G-H7E76SPKL2
Σημαντικές ειδήσεις

Δύσκολη η επίλυση της έλλειψης οδηγών

Το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών έχει τις δικές του οπτικές γωνίες και προβληματίζει έντονα τους εμπλεκόμενους στη μεταφορά φορείς, όχι πάντοτε προς την ίδια κατεύθυνση.

Στη Γερμανία η σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Μεταφορών της Ομοσπονδιακής Βουλής κατέγραψε έντονες αντιθέσεις, καθώς συνδικάτα και οδηγοί πρότειναν λύσεις που περιλαμβάνουν καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας, ενώ οι περισσότεροι εκπρόσωποι των μεταφορικών επιχειρήσεων επέμεναν ότι απαιτούνται μέτρα για να προσελκύσουν περισσότερους οδηγούς από τρίτες χώρες.

Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων τόνισαν ότι δεν υποστηρίζουν την επιλογή εισαγωγής οδηγών από ανατολικές χώρες, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει έλλειψη ικανών οδηγών στα γειτονικά κράτη –αντιπρότειναν δε τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και αμοιβών στη Γερμανία, ρίχνοντας ευθύνες στους εργοδότες για την απροθυμία νέων ανθρώπων να εργαστούν στον κλάδο.

Άλλοι εκπρόσωποι των οδηγών υποστήριξαν ότι είναι μύθος οι ικανοποιητικές αμοιβές και ότι σε αρκετά κρατίδια κοντά στα σύνορα της χώρας οι μισθοί δεν είναι μεγαλύτεροι από 2.000 ευρώ το μήνα, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να εξαναγκάζονται να δουλεύουν πολλές ώρες παραπάνω, ώστε να πάρουν αξιοπρεπείς αμοιβές που να αντιμετωπίζουν το κόστος ζωής. Καταδίκασαν μάλιστα τις πρακτικές ορισμένων εργοδοτών να πληρώνουν μέρος των μισθών με τη μορφή επιδομάτων χωρίς πλήρεις ασφαλιστικές παροχές, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα των οδηγών.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των μεταφορικών επιχειρήσεων εστίασαν κυρίως σε «εμπόδια για να γίνουν προσλήψεις από τρίτες χώρες». Κάποιοι ζήτησαν να προσαρμοστεί η γερμανική νομοθεσία, έτσι ώστε να μπορούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης και τις σχετικές πιστοποιήσεις που απαιτούνται για να εργαστούν ως επαγγελματίες οδηγοί ακόμη και άτομα που δεν έχουν μόνιμη διαμονή σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ άλλοι πρότειναν ακόμη και να επιτραπεί η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων που έχουν αποκτηθεί σε τρίτες χώρες.

Άλλος εκπρόσωπος των μεταφορέων υποστήριξε ότι υπάρχουν εμπόδια στη μετανάστευση οδηγών από την Ανατολή, ενημερώνοντας ότι συνάντησε ανυπέρβλητα εμπόδια στην προσπάθειά του να φέρει με συμβόλαιο για 3 χρόνια οδηγούς από τις Φιλιππίνες.

Είναι προφανές ότι οι αμοιβές στον κλάδο των μεταφορών και οι συνθήκες εργασίας παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ικανοποιητικού αριθμού νέων οδηγών στη Μεταφορά. Και παρότι σε ορισμένες περιοχές οι αμοιβές μπορεί να είναι πράγματι υψηλές, σε άλλες περιοχές της Γερμανίας, π.χ. στο Βερολίνο, οι αμοιβές ακολουθούν τα επίπεδα των γειτονικών χωρών.

Προφανώς, με τόσο έντονες διαφωνίες, δεν αναμένεται να βρεθεί σύντομα η λύση του προβλήματος. Και αρχίζει πλέον να γίνεται εμφανές ότι η Γερμανία δεν είναι ο «παράδεισος» των αμοιβών (ή τουλάχιστον δεν είναι σε όλη την Επικράτειά της), γεγονός που φαίνεται ότι θα επιδεινώσει την έλλειψη εξειδικευμένων οδηγών στα επόμενα χρόνια και για όσο δεν αίρονται οι στρεβλώσεις.

Τα προβλήματα αυτά είναι ένα καλό μάθημα για το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν οι άλλες χώρες της Ευρώπης με χαμηλότερες δυνατότητες στη μεταφορά, εάν δεν θέλουν να στερέψουν από έμπειρους οδηγούς. Φαίνεται ότι τελικά η λύση βρίσκεται σε ενιαία επίπεδα αμοιβών για όλη την Ευρώπη, όπως άλλωστε ενιαίος είναι πλέον ο χώρος του ανταγωνισμού και τα δρομολόγια των οδηγών που εργάζονται πρακτικά σε όλη την ήπειρο, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης του οδηγού ή έδρας των μεταφορικών επιχειρήσεων.

Ελέγξτε επίσης

Δοκιμές ηλεκτρικών λεωφορείων από Δήμους

Αλλαγές στη νομοθεσία για τη δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτρικών λεωφορείων υπέγραψε ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης …

Τα Περιοδικά μας
WordPress Ads