταγράφοντας αύξηση 18,30% και 16,38% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2014.
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), το 2015 έναντι του έτους 2014 παρατηρείται αύξηση 144,91% στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και 45,67% στην κατηγορία «Υγρά χύμα». Μείωση παρουσιάζεται στην κατηγορία «Στερεά χύμα» κατά 16,50% και στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» κατά 11,41%.
Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και Κεντρική Μακεδονία.
Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών, οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική, ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.