Nέα γενιά, νέα κατάσταση

Μια νέα γενιά του D-Max pick-up παρουσίασε η Isuzu κρατώντας ουσιαστικά μόνο τον εξελιγμένο 1.9 κινητήρα από το προηγούμενο μοντέλο.

Από την Ταϊλάνδη ξεκίνησε –ως συνήθως- η παρουσίαση της νέας γενιάς Pickup της Isuzu, η οποία αναμένεται στα μέρη μας μέσα το καλοκαίρι.

Αυτή τη φορά έχει βάλει το χέρι της και η Mazda με την οποία θα μοιραστούν μηχανικά μέρη και αμάξωμα για τη νέα γενιά BT-50, με σημαντικές όμως διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση (αν και στην Αμερική συνεχίζεται για μερικούς μήνες ακόμη η συνεργασία με τη Ford).

Πρακτικά, μιλάμε για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, με σημαντικές αλλαγές στην καμπίνα, ελαφρύτερο κατά 70 κιλά αλλά και ενισχυμένο σε αντοχή, με λιγότερους κραδασμούς, πιο ήσυχο και με βελτιωμένα συστήματα ασφαλείας.

Οπτικά ξεχωρίζει εξωτερικά από τη νέα μεγάλη μάσκα με διπλό στεφάνι επάνω, τα νέα φωτιστικά σώματα με τη V-διάταξη στα LED φώτα ημέρας στο κάτω τμήμα και τα νέα διπλά φωτιστικά χαμηλά στο ύψος του προφυλακτήρα.

Το νέο D-Max έχει ανασχεδιασμένη μετάδοση, με αλουμινένιο άξονα, νέα κιβώτια ταχυτήτων 6 σχέσεων (μηχανικό ή αυτόματο) με πιο καλή αίσθηση λειτουργίας από το απερχόμενο μοντέλο, ηλεκτρομαγνητικό επιλογέα τετρακίνησης και -για πρώτη φορά- κεντρικό κλείδωμα διαφορικού, με αναβαθμισμένες δυνατότητες κίνησης σε ποτάμια βάθους ως 80 εκατοστών. Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ έχουν τοποθετηθεί και μεγαλύτερα φρένα.

Το αυτοκίνητο κάθεται πλέον πιο ψηλά, στα 24 εκατοστά από το έδαφος. Έχει επίσης λίγο πιο βαθιά και λίγο πιο μεγάλη σε μήκος καρότσα (παραμένει πάντως από τις μικρότερες στην κατηγορία των ενός τόνου, χωρίς να υστερεί σε δυνατότητες φορτίου).

Ορατή είναι η μεγάλη αλλαγή στο ταμπλό, με κεντρική ταμπλέτα ελέγχου 7 ή 9 ιντσών ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και πολλά κουμπάκια από κάτω για τον έλεγχο του κλιματισμού. Αναβαθμισμένα είναι και τα ηλεκτρονικά συστήματα, με προειδοποίηση κυκλοφορίας στην οπισθοπορεία, καλύτερο έλεγχο στα «τυφλά» σημεία, hill-start assist και hill-descent control, brake assist –θα μπορούσε όμως και καλύτερα στις ευρωπαϊκές εκδόσεις (π.χ. με αυτόματο φρενάρισμα αποφυγής σύγκρουσης).

Εκτός από τον κινητήρα των 1.9 λίτρων (150 ίππων με μέγιστη ροπή 350 Nm) στην Ταϊλάνδη και την Αυστραλία είναι διαθέσιμο και με ισχυρότερο εξακύλινδο κινητήρα 3.0 λίτρων, τον οποίο μάλλον δεν θα δούμε στην Ευρώπη (λόγω καυσαερίων). Ο μικρός κινητήρας πάντως πιθανότατα θα έχει ενίσχυση από AdBlue στις ευρωπαϊκές εκδόσεις, λόγω αυστηρότερων ορίων καυσαερίων, αλλά και μικρές βελτιώσεις στην ισχύ και τη ροπή, στους 164 ίππους, με μέγιστη ροπή 360 Nm από τις 1.800 σ.α.λ.

Πάντως η Isuzu ετοιμάζει για το κοντινό μέλλον και μια ηλεκτροκίνητη έκδοση, για την οποία έχει ήδη προβλέψει να δημιουργήσει χώρους για να τοποθετηθούν μπαταρίες στο σημερινό σασί και στο αμάξωμα.

Γ.Κ.

Ελέγξτε επίσης

VOLVO: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΝΕΟ XC40 RECHARGE

Η Volvo, αποκάλυψε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για το Volvo XC40 Recharge, το οποίο βασίζεται στο SUV XC40 και είναι το πρώτο μέλος μιας νέας οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων που θα φέρουν τα σήματα της πολυτελούς σουηδικής μάρκας.