ΟΙ ΑΣΤΙΚΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ…ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ

Σε διαδικτυακή παγκόσμια παρουσίαση είδαμε για πρώτη φορά τη νέα σειρά Porter NP6, των τετράτροχων ελαφρών φορτηγών πόλης της Piaggio, τα οποία συνδυάζουν μικρό μέγεθος και υψηλό ωφέλιμο φορτίο.

Σχεδόν 30% υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο από την προηγούμενη γενιά Piaggio Porter μπορεί να μεταφέρει το νέο μοντέλο NP6, το οποίο διατίθεται σε εκδόσεις με ανοιχτή καρότσα (σταθερή ή ανατρεπόμενη) ή σασί, καθώς και σε δύο επιλογές μεταξονίου (και βαρών). Στόχος της νέας γενιάς είναι η μεγιστοποίηση του ωφέλιμου φορτίου. Οι εκδόσεις με μονούς τροχούς στον πίσω άξονα υποστηρίζουν φορτία έως 1.275 κιλά, ενώ οι εκδόσεις με διπλούς τροχούς υπερβαίνουν τα 1.600 κιλά, μεταφέροντας φορτία μεγαλύτερα από το ίδιο βάρος του οχήματος, διατηρώντας πάντα το μεικτό βάρος κάτω από 2,8 τόνους.

 

 

 

 

 

 

Σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά Porter, το πλάτος της ημιπροωθημένης καμπίνας είναι μεγαλύτερο κατά 24,5 εκατοστά (συνολικά 1,64 μέτρα), το οποίο είναι κατά μέσο όρο μικρότερο… 50 εκατοστά από φορτηγά αντίστοιχου ωφέλιμου φορτίου, επιτρέποντας τη βελτιστοποίηση του ωφέλιμου φορτίου στο ίδιο μήκος αμαξώματος. Πρακτικά, το Piaggio Porter NP6 καταλαμβάνει μόλις 6,9 τετραγωνικά μέτρα στη μικρή έκδοση μήκους 4,215 μέτρων, επιτυγχάνοντας ικανότητα φόρτωσης 200 κιλά/m2.

Τέτοια φορτία χρειάζονται και ανάλογη διαμόρφωση του σασί. Το πλαίσιο κατασκευάζεται με δοκούς τετραγωνικής διατομής από χάλυβα υψηλής αντοχής, συγκολλάται και ενσωματώνεται στη δομή της καμπίνας. Η ανάρτηση εμπρός με γόνατα MacPherson και ο άκαμπτος πίσω άξονας με παραβολικά ελατήρια διπλού φύλλου επιτρέπουν μέση ικανότητα φόρτωσης 1.000 κιλών στον μπροστινό άξονα και 2.020 κιλών στον πίσω άξονα.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς (με δύο επιλογές μετάδοσης διαφορικού), ώστε να διασφαλίζεται πρόσθετη πρόσφυση από το βάρος του φορτίου, σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως είναι τα ESC, ASR, ABS και EBD.

Για πιο απαιτητικές εργασίες, είναι έτοιμο για εγκατάσταση δυναμοληπτών (PTO) ισχύος έως και 16 kW, που μπορούν να εγκατασταθούν απευθείας στον κινητήρα ή στο κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος προσαρμόζεται προς τα κάτω και είναι πιο εύκολα προσβάσιμος για εξοπλισμό που βρίσκεται πίσω από την καμπίνα.

Η νέα σειρά κινητήρων του Porter NP6 χρησιμοποιεί ελαφρούς εν σειρά Euro 6, βενζίνης / αερίου (CombiFuel), τοποθετημένους στο διαμήκη άξονα κάτω από την καμπίνα, σε δύο συνδυαστικές εκδόσεις, με υγραέριο ή μεθάνιο (φυσικό αέριο), και σε δύο χωρητικότητες αερίου καυσίμου: «Short Range» για αστική κυρίως χρήση και «Long Range» για μεγαλύτερη αυτονομία και ικανότητα φόρτωσης.

 

Ο βασικός κινητήρας είναι τετρακύλινδρος 1.498 κ.εκ., με μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου, και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final. Διαθέτει 16 βαλβίδες, σύστημα χρονισμού με καδένα και δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής, με διπλό μεταβλητό χρονισμό (τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή) και άμεσο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου. Η μέγιστη ισχύς είναι 78 kW στις 6.000 σ.α.λ. με καύσιμο βενζίνης (75 kW με υγραέριο ή 68 kW με φυσικό αέριο) και η μέγιστη ροπή 136 Nm στις 4.500 σ.α.λ. (132 ή 118 Nm, αντίστοιχα), δηλαδή +27% σε σύγκριση με την προηγούμενη μονάδα MultiTech.

Ανάλογα με την έκδοση αυτονομίας, το σύστημα καυσίμου χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης, τα οποία βρίσκονται κάτω από την καρότσα και δεν επηρεάζουν την ικανότητα φόρτωσης του Porter NP6. Τα ρεζερβουάρ κατασκευάζονται από υψηλής αντοχής χάλυβα που έχει υποστεί επιφανειακή σκλήρυνση και στερεώνονται με ασφάλεια στο πλαίσιο.

Το ελαφρύ φορτηγό έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με αέριο από προεπιλογή, εκτός από τη φάση εκκίνησης του κινητήρα –κατά την οποία λειτουργεί με βενζίνη και στη συνέχεια αλλάζει αυτόματα μόλις επιτευχθεί η θερμοκρασία λειτουργίας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, υπάρχει διακόπτης στο τιμόνι που επιτρέπει τη χειροκίνητη αλλαγή καυσίμου. Ο συγκεκριμένος διακόπτης διαθέτει τέσσερα ενδεικτικά LED που δείχνουν την ποσότητα αερίου στο ρεζερβουάρ, ενώ η ενδεικτική λυχνία ανάβει όταν το όχημα λειτουργεί με αέριο.

Στη θέση οδήγησης τα πάντα είναι υπό έλεγχο, στρατηγικά τοποθετημένα, με εύχρηστο πίνακα οργάνων. Τα χειριστήρια και ο μοχλός ανατροπής της καρότσας είναι εύκολα προσβάσιμα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Στο ταμπλό υπάρχει μια νέα κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το ραδιόφωνο DAB+Bluetooth και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού (βασικός εξοπλισμός των εκδόσεων Plus και Top). Στο πάνω μέρος υπάρχει μια αντιολισθητική ελαστική υποδοχή για smartphone, με θύρα φόρτισης USB, ενώ στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχει ευρύχωρο ντουλαπάκι και μια θήκη γυαλιών στην πλαφονιέρα οροφής.

Το Porter NP6 διατίθεται με πέντε διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού: Start, Plus, Top, HD και HD Top, που περιλαμβάνουν –εκτός από τον βασικό εξοπλισμό– μια μεγάλη γκάμα συστημάτων για τη βελτίωση της άνεσης του οδηγού πάνω στο όχημα, καθώς και της λειτουργίας του οχήματος.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλευρικό αερόσακο οδηγού, αυτόματο σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλαϊνούς αναδιπλούμενους καθρέφτες, οι οποίοι διαθέτουν λειτουργία αποθάμβωσης (η λειτουργία αυτή δεν διατίθεται στην έκδοση Start). Προαιρετικά, διατίθενται πλευρικός αερόσακος συνοδηγού και προβολείς ομίχλης (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Top).

Η νέα σειρά Porter NP6 κατασκευάζεται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του ομίλου Piaggio στην Pontedera, και διανέμεται στην Ευρώπη μέσω εξειδικευμένου δικτύου διανομέων για την παροχή υπηρεσιών πώλησης και υποστήριξης επαγγελματικών οχημάτων.

Διατίθεται σε πέντε χρωματικούς συνδυασμούς: Sapphire Blue (μπλε), Amber Orange (πορτοκαλί), Garnet Red (κόκκινο), Basalt Grey (γκρι), Plaster White (λευκό).

Ανάλογα με τις διαμορφώσεις, οι τιμές του Piaggio Porter NP6 στην Ελλάδα (βλ. και https://commercial.piaggio.com/gr_EL/) ξεκινούν από τα 17.080 ευρώ για τη βασική έκδοση βενζίνης – υγραερίου, η οποία θα είναι διαθέσιμη από το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ: Γιάννης Μπαζαίος

Φωτογραφίες: Piaggio Commercial

 

Ελέγξτε επίσης

VOLKSWAGEN: ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ T-ROC R

Σε μόλις δύο χρόνια, περισσότεροι από 400.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο απέκτησαν το T-Roc και το καθιέρωσαν ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας του.