G-H7E76SPKL2
Σημαντικές ειδήσεις

Ολική ανανέωση για το DAF XF και νέα γενιά XG και XG+

Η DAF κόβει πρώτη το νήμα στην εκμετάλλευση των ορίων του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού για τα βάρη και τις διαστάσεις των φορτηγών, παρουσιάζοντας τη νέα γενιά XF διευρυμένη με εκδόσεις XG και XG+, με τεράστιες καμπίνες και βελτιωμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας, μεγαλύτερες ανέσεις και καλύτερη απόδοση καυσίμου (ως 10%), ανακοινώνοντας ότι ξεκινά από τον προσεχή Οκτώβριο τη μαζική παραγωγή της νέας γενιάς φορτηγών.

Πρώτη από τους κατασκευαστές φορτηγών στην Ευρώπη, η DAF εκμεταλλεύτηκε για τα φορτηγά της το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που από πέρυσι τον Σεπτέμβριο επιτρέπει μεγαλύτερα μήκη και βάρη, ώστε να βελτιωθεί η αεροδυναμική, η ασφάλεια του πληρώματος και ο εσωτερικός χώρος της καμπίνας των φορτηγών -αρκεί το μήκος της επιφάνειας φόρτωσης να μην υπερβαίνει τα 10,5 μέτρα. Στην πράξη, οι κατασκευαστές μπορούν να προσθέσουν στο συνολικό μήκος της καμπίνας σχεδόν 80 εκατοστά κι έτσι προέκυψαν… διαστάσεις XF, XG και XG+ στη νέα γενιά φορτηγών DAF με καμπίνες μεγάλων αποστάσεων.

Εμπρός μόλις 16 εκατοστά επιπλέον -και στις τρεις νέες καμπίνες- κάνουν τη διαφορά, στη βελτίωση της αεροδυναμικής (και στην παθητική ασφάλεια, με κουτιά ενεργειακής απορρόφησης), με άμεσα οφέλη και στη συνολική κατανάλωση καυσίμου, ενώ άλλα 33 εκατοστά στο πίσω μέρος (των XG και XG+) δημιουργούν ρεκόρ στα δεδομένα των ευρωπαϊκών φορτηγών.

Φυσικά, οι αλλαγές δεν είναι μόνο στα μήκη. Η DAF επέλεξε να αναβαθμίσει συνολικά τις καμπίνες, με όσο γίνεται μεγαλύτερους χώρους και υλικά υψηλής ποιότητας (και δέρμα) στο εσωτερικό. Η δομή της καμπίνας είναι από ελαφρύ, υψηλής αντοχής χάλυβα και η αναζήτηση περισσότερων χώρων και εύκολης πρόσβασης επανάφερε εν μέρει και τον «πεθαμένο» στη μέση (ευμεγέθης πλέον στο XF, ασήμαντος στα μεγαλύτερα) – όμως η χαμηλή τοποθέτηση επιτρέπει το σκαρφάλωμα με μόλις τρία σκαλοπάτια (με διαφορά 33,5 εκατοστών στο XF και 37,5 εκατοστών στα μεγαλύτερα) και το πρόσθετο μήκος στο εμπρός τμήμα διευκολύνει τον οδηγό να σκαρφαλώνει στην καμπίνα, χωρίς να ταλαιπωρεί τη μέση του σε δύσκολες γωνίες.

Η καμπίνα αναρτάται με νέο τρόπο στο σασί και σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην πίσω ανάρτηση και τη νέα κατανομή βαρών, έχει βελτιωθεί η άνεση και η αίσθηση κατά την οδήγηση, αλλά και το συνολικό βάρος (μόλις 6.912 κιλά στον τράκτορα XF 4×2) – αλλά και η ασφάλεια με τον μηχανισμό ελεγχόμενης μετατόπισης κατά 40 εκατοστά σε περίπτωση σύγκρουσης.

Με τη χαμηλότερη τοποθέτηση της καμπίνας, το XF «υποβαθμίζεται» ελαφρά στη γκάμα της DAF (συγκριτικά με τις μεγαλύτερες καμπίνες), αποκτώντας ευμεγέθη «πεθαμένο» αν και όλα τα άλλα μεγέθη της καμπίνας παραμένουν τουλάχιστον αξιοπρεπή (η DAF προτιμά να τονίσει σχετικά ότι το διαθέσιμο ύψος κυμαίνεται μεταξύ 1,90 και 2,075 μέτρων, ανάλογα με τη θέση μέσα στην καμπίνα) αν και τα μεγαλύτερα έχουν επίσης «ημι-επίπεδο δάπεδο» με μικρότερες υψομετρικές διαφορές (εσωτερικό ύψος 1,98 έως 2,105 μέτρα στην καμπίνα XG και έως 2,22 στο XG+).

Οι νέες καμπίνες έχουν μεγάλο αεροδυναμικό παρμπρίζ (επιφάνειας 2,3 τ.μ.) και μεγάλα πλευρικά παράθυρα – σε μήκος και ύψος- ενώ προαιρετικά διατίθεται και πρόσθετο παράθυρο «Curb View» χαμηλά στην πόρτα του συνοδηγού (σε συνδυασμό με αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού) για καλύτερη ορατότητα στην «τυφλή» πλευρά (π.χ. για πεζούς ή άλλα οχήματα, σε αστικό περιβάλλον).

Η DAF διαθέτει για τη νέα γενιά σύστημα με ψηφιακές κάμερες (προαιρετικό) που μπορεί να αντικαταστήσει τους κύριους και ευρυγώνιους καθρέφτες και σε συνδυασμό με το «DAF Corner View» να καλύψει οπτικά και την περιοχή εμπρός από την εμπρόσθια κολώνα του συνοδηγού.

Με τη γλώσσα των αριθμών, ο εσωτερικός χώρος στο XG+ φθάνει στα 12,5 κυβικά μέτρα (+14% μεγαλύτερος από το τρέχον DAF XF Super Space Cab) και παρέχει καλύτερη θέση οδήγησης, μεγαλύτερο χώρο στη διάθεση του οδηγού, μεγαλύτερη άνεση στον ύπνο, ενώ το τιμόνι μπορεί να απομακρυνθεί σε οριζόντια θέση και τα δύο καθίσματα οδηγού και συνοδηγού μπορούν να περιστραφούν για να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο κατά τη διάρκεια διαλλείματος.

Σημειώνεται ότι στις νέες καμπίνες το κρεβάτι έχει μήκος 2,22 μέτρα με το πλάτος στο στρώμα να φθάνει τα 80 εκατοστά στα XG και XG+ (75/65 εκατοστά στο XF) και πρόσθετη δυνατότητα μηχανικού ή ηλεκτρικά ρυθμιζόμενου «Relax Bed» με ξεχωριστό κάλυμμα για καλύτερη υποστήριξη κεφαλής, πλάτης και ποδιών κατά τη διάρκεια των διαλλειμάτων.

 

Η καμπίνα φωτίζεται με LED, ρυθμιζόμενα σε φωτεινότητα και χρώμα, ενώ ένα πλήρως ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού διατίθεται προαιρετικά στο XG+ για αυτόματη ψύξη και θέρμανση της καμπίνας, ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.

Φωτισμός LED υψηλής ενεργειακής απόδοσης χρησιμοποιείται σε ολόκληρο το φορτηγό, και στους προβολείς χαμηλά και στην οροφή, με χαρακτηριστική «υπογραφή» για κάθε μοντέλο και ενσωματωμένα φώτα στροφής.

 

ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

Η προσπάθεια για βελτίωση της ροής του αέρα γύρω από την καμπίνα, έχει εμφανή αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου. Η «μύτη» εμπρός είναι στρογγυλεμένη, με μεγαλύτερη στεγανοποίηση στους αρμούς, η εισαγωγή αέρα για μεταφερθεί στα πλευρά κάτω από το εμπρός καμπύλου παρμπρίζ (τριγωνικές θυρίδες τύπου NACA), έχει αλλάξει ο σχεδιασμός των πτερυγίων εμπρός από τους τροχούς και έχουν προστεθεί κάμερες εξωτερικά αντί για καθρέφτες. Σημαντικές βελτιώσεις έχουν γίνει επίσης με το κλείσιμο της ροής αέρα μετά το ψυγείο και κάτω από την καμπίνα, οδηγώντας σε τουλάχιστον 19% καλύτερη αεροδυναμική η οποία ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των κερδών στη μείωση της κατανάλωσης.

Σημαντική δουλειά όμως έχει γίνει και στους κινητήρες, στο σύστημα μετάδοσης και στους άξονες. Οι πετρελαιοκινητήρες 10,8 λίτρων PACCAR MX-11 και 12,9 λίτρων PACCAR MX-13 έχουν βελτιστοποιηθεί με τη χρήση νέων εγχυτήρων καυσίμου και αλλαγές στην κυλινδροκεφαλή και το μπλοκ, επιτρέποντας υψηλότερες πιέσεις στους κυλίνδρους, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί νέου τύπου υπερσυμπιεστές εξάτμισης για την καλύτερη διαχείριση του αέρα εισαγωγής, καθώς και νέες αντλίες λαδιού και εναλλάκτες για μειωμένες απώλειες. Το τελικό αποτέλεσμα από τις νέες τεχνολογίες στον κινητήρα και την εξελιγμένη θερμική διαχείριση μπορεί να αποφέρει κέρδη στην κατανάλωση τουλάχιστον 3% και σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις το κέρδος μπορεί να ανέβει ως και το 10%.

Σε όλες τις εκδόσεις τοποθετείται αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon, με νέες τεχνολογίες όπως αυτόματη επιλογή γραναζιού μετάδοσης κίνησης και βελτιωμένα χαρακτηριστικά πρόβλεψης της τοπογραφίας (Predictive Cruise Control 3 με εκτεταμένες λειτουργίες EcoRoll και Preview Downhill Speed Control), για εκμετάλλευση της αδράνειας του φορτηγού, ενώ πίσω τοποθετούνται άξονες με χαμηλότερη στάθμη λαδιού και νέα ρουλεμάν, σε συνδυασμό με δαγκάνες φρένων μικρότερων απωλειών κατά την κίνηση.

Οι κινητήρες έχουν αυξημένη απόδοση ροπής κατά 50 έως 100 Nm –π.χ. η κορυφαία έκδοση των 390kW / 530 ίππων διαθέτει  2.550 Nm σε χαμηλότερη ταχύτητα από την προηγούμενη έκδοση παρόμοιας απόδοσης και μέγιστη ροπή ως 2.700 Nm, ενώ έχει αυξηθεί 20% η ροπή του μηχανόφρενου στις χαμηλές στροφές.

Οι αλλαγές στο σύστημα κίνησης σε συνδυασμό και με τις O-T-A (Over The Air / online, δηλαδή) ενημερώσεις λογισμικού για τον κινητήρα και τα συστήματα μετεπεξεργασίας, τον κεντρικό υπολογιστή ECU και το DAF Connect, συμβάλλουν με τη σειρά τους στη διεύρυνση των αποστάσεων απαραίτητης συντήρηση ακόμη και μέχρι τα 200.000 χιλιόμετρα (ή μία φορά το χρόνο).

Ελέγξτε επίσης

ΟΧ e-Truck – Εργαλείο ανάπτυξης

Η εξέλιξη ενός ελαφρού παγκόσμιου φορτηγού για τις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως το πρόγραμμα «ΟΧ» (βόδι) …

Τα Περιοδικά μας
WordPress Ads