FUSO Canter
Θρύλος 60 ετών
Τα 60 χρόνια δεν είναι δα και «προϊστορία», αλλά για ένα μοντέλο ελαφρού επαγγελματικού φορτηγού, το όνομα «Canter» έχει ήδη κατακτήσει μια θέση στην ιστορία των μεταφορών.
Το ελαφρύ φορτηγό FUSO Canter γιορτάζει φέτος την 60ή επέτειό του, από το 1963, και την παρουσία του σε 70 αγορές παγκοσμίως.
Αποδοτικό, φιλικό στο περιβάλλον, με χαμηλή κατανάλωση, άνετο στην οδήγηση, έγινε γρήγορα ιδιαίτερα δημοφιλές, φθάνοντας σε παραγωγή τα 4,5 εκατ. οχήματα μέσα σε αυτά τα χρόνια.
Η εταιρεία έχει τις ρίζες της στην πόλη Kawasaki της Ιαπωνία και ξεκίνησε ως θυγατρική της Mitsubishi το 1932, κατασκευάζοντας μικρά λεωφορεία και φορτηγά. Το όνομα FUSO παραπέμπει στο ιερό δένδρο fusang και καθιερώθηκε το 1952, όταν η βαριά βιομηχανία διασπάστηκε σε ανεξάρτητες εταιρείες, και από το 1999 αποτελεί θυγατρική της Mercedes-Benz στην Ασία, η οποία ελέγχει το 82,29 του μετοχικού της κεφαλαίου.
Η πρώτη γενιά του Canter, αρχικά στην ιαπωνική αγορά, παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 1963 ως μοντέλο τύπου T720 με καμπίνα, και γρήγορα έγινε δημοφιλές στην κατηγορία του για τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις, την αντοχή και την οικονομική του απόδοση. Πρόκειται για την αναβάθμιση του μοντέλου Τ710 που ήταν σε παραγωγή από το 1960, και είναι η πρώτη φορά που αποκαλείται Canter.
Η δεύτερη γενιά (με κωδικό T90) παρουσιάστηκε το 1968. Εκείνες τις εποχές είχε επιλογές καυσίμου τόσο με πετρέλαιο όσο και με βενζίνη. Η γενιά αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα μοντέλα T92, T93 και T97.
Τα T200 / T210 / T205 και T215 σηματοδοτούν την παραγωγή της τρίτης γενιάς, από το 1974, και είναι τα προτελευταία που περιλαμβάνουν επιλογές βενζίνης, με τους πετρελαιοκινητήρες σταδιακά να αποκτούν καλύτερες επιδόσεις.
Από την τέταρτη γενιά και μετά (1980), το Canter μεγαλώνει σε διαστάσεις και δυνατότητες, καλύπτοντας μεικτά βάρη 3,5, 4,6 και 5,5 τόνων, με δυνατότητα μεταφοράς 1,5, 2,1 και 3,0 τόνων φορτίου.
Με τις συνεχείς αναβαθμίσεις η FUSO κατάφερε να κρατήσει ανταγωνιστικό το ελαφρύ φορτηγό και διατήρησε το όνομα Canter, επεκτείνοντας μάλιστα την παραγωγή του σε άλλες χώρες στην Ασία και στην Αφρική, μέσα από τοπικές θυγατρικές. Στην πραγματικότητα το όνομα Canter συνοδεύει μια διευρυμένη γκάμα μοντέλων, μερικά σε συνεργασία ακόμη και με άλλες μάρκες, ιδίως μετά το 2014 και τη συνεργασία της με τη Nissan για το μοντέλο NV350 Van.
Με την πάροδο των ετών, το Canter κατάφερε να καθιερώσει τη δική του ταυτότητα στον κλάδο, ως ένας ασφαλής, άνετος και φιλικός προς το περιβάλλον σύντροφος για τους οδηγούς και τις επιχειρήσεις, ενσωματώνοντας διαρκώς νέες τεχνολογίες.
Ήδη από τη δεκαετία του 1960, η FUSO επέκτεινε τις πωλήσεις του Canter και κατέκτησε ηγετική θέση στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών σε βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο. Στην Ινδονησία, μία από τις πρώτες υπερπόντιες αγορές της FUSO, το Canter διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών τα τελευταία 48 χρόνια. Σήμερα, το FUSO Canter παράγεται τοπικά σε εργοστάσια CKD (completely knocked down) σε δώδεκα αγορές και πωλείται σε περισσότερες από 70 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Φυσικά, η εταιρεία δεν έμεινε στο παρελθόν. Το 2017, η FUSO λάνσαρε το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό μαζικής παραγωγής της Ιαπωνίας στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, το eCanter. Το 2022 παρουσιάστηκε το πλήρως ανασχεδιασμένο μοντέλο αμιγώς ηλεκτρικού φορτηγού Next Generation. Το eCanter της επόμενης γενιάς θα ξεκινήσει τη σειριακή παραγωγή αργότερα μέσα το 2023, στα εργοστάσια της FUSO στο Kawasaki της Ιαπωνίας και στο Tramagal της Πορτογαλίας.
Επιμέλεια: Γιάννης Μπαζαίος