Για ένα πολλά υποσχόμενο εναλλακτικό σύστημα διπλού καυσίμου σε πετρελαιοκινητήρες φορτηγών μας ενημέρωσε η dualfuel.eu.
Η εταιρεία έχει την έδρα της στην Πολωνία (απαντά και σε ελληνικό κινητό τηλέφωνο) και έχει τοποθετήσει τα συστήματά της σε εκατοντάδες φορτηγά στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα ξεκίνησε πρόσφατα συνεργασία με την «Gas Group Pelagiadis» στο Βόλο, και στο επόμενο χρονικό διάστημα θα είναι σε θέση να ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες για την εμπορική πολιτική. Ωστόσο, σε συνομιλία μαζί τους, μας τόνισαν ότι η επένδυση σε ένα φορτηγό μπορεί να αποσβεστεί άνετα μέσα σε ένα 6μηνο.
Τo Fuel Fusion σύστημα τροφοδοσίας που έχει αναπτύξει η dualfuel.eu για φορτηγά χρησιμοποιεί μείξη πετρελαίου με αέριο LPG ή CNG με παράλληλο ψεκασμό, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.
Η μέγιστη αναλογία στο μείγμα μπορεί να φτάσει το 30% LPG (υγραέριο, για κινητήρες παλαιότερης τεχνολογίας και με μικρότερη απόδοση) ή 60% CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο), ανάλογα με τη σχεδίαση και το φορτίο του κινητήρα, τις προδιαγραφές του οχήματος κ.ά.
Το αέριο καύσιμο λειτουργεί συμπληρωματικά και συμβάλλει στην καλύτερη καύση και στην οικονομία, η οποία κατά τον κατασκευαστή μπορεί να φτάσει και στο 20% σε οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας. Το σύστημα διπλού καυσίμου λειτουργεί τόσο σε κινητήρες Euro 6, όσο και σε τεχνολογίες Euro 2, 3, 4 ή Euro 5.
Η χρήση του συστήματος διπλού καυσίμου δεν απαιτεί ειδική εκπαίδευση του οδηγού, ενώ υπάρχει ενσωματωμένος διαγνωστικός έλεγχος με αποθήκευση παραμέτρων λειτουργίας σε εσωτερική μνήμη (προσβάσιμη μέσω θύρας USB), για την προστασία του κινητήρα, επιτρέποντας τη δημιουργία αναφορών για συνθήκες χρήσης, κατανάλωση πετρελαίου και αερίου (σε κίνηση ή σε στάση), αποστάσεις, χρόνο λειτουργίας διπλού καυσίμου κ.ά.
Ενδεικτικά, με πλήρη αναλογία χρήσης CNG, μια δεξαμενή χωρητικότητας 115 λίτρων (23 κυβικά CNG) αρκεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα –με δύο δεξαμενές μπορεί να διανύσει τουλάχιστον 600 χιλιόμετρα με διπλό καύσιμο.
Το σύστημα έχει πιστοποίηση R110 και εγκρίσεις μετατροπής πετρελαιοκινητήρων για χρήση με πετρέλαιο + CNG (σε ό,τι αφορά τους ετήσιους ελέγχους ΚΤΕΟ), ενώ η κατασκευάστρια τονίζει ότι οι παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες έχουν μεγαλύτερη μείωση ρύπων και σωματιδίων καπνού με αυτό το σύστημα –η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα φτάνει το 4,5%.
Η εγγύηση είναι 24 μήνες ή 100.000 χλμ. για την εγκατάσταση CNG, χωρίς όριο χιλιομέτρων για την ηλεκτρονική μονάδα ECU, τον «εγκέφαλο» που αποτελεί την καρδιά του συστήματος ψεκασμού διπλού καυσίμου «Fuel Fusion.
Θα επανέλθουμε στο θέμα, με τις πρώτες εντυπώσεις από αυτό το σύστημα διπλού καυσίμου σε φορτηγό που κινείται στην Ελλάδα.