G-H7E76SPKL2
Σημαντικές ειδήσεις

IRU: Πώς θα σταματήσει η κατάρρευση των μεταφορών

Ψήφισμα «έκτακτης ανάγκης» 17 σημείων προς τις κυβερνήσεις, ώστε να αντιμετωπίσουν άμεσα τις αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και τον αντίκτυπό τους στα δίκτυα μεταφορών, ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Οδικών Μεταφορών (IRU).

Οι μεταφορείς ανησυχούν για τα προβλήματα που δημιούργησαν οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων, κατά 63% τουλάχιστον από τις αρχές της χρονιάς, μειώνοντας σημαντικά κάθε περιθώριο κερδοφορίας και επιβίωσης του κλάδου, ο οποίος λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι ήδη οι αλυσίδες εφοδιασμού αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα καθυστερήσεων, καθώς η χαμηλή ταμειακή ροή πολλών μεταφορικών επιχειρήσεων δυσκολεύει την κίνηση των φορτηγών, σε συνδυασμό με τους άκαμπτους εμπορικούς όρους των μακροχρόνιων συμβολαίων μεταφοράς που δεν προβλέπουν αναπροσαρμογές. Ακόμη η IRU τονίζει ότι ο αυξημένος κίνδυνος χρεοκοπίας μικρών επιχειρήσεων θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στα δίκτυα μεταφορών και εφοδιαστικής, ενώ παράλληλα απομακρύνεται και η δυνατότητα επενδύσεων σε νέα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων ή σε ηλεκτροκίνητα φορτηγά μηδενικών ρύπων.

Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης της IRU περιλαμβάνει 17 δράσεις για την υποστήριξη των φορέων οδικών μεταφορών στην άμβλυνση της αστάθειας των τιμών των καυσίμων. Μεταξύ των προτεινόμενων μέτρων, η IRU ζητά έναν μηχανισμό προσαρμογής του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων για τους μεταφορείς, ώστε να αποφευχθεί η μερική κατάρρευση των δικτύων οδικών μεταφορών και η αύξηση του πληθωρισμού.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να επανεξετάσουν άμεσα τις πολιτικές επιβάρυνσης από τις εκπομπές άνθρακα και να αναπροσαρμόσουν χρονικά τα στάδια μετάβασης σε ουδέτερες εκπομπές ρύπων μέσα από τους στόχους του «Fit For 55» στην Ευρώπη.

Μερικές από τις δράσεις που προτείνει η IRU είναι: άμεσος διαχωρισμός στις επιβαρύνσεις του πετρελαίου κίνησης μεταξύ εμπορικών και ιδιωτικών χρήσεων, μείωση των φόρων στην ενέργεια, αύξηση των στρατηγικών αποθεμάτων καυσίμων, υποστήριξη στην ταμειακή ροή των μεταφορικών επιχειρήσεων με επιδοτήσεις δόσεων δανείων και άλλα μέτρα, δημιουργία κεφαλαίων στήριξης για τις επιβαρύνσεις του μεταφορικού κόστους λόγω της αύξησης τιμών στα καύσιμα, νομική διασφάλιση ευέλικτων όρων με ρήτρες στα άκαμπτα μεταφορικά συμβόλαια, χρονική παράταση της χρήσης συμβατικών καυσίμων, διερεύνηση της προώθησης διατροπικών μεταφορών, επιτάχυνση της δημιουργίας δικτύων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο κ.ά.

Ελέγξτε επίσης

Ενισχύσεις 52 εκατ. ευρώ για ανανέωση των ΚΤΕΛ

Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα διατεθούν 52 εκατ. στα ΚΤΕΛ για αντικατάσταση λεωφορείων και …

Τα Περιοδικά μας
WordPress Ads