Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήAfter MarketMITSUBISHI FUSO CANTER ECO-HYBRID

MITSUBISHI FUSO CANTER ECO-HYBRID

Το Car & Truck ταξίδεψε πριν από λίγες εβδομάδες στη Στουττγάρδη, για να παραστεί στην εκδήλωση της Daimler AG ώστε να πάρει μία πρώτη γεύση ενόψει της διεθνούς έκθεσης επαγγελματικών αυτοκινήτων που θα πραγματοποιηθεί στο Αννόβερο της Γερμανίας μεταξύ 20 – 27 Σεπτέμβρη.

Εκεί, ο κολοσσός των επαγγελματικών οχημάτων, όπως θα διαβάσετε και στις προηγούμενες σελίδες, εξέθεσε όλα τα νέα μοντέλα και τις τεχνολογίες του. Όπως ήταν φυσικό, με παρουσία 16 οχημάτων και πολλών εξαρτημάτων να βρίσκονται παραταγμένα στα χέρια των δημοσιογράφων για ψαχούλεμα, θα ήταν άδικο αυτό το μήνα αυτή η στήλη να μην είναι αφιερωμένη στη Daimler, και μάλιστα στο υβριδικό φορτηγό Fuso Canter που έρχεται –επιτέλους– Ευρώπη.

Ο οδηγός μπορεί να βλέπει πότε το αυτοκίνητο έχει μπει σε EV mode, μέσω της οθόνης πολλαπλών πληροφοριών που βρίσκεται στο καντράν. Ένα γραφικό διάγραμμα δείχνει πότε ακριβώς το όχημα παίρνει ισχύ από τον κινητήρα, τον ηλεκτροκινητήρα ή από το συνδυασμό και των δύο.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσαν οι ιθύνοντες του ομίλου Daimler AG, το νέο Fuso Canter Eco-Hybrid θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές προς τα τέλη του έτους, και η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Tramagal της Πορτογαλίας.

Το μοντέλο αποτελεί το πρώτο 7,5τονο υβριδικό ελαφρύ φορτηγό της κατηγορίας του, και –αν θυμάστε καλά– το πρωτοείδαμε τον περασμένο Νοέμβρη στο διεθνές σαλόνι του Τόκυο. Η εταιρεία κάνει λόγο για σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και της κατανάλωσης καυσίμου (23%) σε σχέση με τις τρέχουσες εκδόσεις με συμβατικό πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro5, ενώ αξίζει να τονίσουμε πως ήδη γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία σε Αυστραλία, Ιαπωνία και Κίνα, με τις ευρωπαϊκές χώρες να είναι οι επόμενες στη λίστα που αναμένεται να κατακτήσει.

Ο ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 40 kW, εδράζεται μεταξύ του συμπλέκτη και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Duonic.

Όντας το Fuso Canter Eco-Hybrid το πιο φιλικό προς το περιβάλλον φορτηγό της κατηγορίας του, διαφέρει εξωτερικά από τα υπόλοιπα αδερφάκια του, αφού φέρει –περήφανα– νέα γραφικά που τονίζουν την «πράσινη» ταυτότητά του. Το σημαντικότερο όμως είναι η συνεργασία του πετρελαιοκινητήρα (απόδοσης 150Ps) με τον ηλεκτροκινητήρα (απόδοσης 40kW) που εδράζεται μεταξύ του συμπλέκτη και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Duonic, οι οποίοι σε συνδυασμένο κύκλο λειτουργίας μπορούν να επιτύχουν έως και κατά 23% χαμηλότερη κατανάλωση. Οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου με 10ετή εγγύηση, κάτι που συνεπάγεται όχι μόνο χαμηλό κόστος χρήσης του φορτηγού ακόμα και σε καθημερινή βάση αλλά και μειωμένο κόστος συντήρησης.

Δικαίως λοιπόν πρόκειται για ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των –οικονομικών– μεταφορών με εναλλακτικά συστήματα κίνησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ