Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΕιδήσειςΟδοστρωτήρας παντός εδάφους

Οδοστρωτήρας παντός εδάφους

Το Ford Ranger Raptor pick-up διαθέτει μία μοναδική στο είδος του ανάρτηση, η οποία εξασφαλίζει άνεση και αγωνιστικού επιπέδου δυνατότητες εκεί που η άσφαλτος δίνει τη θέση της στο χώμα.

Μια σειρά δομικών ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το νέο Raptor (όπως είναι τα σημεία έδρασης των bumpstop της ανάρτησης, καθώς και οι βάσεις στους θόλους των τροχών και στους πίσω συνδέσμους των αμορτισέρ), διασφαλίζουν ότι το σασί της επόμενης γενιάς του pick-up της Ford μπορεί να διαχειρίζεται υποδειγματικά ακόμα και τις πλέον απαιτητικές συνθήκες off-road οδήγησης.

Οι αναρτήσεις με τους νέους και ανθεκτικούς πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός από αλουμίνιο, καθώς και με τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass του νέου Raptor υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με μεταβλητή απόσβεση κατά μήκος της διαδρομής τους αλλά και ηλεκτρονική διαφοροποίηση αυτών των χαρακτηριστικών. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ έχουν λάδι με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX, ενώ η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι, όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ, είχαν ως στόχο τη δημιουργία της ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX® Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο μέρος του 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε το πίσω μέρος να μη βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος.

Ακόμη, η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την ενισχυμένη ποδιά στο κάτω μέρους του αμαξώματος, η οποία είναι διπλάσια σε μέγεθος από την ποδιά του βασικού νέου Ranger και κατασκευάζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 χιλιοστών. Συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, για να προστατεύονται βασικά εξαρτήματα όπως είναι το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ