Σε συνέχεια της παρουσίασης του eActros για βαριές διανομές, η Mercedes-Benz Trucks προετοιμάζει την παραγωγή και άλλων ηλεκτροκίνητων φορτηγών με μπαταρίες κατά τους επόμενους μήνες.
Σειρά ηλεκτρικών εκδόσεων με διάφορα επίπεδα αυτονομίας προγραμματίζει για τους επόμενους μήνες η Mercedes-Benz, όπως το eEconic (το οποίο μπαίνει σε μαζική παραγωγή στο εργοστάσιο του Wοrth από τον Ιούλιο φέτος) ή τα eActros 300 και eActros 400 που ακολουθούν σύντομα.
Ακόμη, τα πρωτότυπα του φορτηγού 40 τόνων eActros LongHaul υποβάλλονται ήδη σε εσωτερικές δοκιμές με στόχο μια αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων. Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks προγραμματίζουν να ξεκινήσουν φέτος τις δοκιμές του στο δημόσιο οδικό δίκτυο, ώστε μέχρι το 2024 να μπει σε μαζική παραγωγή, υιοθετώντας νέα στάνταρ φόρτισης υψηλής απόδοσης, το λεγόμενο «megawatt charging».
Η εταιρεία διοργάνωσε πρόσφατα μια εκδήλωση διάρκειας αρκετών εβδομάδων κοντά στο εργοστάσιο του Wοrth για να παρουσιάσει τις δυνατότητες ηλεκτρικής κινητικότητας σε περισσότερους από 1.000 πελάτες της από όλο τον κόσμο, από τις βασικές πτυχές της ηλεκτρικής κινητικότητας, τις υποδομές και τις υπηρεσίες έως τη δοκιμαστική οδήγηση ηλεκτρικών φορτηγών eActros 300 σε απαιτητικές διαδρομές και με ρεαλιστικά φορτία.
ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
Για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης στα αμαξοστάσια, η Mercedes-Benz Trucks συνεργάζεται με τη Siemens Smart Infrastructure, την ENGIE και την EVBox Group, ενώ τρέχει παράλληλα η δεσμευτική συμφωνία για σύσταση κοινοπραξίας της με την Traton Group και τον όμιλο Volvo στην ανάπτυξη και λειτουργία δημόσιων φορτιστών που θα βοηθήσουν τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, με βαριά φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία στην Ευρώπη, δίκτυο το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε διαχειριστές στόλων στην Ευρώπη ανεξαρτήτως μάρκας.
Στόχος του έργου «High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport» (HoLa), με τη συμμετοχή της Daimler Truck και υπό την αιγίδα της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), είναι ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία υποδομής φόρτισης υψηλής απόδοσης για τα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας. Σταθμοί φόρτισης Megawatt Charging System (MCS) πρόκειται να κατασκευαστούν αρχικά σε τέσσερις τοποθεσίες στη Γερμανία, και να δοκιμαστούν σε πραγματική χρήση.
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΝΘΡΑΚΑ
Στόχος της Daimler Truck είναι να διαθέτει από το 2039 καινούρια οχήματα σε Ευρώπη, Ιαπωνία και Βόρεια Αμερική μόνο με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα («tank to wheel»), έχοντας ήδη τα πρώτα δύο ηλεκτρικά μοντέλα σε παραγωγή (eCitaro και eActros, από το 2018 και το 2021, αντίστοιχα).
Το Mercedes-Benz eEconic, το FUSO eCanter και το Freightliner eCascadia θα ακολουθήσουν αργότερα φέτος, ενώ προγραμματίζονται και άλλα φορτηγά ή λεωφορεία με τοπικά ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Παράλληλα, στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, η γκάμα θα συμπληρωθεί με φορτηγά και λεωφορεία που χρησιμοποιούν υδρογόνο (κυψέλες καυσίμου) για επέκταση της αυτονομίας και γρήγορο ανεφοδιασμό.