Με τροπολογία παρατείνεται η λειτουργία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προς εκκαθάριση, μέχρι το τέλος του 2023, ώστε να ολοκληρωθούν στον επόμενο χρόνο οι διαδικασίες μεταβίβασης του συγκοινωνιακού έργου της πόλης και των 41 περιαστικών γραμμών σε νέο φορέα μετά από διεθνή διαγωνισμό, σύμφωνα με το νέο νόμο που «φωτογραφίζει» τα τοπικά ΚΤΕΛ.
Παράλληλα, άλλες οχτώ από τις γραμμές που διαχειριζόταν ο ΟΑΣΘ περνούν στην ευθύνη των τοπικών ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα αναλάβουν επιπρόσθετα τις γραμμές «57» (Χορτιάτης – Αριστοτέλους), «45» (ΚΤΕΛ Μακεδονίας – ΚΤΕΛ Χαλκιδικής), «1» (Ευκαρπία – Ν. Παπαγεωργίου), και κατά τη θερινή περίοδο τις γραμμές «70» (ΝΣΣ – Επανωμή) και «71» (ΝΣΣ – Μηχανιώνα). Αντίστοιχα, τα ΚΤΕΛ Σερρών θα αναλάβουν τις γραμμές «58» (Πανόραμα – Βενιζέλου), «59» (τοπικό Πεύκων) και «64» (ΝΣΣ – Φίλυρο).
Για την κάλυψη αυτού του πρόσθετου συγκοινωνιακού έργου τα δύο αυτά ΚΤΕΛ θα πρέπει να διαθέσουν 38 λεωφορεία και ακόμη 8 εφεδρικά, δηλαδή συνολικά 46 λεωφορεία· και φυσικά θα πρέπει να προσλάβουν νέους οδηγούς.
Συνολικά, από τις 85 λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης μοιράζονται οι 46 στον ΟΑΣΘ (με 300+ λεωφορεία) και οι 39 γραμμές στα ΚΤΕΛ (με 174 λεωφορεία), με κοινό βασικό εισιτήριο στα 0,90 ευρώ.
Για ένα έτος ακόμη παρατείνονται και οι συμβάσεις τηλεματικής που έχει ο ΟΑΣΘ με την «Link Technologies», και ο διαγωνισμός για νέο σύστημα τηλεματικής συμβατό με το σύστημα του ΟΑΣΑ στην Αθήνα παραπέμπεται για τον επόμενο διαχειριστή των συγκοινωνιακών γραμμών της Θεσσαλονίκης.
Ο διαγωνισμός για 41 λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ αναμένεται να προκηρυχθεί πριν από το Πάσχα του 2023, βάσει της διαδικασίας του ν. 4974/2022 για τις «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών».
Αναμένεται μάλιστα να εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον, μετά τις αλλαγές που έγιναν στο άρθρο 17 καθ’ υπόδειξη της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Κομισιόν, βάσει των οποίων θα μπορούν να συμμετέχουν όσοι οικονομικοί φορείς είτε διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων, υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων, είτε παρέχουν εγγυήσεις με τις οποίες διασφαλίζεται ότι θα πληρούνται οι προϋποθέσεις εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι μηνών για τα λεωφορεία και ενός έτους για τα αμαξοστάσια.
Από την πλευρά του όμως ο ΟΣΕΘ, που έχει την ευθύνη σχεδιασμού των γραμμών της Θεσσαλονίκης, ζητά την έγκριση της σύναψης νέας σύμβασης χωρίς τη δημοσίευση προκήρυξης αλλά μέσω διαδικασίας διαπραγμάτευσης (του Ν.4412), επειδή σε διαφορετική περίπτωση συντρέχει κίνδυνος να μείνει η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης χωρίς αστική συγκοινωνία, καθώς ακόμη δεν ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια νέων λεωφορείων.