Από τα μέσα Οκτωβρίου ξεκίνησαν οι στοχευμένοι έλεγχοι σε βυτιοφόρα διανομής καυσίμων και ιδιαίτερα πετρελαίου θέρμανσης.
Σύμφωνα με τις σχετικές πάγιες οδηγίες που δόθηκαν στα συνεργεία, θα ελέγχεται ο μετρητής του οχήματος, ο οποίος μετρά την παραδιδόμενη ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης, ως προς τη συμμόρφωση με την έγκρισή του [σήμανση, σφράγιση, λειτουργικότητα αεροδιαχωριστή – μη ταπωμένος, ώστε να εξασφαλίζει την απομάκρυνση τυχόν αέρα από το καύσιμο) και την πληρότητα του φακέλου τεκμηρίωσης, ο οποίος βρίσκεται υποχρεωτικά, επί του βυτιοφόρου. Παράλληλα, γίνεται έλεγχος των σωληνώσεων του βυτιοφόρου, με αντιπαραβολή τους με το «Πιστοποιητικό Σωληνώσεων», το οποίο βρίσκεται υποχρεωτικά επί του βυτιοφόρου, ιδίως μετά τον μετρητή, ώστε να αποκλειστεί τυχόν δυνατότητα επιστροφής μετρημένης ποσότητα καυσίμου στη δεξαμενή.
Επίσης, ελέγχονται τα συνοδευτικά παραστατικά διακίνησης (Συγκεντρωτικό Δελτίο Αποστολής, Δελτίο Διακίνησης πετρελαίου για θέρμανση, αποδείξεις), με την επισήμανση ότι στο Δελτίο Διακίνησης, πλέον των λοιπών στοιχείων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της αυτόματα εκδιδόμενης απόδειξης εσόδου από το σύστημα παρακολούθησης εισροών εκροών (η οποία παραμένει στον πωλητή και επισυνάπτεται στο στέλεχος του αντίστοιχου Δελτίου Διακίνησης), καθώς και οι αριθμοί καθεμίας από τις εκδοθείσες «Αποδείξεις λιανικής/Δελτία αποστολής» ή εκδοθέντα «Τιμολόγια/Δελτία Αποστολής», που αφορούν τις παραγγελίες που διακινούνται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Τέλος, μετριέται η ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης στις δεξαμενές του βυτιοφόρου, με χρήση του εξοπλισμού που υποχρεωτικά φέρουν τα βυτιοφόρα και συγκρίνεται με τις ποσότητες επί των παραστατικών διακίνησης.