Κείμενο: Γιάννης Κοντογιάννης
Φωτογραφίες: Γ.Μ.
Το Clio Van είναι μια ιδιαίτερη επαγγελματική πρόταση, που μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες πολλών επαγγελματιών που αναζητούν ένα όχημα διπλού χαρακτήρα.
Το μικρό Clio Van της Renault Pro+ συνδυάζει με ενδιαφέροντα τρόπο χαρακτηριστικά από τον κόσμο των επιβατικών αυτοκινήτων με τις επαγγελματικές δυνατότητες ενός ελαφρού Van.
Απευθύνεται τόσο σε ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να δικαιολογούν εταιρικά έξοδα, χρησιμοποιώντας το και στη δουλειά και στον ελεύθερο χρόνο, όσο και σε στόλους επιχειρήσεων για πωλητές, επιθεωρητές και δειγματολήπτες.
Χρησιμοποιεί τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi σε έκδοση Euro 6c, με ψεκασμό common rail και αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. είναι δε πολύ ελαστικός με μέγιστη ροπή 220 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και οικονομικός στην κατανάλωση (τυπικές τιμές κατά WLTP κάτω από 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. –τιμές που αποδεικνύει και στην πράξη με σχετικά μικρή απόκλιση σε λογική οδήγηση ακόμη και στην πόλη χάρη στο σύστημα Stop & Start και τη λειτουργία ECO, ξεπερνώντας σε αυτονομία εύκολα τα 900 χιλιόμετρα με το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων. Και χάρη στις χαμηλές τιμές εκπομπών ρύπων (από 85 γρ. ανά χιλιόμετρο) μπορεί καθημερινά να κινηθεί στον δακτύλιο.
Ο χώρος φόρτωσης δημιουργείται ενοποιώντας ολόκληρο το χώρο πίσω από τον οδηγό, και διαχωρίζεται με ένα μεταλλικό πλέγμα σχεδόν αόρατο από έξω. Φυσικά, αντί για πίσω καθίσματα έχει έναν επίπεδο χώρο με πλαστικό προστατευτικό και κινητό αναδιπλούμενο κάλυμμα που προστατεύει οπτικά το περιεχόμενό του, εύκολα προσβάσιμο τόσο από τις κανονικές πλευρικές πίσω πόρτες (με τζάμια) όσο και από την Πέμπτη πόρτα πίσω. Έχει δε πολλά σημεία πρόσδεσης, για στήριξη μικρών ή μεγάλων φορτίων.
Μιλώντας με αριθμούς, το μικτό βάρος είναι στα 1.700 κιλά, το ωφέλιμο φορτίο πλησιάζει τα 500 κιλά και ο τυπικός όγκος φόρτωσης είναι κάτι λιγότερο από ένα κυβικό μέτρο, με ύψος φόρτωσης πίσω στα 55 εκατοστά, με εσωτερικές διαστάσεις 1,18 μέτρα μήκος και 1,06 μέτρα πλάτος (με κενό ανάμεσα στους πίσω θόλους στα 95 εκατοστά).
Εξωτερικά, έχει μήκος 4,07 μέτρα, μεταξόνιο 2,59 μέτρα, πλάτος (χωρίς τους καθρέφτες) στα 1,74 μέτρα και ύψος 1,45 μέτρα, ακριβώς ίδιο δηλαδή με το επιβατικό μοντέλο.
Στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει αρκετά από τα μοντέρνα συστήματα, όπως ESP, ABS, AFU, EBV, cruise control, Hill Start Assist, περιοριστή ταχύτητας, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, όχι όμως και τα πιο σύγχρονα όπως η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.
Στην κορυφαία έκδοση Business έχει δε πρόσθετες δυνατότητες διαμόρφωσης και εξοπλισμού, ξεκινώντας από τα πολύ άνετα καθίσματα με πολλές ρυθμίσεις, τις επιλογές στον διάκοσμο και τον εξωτερικό χρωματισμό, το αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο με κρυφό χώρο φόρτωσης, τις ζάντες ελαφρού κράματος, το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνη αφής 7 ιντσών, θύρα USB, σύστημα πλοήγησης με 3D απεικόνιση και δυνατότητα διασύνδεσης τηλεφώνου μέσω Bluetooth, σύστημα εκκίνησης με κάρτα και κουμπί Start, ένδειξη σχέσης ταχύτητας στο ταμπλώ, κάμερα οπισθοπορείας, κλιματισμό κ.ά.
Δυνατό του σημείο η αίσθηση ενός μοντέρνου επιβατικού αυτοκινήτου, τόσο στο εσωτερικό όσο και στην ποιότητα κύλισης και στην οδηγική συμπεριφορά που παραμένει κορυφαία κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Στον δρόμο μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς ενός καλού επιβατικού, άνετα, ξεκούραστα, αθόρυβα (χωρίς το τυπικό βουητό πολλών ελαφρών επαγγελματικών), με υψηλά περιθώρια ασφαλείας, ακόμη κι αν είναι άδειο πίσω, αφού το ζύγισμά του είναι εξαιρετικό και το σασί του από τα πιο «δεμένα» της κατηγορίας.
Πρακτικά, είναι χτισμένο στην απερχόμενη γενιά του Clio, η οποία παραμένει ανταγωνιστική και σε ενδιαφέρουσα τιμή, από 11.657 ευρώ (+ΦΠΑ 24% +10% Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης) για τη βασική έκδοση και με το πλεονέκτημα του συμψηφισμού ΦΠΑ, χωρίς επιβάρυνση προσωπικής φορολόγησης (τεκμήρια κ.α.), με χαμηλό κόστος συντήρησης (κάθε 30.000 χλμ.), ευέλικτη χρηματοδότηση και συνοδεύεται από 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια (με 12 χρόνια αντισκωριακή εγγύηση και 3 χρόνια εγγύηση βαφής). Καθόλου άσχημα δηλαδή.