Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήAfter MarketΒραβεία στα πιο παραγωγικά φορτηγά

Βραβεία στα πιο παραγωγικά φορτηγά

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα απονεμήθηκαν τα βραβεία «Sustainable Truck of the Year» για το 2023, τα μοναδικά ευρωπαϊκά βραβεία για την επιβράβευση των καινούργιων –εμπορικά διαθέσιμων– φορτηγών για τα χαρακτηριστικά αειφορίας τους.

Βραβεία απονεμήθηκαν σε τρεις κατηγορίες οχημάτων, σε καθεμιά απ’ τις οποίες υπήρχαν τρεις φιναλίστ και ένας νικητής. Οι τρεις κατηγορίες ήταν οι εξής:

  • Van με ωφέλιμο φορτίο έως 3,5 τόνους, με φιναλίστ τα Ford E-Transit, Maxus eDeliver 9 και Vivaro-e van, και νικητή το Ford E-Transit.
  • Φορτηγά διανομών (Distribution) με 2 ή 3 άξονες έως 26 τόνους μεικτό, με φιναλίστ τα MAN eTGΜ, Mercedes-Benz eActros και Volvo FL electric, και νικητή το Mercedes-Benz eActros.
  • Τράκτορες έως 44 τόνους, με φιναλίστ τα DAF XG+ 480, Renault 480 Evo και Scania 500 S «Super», και νικητή το DAF XG+ 480.

Η επιτροπή σημείωσε ότι φέτος 6 από τους 9 φιναλίστ ήταν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (το σύνολο των φορτηγών που διακρίθηκαν στις δύο μικρές κατηγορίες).

 

Παρακάτω κάνουμε αναφορά σε καθέναν από τους τρεις νικητές.

 

DAF XG+ 480

Το DAF XG+ 480 εκμεταλλεύεται το νέο ευρωπαϊκό Κανονισμό για τα όρια διαστάσεων ο οποίος επιτρέπει επιμήκυνση της καμπίνας υπό προϋποθέσεις, όπως είναι η ασφάλεια του οδηγού και των άλλων χρηστών του δρόμου. Το φορτηγό διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Η επιμήκυνση της καμπίνας κατά 160 χιλιοστά μπροστά και 330 χιλιοστά πίσω, μαζί με το παρμπρίζ με κλίση 3 μοιρών και την προσεκτική μελέτη της ροής του αέρα, οδήγησε σε βελτιωμένη αεροδυναμική αντίσταση (Cx), μειωμένη κατά 19%.

Το τζάμι του παρμπρίζ αυξήθηκε σε επιφάνεια κατά 33% και αυτό των πλαϊνών παραθύρων κατά 15%, ενώ η νέα γραμμή του ταμπλό Vision χαρακτηρίζεται από την κομψή κλίση του προς το παρμπρίζ. Σημαντικά στοιχεία που αυξάνουν την ασφάλεια είναι το Corner View (στη θέση του καθρέφτη συνοδηγού), το ψηφιακό σύστημα καθρέφτη (κάμερες με πτυσσόμενους βραχίονες), αλλά και το Vision Door (το παράθυρο στην πόρτα του συνοδηγού).

 

Mercedes-Benz eActros

Το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό που αναπτύχθηκε από τη Mercedes-Benz διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 3 ή 4 μονάδες μπαταριών χωρητικότητας 112 kWh η καθεμιά (δηλαδή συνολικά 336 ή 448 kWh), που δίνουν αυτονομία 300 έως 400 χιλιόμετρα. Το φορτηγό έχει ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα που ενσωματώνει δύο κινητήρες με μέγιστη ισχύ 400 kW και συνεχή ισχύ έως 330 kW, σε συνδυασμό με κιβώτιο δύο ταχυτήτων.

Το eActros έχει ιδιαίτερα ήσυχη καμπίνα και πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας.

 

Ford E-Transit Van

Το Ford E-Transit κατασκευάζεται σε νέο εργοστάσιο, στο Kocaeli της Τουρκίας, στο οποίο το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Έχει κίνηση στους πίσω τροχούς και ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68 kWh. Διατίθεται με δύο αποδόσεις ισχύος (184 και 269 ίππους), τρία μήκη (από 5.531 έως 6.707 mm) και δύο ύψη οροφής (μεσαίο και υψηλό), σε συνολικά 25 διαφορετικές εκδόσεις, με αυτονομία έως και 317 χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ