G-H7E76SPKL2
Σημαντικές ειδήσεις

SAIC MAXUS eDeliver 3 Πρωταθλητής απόδοσης

Μια ενδιαφέρουσα ηλεκτρική πρόταση μεσαίου Van για διανομές σε αστικών περιβάλλον από την κινεζική SAIC που αναζητά ρόλο και μερίδιο στην ελληνική αγορά μέσω της «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ».

Όσο περισσότερο οδηγούμε στο περιοδικό νέα ηλεκτρικά Van –το ένα πιο εξελιγμένο από το άλλο- τόσο περισσότερο διαπιστώνουμε ότι στην πράξη για έναν επαγγελματία που κινείται σε αστικό περιβάλλον (και διαθέτει χώρο φόρτισης) η ηλεκτροκίνηση σταδιακά θα γίνει μονόδρομος. Τα πλεονεκτήματα είναι πολύ σοβαρά, από τα υψηλότατα φορολογικά κίνητρα μέχρι την επιδότηση αγοράς, και από την πιο ήσυχη και απροβλημάτιστη λειτουργία, μέχρι την άνεση στην κίνηση και στο παρκάρισμα στο κέντρο της πόλης (πάει παντού και παρκάρει ελεύθερα σε θέσεις μονίμων κατοίκων –εφόσον έχετε παραλάβει το ειδικό αυτοκόλλητο). Και δεν ξεχνάμε την οικονομία στο κόστος κίνησης (εάν ξεχάσετε τις δημόσιες λύσεις φόρτισης).

Το Maxus eDeliver 3 είναι ένα κομψό Van, σχεδιασμένο με γνώμονα το χαμηλό βάρος (συγκριτικά), την αεροδυναμική απόδοση, την αντοχή στη χρήση.

Καθώς έχει σχεδιαστεί εξ’ αρχής ως ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα, έχει διαφορετική φιλοσοφία από άλλα Van. Στηρίζεται σε χωροδικτύωμα από κράματα αλουμινίου, με πάτωμα από ανοξείδωτο χάλυβα στον χώρο φόρτωσης, ελαφρά μεταλλικά πάνελ στο αμάξωμα και πλαστικά πάνελ εμπρός. Συνολικά ζυγίζει από 2,31 έως 2,63 κιλά (ανάλογα με το μεταξόνιο και τη μπαταρία), αφήνοντας περιθώριο ωφέλιμου βάρους 900-1.000 κιλών (ως 1.200 κιλά στην έκδοση σασί).

Έχει μήκος 4,555/5,145 μέτρα (με μεταξόνιο 2,91 ή 3,285 μέτρων, αντίστοιχα), πλάτος 1,78 μέτρα και ύψος 1,90 μέτρα. Ο χώρος φόρτωσης με επενδύσεις στα τοιχώματα και αντιολισθητικό δάπεδο, έχει συνολικό πλάτος 1,665 μέτρα με άνοιγμα ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών στα 1,22 μέτρα και μέγιστο ύψος 1,33 μέτρα (με έξι άγκιστρα πρόσδεσης φορτίου) φθάνοντας σε όγκο τα 4,8 ή 6,3 κυβικά μέτρα, αντίστοιχα. Το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι 2,18/2,77 μέτρα (ανάλογα με το μεταξόνιο) και η πλευρική πόρτα φόρτωσης έχει πλάτος 71 εκατοστά (και ύψος 1,23 μέτρα).

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 90kW που αντιστοιχεί σε 122 ίππους (40 kW στη λειτουργία ECO) και μέγιστη ροπή 255 Nm (125 Nm στη λειτουργία ECO). Συνδυάζεται με συστοιχίες μπαταριών 35 ή 52,5 kWh με τη μέγιστη αυτονομία σε αστικό περιβάλλον να πλησιάζει στα 200/300+ χιλιόμετρα (μετρήσεις WLTP), αντίστοιχα.

Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 120 χ.α.ω. και για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χ.α.ω. (χωρίς φορτίο) χρειάζεται 11 – 12 δευτερόλεπτα.

Στην πράξη, εντός πόλης είναι αρκετά εύκολο να επιτύχεις χαμηλή κατανάλωση ενέργειας –στο καταγραφικό παρότι στιγμιαία είδαμε έως και… τριψήφιες καταναλώσεις, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε λίγο πάνω από τις 18 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα (περιστασιακά με μικρομεσαίο φορτίο και επιλογή ECO), χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Ενδεικτικά, η συνδυασμένη μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) είναι σύμφωνα με τη SAIC περίπου στις 24 kWh στην έκδοση με το μικρό μεταξόνιο και στις 26 kWh στη μακρύτερη έκδοση (περιλαμβάνει και κίνηση εκτός αστικών περιοχών, ή με πλήρη ισχύ, όπου η κατανάλωση είναι υψηλότερη).

Οι μπαταρίες φορτίζονται σχετικά γρήγορα, σε 6-8 ώρες με φορτιστή AC 22 kWh ή μόλις σε 45 λεπτά (από 5% στο 80%) ή 80 λεπτά (στο 100%) με ισχυρό ταχυφορτιστή DC. Εννοείται ότι η συμβίωση με ένα ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα απαιτεί ιδιόκτητο χώρο φόρτισης, ιδανικό με ισχύ τουλάχιστον 22 kWh (τριφασικό) στον χώρο εργασίας, για να παραμένει σε φόρτιση τις ώρες με το νυχτερινό τιμολόγιο.

Στην οδήγηση το Maxus eDeliver 3 είναι αρκετά νευρικό με τα στάνταρ ελαστικά, παρά το ενεργοποιημένο ESP, αλλά γενικά στρίβει καλά και με ασφάλεια στις ανοιχτές καμπές.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε κάθισμα με αρκετές ρυθμίσεις και καλή πλευρική στήριξη (το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος) και έχει πλήρη εποπτεία στις άκρες του αυτοκινήτου. Εκτός από το μεγάλο κεντρικό ταχύμετρο, έχει στη διάθεσή του ένδειξη για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τον ρυθμό κατανάλωσης ή ανάκτησης ενέργειας (στα δεξιά) –στα αριστερά μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών καταγράφει τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα, την κατανάλωση (στιγμιαία ή μέση), και άλλες λειτουργικές πληροφορίες, όπως π.χ. την πίεση των ελαστικών κ.λπ. Στο κέντρο του ταμπλό είναι τοποθετημένη η μονάδα infotainent με οθόνη αφής 7 ή 10 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), ο στρογγυλός επιλογέας κατεύθυνσης (εμπρός, Ν, πίσω) και τα χειριστήρια του (ηλεκτρικού) κλιματισμού.

Υπάρχουν αρκετές θέσεις αποθήκευσης (ακόμη και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού), ποτηροθήκες, θύρες USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.

Από τους διακόπτες στο τιμόνι ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί το ηχοσύστημα, τις ενδείξεις της πολυλειτουργικής οθόνης εμπρός από τον οδηγό και το σύστημα ελέγχου ταχύτητας.

Ο χειρισμός του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας γίνεται με ένα χειριστήριο στα αριστερά της κολώνας του τιμονιού (σε 3 επιλογές) επιτρέποντας ακόμη και την οδήγηση μόνο με το πεντάλ επιτάχυνσης (στη μέγιστη σκάλα ανάκτησης ενέργειας), αφού με το άφημα του πεντάλ, το όχημα ουσιαστικά φρενάρει.

Υπολογίστε σε δύο αερόσακους, οδηγού και συνοδηγού, σύστημα υπενθύμισης του οδηγού για χρήση της ζώνης ασφαλείας, σύστημα ευστάθειας (ESP) –απαραίτητη η λειτουργία του, ρύθμιση ECO (με 3 λειτουργίες ανάκτησης ενέργειας), κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, ηλεκτρική ρύθμιση εξωτερικού καθρέφτη και αυτόματα φώτα πορείας ημέρας.

Εμπρός στην ανάρτηση συναντάμε τυπικά γόνατα McPherson και πίσω, ελατήρια σε σχήμα φύλλου, για μεγαλύτερη αντοχή σε φορτία.

Ενδιαφέρον για την κοντή έκδοση είναι ότι στην πόλη παρκάρει εύκολα (και γρήγορα με τη βοήθεια της κάμερας οπισθοπορείας), σε χώρους μεσαίου επιβατικού, ξαφνιάζοντας ευχάριστα τον οδηγό του, καθώς το τιμόνι «κόβει» εντυπωσιακά και η ορατότητα σε όλες τις πλευρές είναι εντυπωσιακή για όχημα αυτού του όγκου.

Η τιμή του, από 33.500 ευρώ (προ επιδότησης, με όλους τους φόρους) για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία (35 kWh) συγκριτικά είναι χαμηλή -εάν θέλετε να επενδύσετε στη μεγαλύτερη μπαταρία, υπολογίστε +5.000 ευρώ και περίπου +1.500 ευρώ για τις εκδόσεις με μακρύτερο μεταξόνιο. Και συνδυάζεται με εγγύηση 3 ετών για τη βαφή και 10 ετών εγγύηση κατά της διάβρωσης.

Ποια είναι η SAIC

Η SAIC είχε ετήσιο κύκλο εργασιών 122 δισ. δολαρίων το 2019, στη θέση #52 στο Fortune 500 το 2020, κατέχει την 7η θέση παγκοσμίως ανάμεσα στους κατασκευαστές επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, και την 10η θέση στις ισχυρότερες Κινέζικες εταιρίες. Πέρυσι πούλησε περίπου 6,3 εκατ. οχήματα (μερίδιο 22,7% στην εγχώρια αγορά της Κίνας) με επιχειρεί να διευρύνει τις εξαγωγές (365.000 οχήματα το 2019) σε άλλες χώρες, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.

Ελέγξτε επίσης

Opel Vivaro-e Hydrogen, εκδημοκρατισμός του υδρογόνου

Βασισμένο στο Vivaro-e, έχει σύστημα παραγωγής ηλεκτρισμού με κυψέλες καυσίμου στο χώρο του παραδοσιακού κινητήρα …

Τα Περιοδικά μας
WordPress Ads