Σάββατο, 22 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήTIRΘα κλείσει για συντήρηση η σήραγγα Mont Blanc

Θα κλείσει για συντήρηση η σήραγγα Mont Blanc

Η εταιρεία Tmb-Geie, η οποία διαχειρίζεται την οδική σήραγγα Mont Blanc, ανακοίνωσε το πλήρες κλείσιμο της σήραγγας για την κυκλοφορία κάθε είδους οχήματος, από τις 5 το απόγευμα της 4ης Σεπτεμβρίου έως τις 10 το βράδυ της 18ης Δεκεμβρίου 2023, για εργασίες ανακατασκευής.

Είναι η πρώτη φορά από την κατασκευή της σήραγγας πριν από 60 χρόνια που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν εργασίες βαθιάς αποκατάστασης στη δομή της σήραγγας Mont Blanc και, όπως προγραμματίζεται από τώρα, θα κλείσει πλήρως για σχεδόν 3 μήνες.

Οι εργασίες αυτές θα αποτελέσουν τη γενική δοκιμή για την αξιολόγηση της σκοπιμότητας και της αποτελεσματικότητας αυτών των μεθόδων αποκατάστασης, ώστε να ακολουθήσει μια δεύτερη μεγάλη δοκιμή αποκατάστασης κρίσιμων σημείων της δομής της σήραγγας μέσα στο 2024.

Το εργοτάξιο θα έχει μήκος 600 μέτρων και θα επικεντρωθεί στην αποκατάσταση του θόλου της σήραγγας σε δύο τμήματα.

Η εταιρεία διευκρινίζει ότι η υλοποίηση αυτών των εργασιών θα περιλαμβάνει την αποσυναρμολόγηση όλων των συστημάτων ασφαλείας στο θόλο, όπως είναι επιταχυντές για τον έλεγχο των ρευμάτων αέρα, κάμερες, αισθητήρες αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων, θερμομετρικά καλώδια κλπ., συστήματα στα οποία βασίζεται η ασφάλεια της σήραγγας.

Αν και οι εργασίες θα διαρκούν λίγες ώρες καθημερινά, θα απαιτήσουν ολική διακοπή της κυκλοφορίας, και για αυτό η διαχειρίστρια εταιρεία προτείνει χάρτες με εναλλακτικές διαδρομές για κάθε κατηγορία οχημάτων, κατά τη διάρκεια των μηνών που θα διαρκέσουν οι εργασίες αποκατάστασης.

ΚΑΙ ΤΟ 2024

Την άνοιξη του 2024, η σήραγγα θα ξανακλείσει, καθώς έχει προγραμματιστεί ολική ανακατασκευή του θόλου σε μήκος 640 μέτρων σε διαφορετικό σημείο.

Το συνολικό κόστος για τις δύο μεγάλες περιόδους το 2023 και 2024 θα φτάσει στα 50 εκατομμύρια ευρώ.

Οι εργασίες θα εστιάσουν κυρίως σε ένα νέο σύστημα στεγανοποίησης, καθώς ο κύριος παράγοντας γήρανσης της δομής συνδέεται με τη διείσδυση νερού.

Η εταιρεία διαχείρισης επέλεξε το φθινόπωρο, επειδή είναι η περίοδος με τη χαμηλότερη κυκλοφοριακή ροή, ιδίως για τα ελαφρά οχήματα (τα οποία το 2022 αντιπροσώπευαν το 67% της συνολικής κυκλοφορίας).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ